• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z odpaleniem Avensis t25 2.0 d4d 1ad 2008 r

Koko93

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
19
Punktów
0
Wiek
28
Miasto
Wolsztyn
Witam. Mam skomplikowaną sytuację w toyocie Avensis z silnikiem 1ad ftv czyli 2.0 128 km z 5tym wtryskiwaczem.
Klient przyprowadził auto bo kopcilo, nierówno chodziło na wolnych, brak mocy.
Silnikowi brakowało kompresji i wtryski też później wyszło że w złym stanie.
Ogarnąłem klientowi zdrowy inny kompletny silnik z wtryskami. Po przyjeździe okazało się że ten nie posiada 5go wtryskiwacza. Pomimo tego samego kodu silnika. No ale zacząłem trochę drążyć temat i okazało się że auto miało już wcześniej wyciętego i usuniętego ze sterownika dpf-a. Stwierdziłem, ze w takim przypadku śmiało mogę to montować, bo przecież 5ty wtrysk jest potrzebny tylko do wypalania .. niczym innym w budowie po moich oględzinach nie różnił się mechanicznie nowy silnik. Ale to był błąd.. po montażu auto nie dało się uruchomić, na początku odpalało na kilka sekund i gaslo, nie reagowało prawie na gaz. Po każdej próbie kręcenia wyrzucalo błąd p0200 - kontrola wtrysków, przerwa w obwodzie.. później zorientowałem się że wtryskiwacze w nowym słupku mają inne numery. Podmienilem na próbę na stare.
Po długich męczarniach i kombinacjach odpuściłem i zwracaliśmy motor. Bo i tak nie chodził. Stary zremontowalem, wtryski zostały zregenerowane. Silnik spowrotem w auto i dalej lipa. W międzyczasie wymieniłem też sterownik wtrysku ten pod maską bo zaczął się grzać i generować inne niezwiązane błędy.
Dalej nic. Po dłuższym kręceniu ciśnienie na listwie powoli wzrasta i silnik zaczyna "łapać". Ale gdy wyłącze rozrusznik to staje. Stwierdziłem z elektrykiem że może i sterownik silnika padł od tej awarii sterownika wtrysku. Podmienilem, i dalej nici. Podmienilem też pompe kompletna z regulatorem i tez bez rezultatu. Rozrusznik kreci bardzo dobrze, masy wszystkie ok. Na plaka chodzi. Obroty silnika tester widzi.
Błagam, pomocy
Może ktos zna temat i wie czym grozi próba odpalenia silnika toyoty ze źle dobranymi wtryskiwaczami??
Automatyczne połączenie postów:

Z góry dziękuje jeżeli komuś zechce się czytać taka długa powieść
 

MichałFso

Bywalec
Dołączył
13.02.2018
Postów
51
Punktów
2
Wiek
30
Ile masz bar na listwie normalnie i przy kręceniu rozrusznikiem? Filtr drożny? Są jakieś błędy?
 

Koko93

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
19
Punktów
0
Wiek
28
Miasto
Wolsztyn
Gdy zaczynam kręcić ciśnienie rośnie bardzo wolno od zera i po około 15-20 sekundach dochodzi do mniej więcej 200 gdzie zaczyna chwytać silnik. I urośnie na tym rozruszniku jeszcze powyżej nawet i 300 ale jak ty tylko puszcze kluczyk to przestaje chodzić... Faktycznie tak jakby pompa nie mogła podciągnąć paliwa. Ale filterek jest nowy, pompka na obudowie działa, pompuje aż zrobi się twarda i nic
Automatyczne połączenie postów:

Błędy to tak jak w opisie głównie się powtarza ten p0200 . Nie licząc błędów DPF bo w tej chwili mam podłączony na próbę inny ECU z niewykodowanym jeszcze dpfem
Ten p0200 wczoraj wywnioskowałem ze powtarza się dopiero przy dłuższym kręceniu kiedy silnik zaczyna przepalać te paliwo
 

MichałFso

Bywalec
Dołączył
13.02.2018
Postów
51
Punktów
2
Wiek
30
DPF jest? Bo miałem przypadek w Merivie. Zatkało DPF i nie odpaliła, mimo że wszystko było ok.
 

