• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z odpaleniem 1.9 cdti z19dt błąd p0340

Po prostu Piotr

Początkujący
Dołączył
18.02.2021
Postów
9
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Kraków
Witam , Panowie taki temat , proszę o pomoc bo kończą mi się pomysły

Pacjent opel vectra c 2005r 1.9 cdti z19dt 120KM przebieg 306tys. km. Auto ma potworny problem z odpaleniem na zimnym silniku , podpinając go pod komputer wyskakuje błąd czujnika wałka rozrządu . Czujnik został wymieniony ba Boscha , koło rozrządu zostało wymienione jakieś półtora roku temu ze względu na zerwany klin obecnie jest bez wad . Po wymianie nie ma reakcji . Auto nadal nie odpala , nadal pojawia się ten sam błąd . rozrząd został rozebrany w celu sprawdzenia , okazało się że dolne koło wału korbowego również ma uszkodzony klin , zatem zostało wymienione na ori . Rozrząd składany na blokady . Auto nadal nie pali , nadal ten sam błąd a dokładnie to p0340 . W ramach sprawdzenia został wymieniony czujnik wału ( bosch ) nadal nie ma reakcji i ciągle wyskakuje ten sam błąd związany z wałkiem rozrządu . Proszę o ewentualną odpowiedź co mogę jeszcze wykonać , sprawdzić bo przyznaje że pierwszy raz spotykam sie z takim zachowaniem auta .
 

WMserwis

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
18.12.2011
Postów
2198
Punktów
356
Wiek
36
Miasto
Wołomin
Instalacje elektrycznà ecu- czujniki sprawililes ?
 

Po prostu Piotr

Początkujący
Dołączył
18.02.2021
Postów
9
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Kraków
Czujniki które ? Przed usterką auto wyrzucało błąd czujnika wałka rozrządu , z racji tego ze w zeszłym roku wymieniane było koło wałka rozrządu i po zdemontowaniu wygląda bardzo dobrze to czujnik wałka został wymieniony .
 
Ostatnia edycja:

WMserwis

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
18.12.2011
Postów
2198
Punktów
356
Wiek
36
Miasto
Wołomin
Chyba nie w kolach.
A z jakimi czujnikami masz problem ?
 

Po prostu Piotr

Początkujący
Dołączył
18.02.2021
Postów
9
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Kraków
Odpali, natomist bład zostaje. Auto stoi od paru dni w cieple + - 11-15 stopni . po odpaleniu błąd przechodzi z trybu sporadycznego na stały a po dodaniu gazu na powiedzmy 1500 obr. błąd znika całkowicie
Dodam że ciśnienie paliwa podczas próby odpalenia jest wzorcowe , czujnika wału jak i wałka widzą obroty i obydwa reagują , po odpaleniu auta na zimnym silniku czujnik wału pokazuje okolice 860-900 obr. czujnik wałka 425-450
 
Ostatnia edycja:

Po prostu Piotr

Początkujący
Dołączył
18.02.2021
Postów
9
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Kraków
W trakcie próby palenia czujnik wałka 75 czujnik wąłu skacze 130-200
Naładuje aku na full to pewnie troche podskoczy , ale nie ma żadnej reakcji , nawet próby odpalenia . można sobie trzymać przekręcony kluczyk z 10s i nie ma żadnej reakcji poza tym że silnik kręci
 
Ostatnia edycja:

Mereth92

SuperMechanior
Dołączył
6.08.2013
Postów
202
Punktów
47
Wiek
28
W jaki sposób dokręcałeś koło na wale korbowym ? Zablokowałeś kolo zamachowe i dokręcałeś czy trzymałeś za koło wału korbowego i wtedy dopiero dokręcałeś centralną śrubę ?
 

