1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problem z przełączaniem się na LPG

Dyskusja w 'Instalacje gazowe' rozpoczęta przez użytkownika Dawidson1996, 3-11 18.

  1. Dawidson1996

    Dawidson1996 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    58
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Witam Wszystkich. Kme Diego g3. Prpblem z przełączeniem sie na Lpg. Gdy silnik jest cieply przełącza się bez problemu. Ale po postoju wgl nie chce zaskoczyc na gaz dopiero jak temperature w granicach 90 stopni zlapie to przełączy sie bez problemu. Gdzie szukac przyczyny od czego zacząć ? Z góry dziekjje za odp. Pozdrawiam.
     
  2. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    Jak temperatura otoczenia jest niska, przełączanie na zasilanie gazowe jest dłuższe. Odwiedź serwis LPG, sprawdzą jaka jest temperatura minimalna, potrzebna do przełączenia na gaz. Wskazanie ( na wskaźnikach ) temperatury może różnić się od rzeczywistej temperatury reduktora 10-20 s/c.
     
    winetoo lubi to.
  3. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    Albo mało płynu w układzie chłodzenia.
     
    toomii76 i Lechtak lubią to.
  4. Dawidson1996

    Dawidson1996 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    58
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Ale o to chodzi ze elektrozawor na butli cyknie i jak ma na gaz wskoczyc (bo ma 5 sekund przeczekania) to przyszarpnie i rozlacza. Filterki lpg nowe. Plyn na maks zalany
     
  5. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    Niskie ciśnienie gazu. Sam wymieniłeś filtry? Nie było mazi na nich/w nich?
     
  6. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Podlacz kompa na początek pod swoje diego. Na reduktorze masz czujnik. Wypnij wtyke i wsadz w nia kawalek drutu. I zobaczysz czy przeskoczy na gaz odrazu.

    A jak nie to wejdz w diego kompem i popatrz co go boli
     
  7. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    Diagu, ale ty jesteś zboczony.
     
    dimitriew i toomii76 lubią to.
  8. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Hehe wiem.
     
  9. Dawidson1996

    Dawidson1996 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    58
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Sam. Mazi żadnej nie było
     
  10. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 044
    Docenione treści:
    410
    Miasto:
    Radom
    Masz dwa elektrozawory. Jeden przy butli, kolejny przed reduktorem. Oba sie otwierają? Masz jakiś fejsik do lpg?
     
  11. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Zmostkuj ten czujnik i zobaczysz czy przerzuci od razu. Najtanszy test pod sloncem peru
     
  12. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    Diagu ale on pisał że zawór na butli słychać, co znaczy że ster już zezwolił na przełączenie, potem szarpnięcie i powrót na benzyne. Czyli brak lub zbyt niskie ciśnienie gazu. Trza to podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy a potem ciśnienie. Ja sądzę że zawór na reduktorze się skleja.
     
    Ostatnio edytowano: 4-11 18
    toomii76 lubi to.
  13. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    Obstawiam zaklejony zawór na reduktorze.
     
    toomii76 i winetoo lubią to.
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Ja tylko chce wykluczyc czujnik temp
     
  15. Dawidson1996

    Dawidson1996 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    58
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Zawor na elektrozaworze byl czyszczony w maju

    Zawór w maju czyszczony był

    Tylko gdy rozgrzany motor jest to na gaz za każdym razem od pierwszego sie prxelacza
     
    Ostatnio edytowano: 4-11 18
    Lechtak lubi to.
  16. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    No...! a mamy Listopad. Jeżeli na zimnym słyszysz zawór, kontrolki pokazują ze przełącza się na gaz, a silnik gaśnie, to jest bark gazu np. zaklejony zawór. Jeżeli na ciepłym kontrolki pokazują gotowość do zasilania gazem, ale nie przełącza, to oznacza ze nie zostały osiągnięte warunki, np. uszkodzony czujnik temperatury lub temp. nieprawidłowa ( reduktora), nieprawidłowe ciśnienie gazu fazy lotnej lub uszkodzony MAP Elektrozawór włącza się przed osiągnięciem warunków zasilania gazem, elektrozawór reduktora ( lub zaworu z filtrem) włącza się tuż przed zezwoleniem na prace gazu. Dla tergo odwiedź warsztaty LPG, lub szukaj nieprawidłowości we własnym zakresie, najlepiej zrzut ekranu wrzuć na forum.
     
    winetoo, toomii76 oraz dimitriew lubią to.
  17. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Wystarczy tester podpiąć i widac wszytko
     
  18. Dawidson1996

    Dawidson1996 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    58
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Na ciepłym igła. Tylko zimny nie zaskakuje... Jutro może podjade do gazownika i coś może poradzi
     
  19. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    Amen... :D
     
  20. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Wez na zimnym zrob test z tym czujnikiem