1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problem z lockup w 4L30E Opel Frontera

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Tomasz Pawluś, 1-06 20.

  1. Tomasz Pawluś

    Tomasz Pawluś Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-06 20
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Cześć wszystkim,
    problem dotyczy skrzyni 4L30E zamontowanej w Oplu Frontera 3.2 rocznik 2000 (modelowy 2001). Skrzynia naprawiana w zeszłym roku, niestety nadal chyba za mocno się grzeje. Temperatura spada tylko na 4, gdy jest zapięty lockup. Oczywiście dołożyłem chłodnicę oleju, wentylator, ale gdy jadę przez górzysty teren, temperatura schłodzonego oleju sięga 110 stopni... To za dużo, bo w skrzyni pewnie jest już ze 130 lub więcej. To wpływa na problem z pierwszym biegiem - po rozgrzaniu, gdy startuję po zatrzymaniu, taśma czasem nie zapnie się od razu, tylko z małym opóźnieniem, po kilku obrotach. To powoduje szarpnięcie. Reszta biegów jest zawsze zmieniana w miarę płynnie, bez szarpnięć, chociaż na rozgrzanej trochę to czuć. Jedno podejrzenie to problem z zaworem od regulacji ciśnienia - może być zużyty, zatarty albo zabrudzony? Może kiedyś na tyle się ugnoiło w środku, że coś tam się pozacierało? Spec od skrzyń zaproponował mi wymianę całej płyty z zaworami na inną używaną, bo może problem być w tym kanale, w którym pracuje tłok zaworu. Efekt miałby być taki, że zawór chodzi z małym opóźnieniem, i źle moduluje ciśnienie oleju. Ma to sens?
    Kolejna rzecz, to skrzynia zgłasza błąd selektora P705 gdy jest ustawiona na P dłużej niż 5 sekund. Wtedy odcina sterowanie zaworem ciśnienia. Ale jeśli odpalę i od razu wrzucę na jakąkolwiek inną pozycję, błędu nie ma, i chodzi płynnie. Z tym sobie być może poradzę, może to tylko problem z selektorem lub kablami.
    Rzecz w tym, że na tej stronie znalazłem informację, że w trybie D skrzynia powinna zapinać lockup (TCC) do 2, 3 i 4 biegu. A zapina tylko do 4... Ktoś mi na innym forum napisał, że tak mu działało (czyli poprawnie), dopóki skrzynia nie zaczęła padać (wtedy został lockup tylko na 4 biegu), a po przebudowie było znowu ok.
    https://zinref.ru/avtomobili/Opel/101_Opel_Frontera_UE_1999-2001_manual_english/1596.htm

    Macie jakieś doświadczenia lub pomysły z tym związane?
    pozdrawiam
     
  2. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    736
    Docenione treści:
    167
    Zarówno kanał głównego regulatora ciśnienia jak i zawór mogę sprawdzić ale każdy sterownik zaczyna wariować powyżej 130 stopni
     
  3. Tomasz Pawluś

    Tomasz Pawluś Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-06 20
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Dzieki za odpowiedź. Po naprawie selektora cos sie wyjasni, to moze bede drazyl temat.