Po prostu Piotr

Początkujący
Dołączył
18.02.2021
Postów
9
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Kraków
W jaki sposób dokręcałeś koło na wale korbowym ? Zablokowałeś kolo zamachowe i dokręcałeś czy trzymałeś za koło wału korbowego i wtedy dopiero dokręcałeś centralną śrubę ?
Na kole wału korbowego zamontowana była blokada która dociskała go do wału korbowego i potem dokręcanie około 300nm kluczem dynamometrycznym w lewo rzecz jasna
Automatyczne połączenie postów:

sprężanie? może faktycznie coś nie pykło przy rozrządzie.
Rozrząd jest kontrolowany 3x . sprężania nie sprawdzałem . Auto kiedy jest ciepłe pali na dotyk
Automatyczne połączenie postów:

Usterka pojawiła sie w zeszły piątek . Auto pokonało droge około 7-8 km zostało zgaszone , próba odpalenia po 8 h postoju i klops ....
Automatyczne połączenie postów:

Moim zdaniem coś powoduje że wtryski nie dostają sygnału żeby sie otwarły . nawet wymuszenie grzania świec nie odpali tego auta . Natomiast plak momentalnie , i auto moze sobie tak pracować do usranej śmierci , potem jak jest ciepły to odpala sobie bez najmniejszego problemu i mozna nim normalnie jezdzić
Kur.... może po prostu najprosciej w swiecie nowy czujnik jest uszkodzony .....
Poniżej pokazuje jak wyglada koło ze ściętym ( wyrobionym ) klinem i nowe . Stare było tak mocno dokręcone że nie ma mowy żeby to miało wpływ na działanie rozrządu . Natomiast skoro widziałem ze klin jest uszkodzony to zostało wymienione profilaktycznie
 

Załączniki

  • 1613682668733.jpg
    1613682668733.jpg
    1 MB · Wyświetleń: 19
  • 1613682668738.jpg
    1613682668738.jpg
    1,2 MB · Wyświetleń: 19
  • 1613682668728.jpg
    1613682668728.jpg
    927 KB · Wyświetleń: 19
Ostatnia edycja:

Mereth92

SuperMechanior
Dołączył
6.08.2013
Postów
202
Punktów
47
Wiek
28
Najlepszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie synchronizacji rozrządu przy pomocy oscyloskopu.
 

XMARIO

SuperMechanior
Dołączył
25.10.2018
Postów
5966
Punktów
6792
Miasto
Mazowieckie
stawiam na czujnik. nie wiem jaki włożyłeś ten nowy, jesli delphi to weź pod uwagę, że one są teraz w cenie hp.
przerabiałem to nie dawno w benie 1,8 meriva. siemens 320zł. hp 90zł. delphi 90zł. klient uparł się na delphi i teraz na zimnym ma problem z rozruchem i cheka. chciał to ma, mnie to dynda, ja sugerowałem siemens. głowice mu robiłem a że hall miał przegrzane kable, izolacja sie kruszyła w rękach, to poszedł nowy.
Automatyczne połączenie postów:

to samo z czujnikami wału. żadnych zamienników, tylko ori.
cena wali po kieszeni klienta, ale doszedłem do wniosku, że najwyższy czas skończyc sie pier...lić bo to szkoda zdrowia.
 

XMARIO

SuperMechanior
Dołączył
25.10.2018
Postów
5966
Punktów
6792
Miasto
Mazowieckie
a bosch to loteria niestety. w uj podróbek na rynku.
Automatyczne połączenie postów:

dodam że nie jestem rycerzem don kichot który walczy oscyloskopem, tylko standardowym wymieniaczem z zepsutego na nowe.
 

Po prostu Piotr

Początkujący
Dołączył
18.02.2021
Postów
9
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Kraków
Czujnik zamontowany na Boscha identyczny po numerach oryginału, Panowie nie piszcie o ustawieniu rozrządu. Jestem mechanikiem, naprawiam auto klientowi koła rozrządu jak i wału korbowego są nowe ( ori) rozrząd złożony jest na blokady i to nie z hipermarketu, nie ma najmniejszej mowy o pomyłce. Przestawiony rozrząd nie ma prawa pracować poprawnie po odpaleniu auta. Wtryskiwacze nie dostają sygnału otwarcia. Po tak konkretnym przestudiowaniu problemu moim zdaniem temat wygląda tak : nowy czujnik jest uszkodzony, lub sam sterownik silnika. Innej opcji już nie ma.
 
Ostatnia edycja:

Mega_mix

SuperMechanior
Dołączył
24.11.2012
Postów
213
Punktów
23
Miasto
Świętokrzyskie
w astrze miałem to samo zmieniłem koła na nowe bez zmian z 2 czujniki bosch sprawdzona instalacja sterownik w końcu wyjąłem z drugiej astry czujnik wałka delfai załorzyłem i było ok
 
Do góry Bottom