Koko93

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
19
Punktów
0
Wiek
28
Miasto
Wolsztyn
DPF jest? Bo miałem przypadek w Merivie. Zatkało DPF i nie odpaliła, mimo że wszystko było ok.
Dpf jest usunięty. To ewidentnie problem z układem zasilania. Kilka obrotów silnika i powinien mieć te minimum do odpalenia 25000 bar.. a tam trzeba piłować i piłować żeby dobiło do tyłu
Automatyczne połączenie postów:

A jak na plaku już odpali to jakie ciśnienie podaje na listwę?
W momencie podawania plaka nie obserwowałem.. ale zrobię najwyżej jeszcze taka próbę. I podam przy jakich obrotach jest dane cisnienie
 

Koko93

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
19
Punktów
0
Wiek
28
Miasto
Wolsztyn
Zrobiłem próbę z plakiem i przy około 320 obr trzyma prawie 400 bar. Ale przestałem psikac i o dziwo silnik gaśnie nie reagując na te ciśnienie.. popuscilem wtedy rurkę przy wtrysku i kręcąc dalej ledwo się moczyło a ciśnienie w parametrach - 0
Automatyczne połączenie postów:

Czyżby jakieś zaklócenia obniżały napięcie na wtryski lub zawór pompy? Tyle że nie posiadam oscyloskopu a miernik nie był w stanie pokazać jak skacze napięcie zasilające wtrysk..
 

Koko93

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
19
Punktów
0
Wiek
28
Miasto
Wolsztyn
Zrobiłem próbę z plakiem i przy około 320 obr trzyma prawie 400 bar. Ale przestałem psikac i o dziwo silnik gaśnie nie reagując na te ciśnienie.. popuscilem wtedy rurkę przy wtrysku i kręcąc dalej ledwo się moczyło a ciśnienie w parametrach - 0
Automatyczne połączenie postów:

Czyżby jakieś zaklócenia obniżały napięcie na wtryski lub zawór pompy? Tyle że nie posiadam oscyloskopu a miernik nie był w stanie pokazać jak skacze napięcie zasilające wtrysk..
No i przy wyższych obrotach na plaku pompował nawet i ponad 500 bar
 

Koko93

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
19
Punktów
0
Wiek
28
Miasto
Wolsztyn
A w jakim stanie jest pompka wstępna w pompie cr?
Sam nie rozkręcałem.. chciałem już nawet oddać całą stara pompę do sprawdzenia ale trzeba było sporo czekać a zależało mi na czasie także zdobyłem tego samego dnia inna pompe rzekomo ze "sprawnego" chodzącego silnika. I na tej pompie zachowuje się bez zmian. Dlatego do tej pory wykluczalem pompę
Automatyczne połączenie postów:

Nawet 500 to dużo za mało.
Dlaczego mało? Z tego co mi wiadomo to na wolnych obrotach przy CR minimum to około 250..
Automatyczne połączenie postów:

Sam nie rozkręcałem.. chciałem już nawet oddać całą stara pompę do sprawdzenia ale trzeba było sporo czekać a zależało mi na czasie także zdobyłem tego samego dnia inna pompe rzekomo ze "sprawnego" chodzącego silnika. I na tej pompie zachowuje się bez zmian. Dlatego do tej pory wykluczalem pompę
Automatyczne połączenie postów:


Dlaczego mało? Z tego co mi wiadomo to na wolnych obrotach przy CR minimum to około 250..
Mowimy tu o barach. Wcześniej przez pomyłkę napisałem raz w kPs
Automatyczne połączenie postów:

czy wtryski sprawdzajac we wtyce ecu maja te same opornosci? Zakladam ze to nie jest piezo
Wydawalo mi się że to jest piezo. Bynajmniej wszystkie mają równe oporności po 1.3 ohm. Są po regeneracji. Jak klient przyprowadził auto to chodziło tylko jak kupa..
 
Ostatnia edycja:

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7040
Punktów
1167
Miasto
trasa lublin siedlce
Piezo nie lubia przebic i kiepskich kabli
Automatyczne połączenie postów:

Tam jest błąd ogolny wtryskow. Czy przy błędzie wtryskiwaczy niesprawnych wg ecu to samo ecu nie bedzie mialo w dupie cisnienia i calej reszty?
 

Koko93

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
19
Punktów
0
Wiek
28
Miasto
Wolsztyn
No to przy wyższych tyle pompował czy jałowych?
Przy obrotach 320 dobijał do prawie 400 bar
A jak rozpędził się na plaku to i ponad 500 bar wybiło.. tylko trudno było mi uchwycić obroty ale myślę że około 1500 mogło być.
Ale ogólnie te ciśnienie trochę wariuje bo gdy kręcę równo to potrafi nabić ze 250 i za chwilę opadać
Automatyczne połączenie postów:

Piezo nie lubia przebic i kiepskich kabli
Automatyczne połączenie postów:

Tam jest błąd ogolny wtryskow. Czy przy błędzie wtryskiwaczy niesprawnych wg ecu to samo ecu nie bedzie mialo w dupie cisnienia i calej reszty?
Tu kolego możesz mieć rację, też mam wrażenie że elektryka szaleje z jakiejś jednej przyczyny.. tylko że co tu jeszcze po drodze może być nie tak jeśli wymieniłem sterownik wtrysku, sterownik silnika, wtryski zregenerowane, pompa z regulatorem raczej wykluczona.. co jeszcze jest po drodze? Jutro wezmę się za sprawdzanie po schematach przewodów wtryskiwaczy.. w kostkach bynaniej jest czysto.
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom