• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z rozrządem Volvo v40 1.9 td

majsterm

Nowy
Dołączył
21.03.2014
Postów
3
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Święte Miasto a sami złodzieje
Witam wszystkich :)
jestem tu troche nowy ale szukam pomocy.

Rzecz w tym iż nie mogę za nic ustawić rozrządu w tym nieszczęsnym francuskim silniki, położenie wału ustawiam na ZERO rozrząd na znak zakładam pasek oczywiście znaki na pasku pokrywają mi się ze znakami na kołach i DUPA silnik się blokuje o zawory. Co robię źle ???

Na wale klina nie zerwało koło siedzi dobrze
 

przemol1987

SuperMechanior
Dołączył
2.02.2014
Postów
105
Punktów
8
Wiek
32
blokady używałeś do zblokowania wału?bo o ile dobrze pamiętam to we wszystkich tych silnikach jest zaślepka w bloku z prawej str bagnetu.a góre chyba ustawiało się na znak i musiały się jeszcze pokrywać znaki na pasku ze znakami na kołach.obracałeś wałem lub wałkiem po zdjęciu paska?może to jest przyczyna bo innej to nie widze szczerze mówiąc.
 

majsterm

Nowy
Dołączył
21.03.2014
Postów
3
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Święte Miasto a sami złodzieje
blokady używałeś do zblokowania wału?bo o ile dobrze pamiętam to we wszystkich tych silnikach jest zaślepka w bloku z prawej str bagnetu.a góre chyba ustawiało się na znak i musiały się jeszcze pokrywać znaki na pasku ze znakami na kołach.obracałeś wałem lub wałkiem po zdjęciu paska?może to jest przyczyna bo innej to nie widze szczerze mówiąc.
Wałem i wałkiem było obracane napewno
 

fructon

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
26.04.2012
Postów
1802
Punktów
643
Wiek
57
Miasto
Kraków
WWW
www.czesciserwismroz.pl
Coś zle ustawiasz kolego a najpewniej zle siadła ci blokada wału lub masz przesuniecie koła rozrządu, ale nie wiem czy ten silnik pracował wczesniej bez problemów więc ciężko doradzać f7de379e7e8d664c.jpg

c83d2b1e9c7184b1.jpg
 
Ostatnia edycja:

piglut

SuperMechanior
Dołączył
12.10.2013
Postów
107
Punktów
5
Wiek
40
Miasto
warszawa
a koło na wałku rozrządu niejest przypadkiem bez klina może sie przestawiło ??
 

romys73

SuperMechanior
Dołączył
18.01.2014
Postów
1157
Punktów
103
Wiek
47
Miasto
abingdon
jest malutki klin odlany razem z kółkiem 100%

koło na wale terz niema klina musisz zblokować wał kołkiem dolny prawy róg od czoła otwór zaślepiony śróbką w kształcie gwiazdki
 

ostryt4

SuperMechanior
Dołączył
24.01.2014
Postów
2265
Punktów
263
Wiek
43
Miasto
Grimsby, czasem Białystok
Ten silnik był w stanie pracować z zerwanym klinem na wałku rozrządu ? Napisałeś że nie dasz rady ustawić bo blokuje w pierwszym poście.
 

piglut

SuperMechanior
Dołączył
12.10.2013
Postów
107
Punktów
5
Wiek
40
Miasto
warszawa
ostry masz racje pisał że koło dobrze siedzi ale na wale korbowym żecz w tym że na wałku niesprawdził a w takich sytuacjach bierze się wszystko pod uwage, każdy uczyl sie na blendach nieprawdasz ?
 

ludo44

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
28.11.2011
Postów
2405
Punktów
323
Wiek
53
Ten mały klin zawsze ścina przy kolizji, a że jest delikatny i odpowiednio dokręcony to ratuje zawory. Chodzi o to żeby zminimalizować uszkodzenia, więc jeśli dowaliłeś śrubę na wałku po chłopsku to w razie kolizji trzeba będzie zawory wybijać młotem;)
 

qazws

Bywalec
Dołączył
15.06.2014
Postów
61
Punktów
4
Miasto
Gdańsk
mi właśnie dzisiaj strzelił pasek w v40 z tym samym motorem od renault , wielorowkowy się wkręcił i zerwało rozrządu , kupiłem pasek, założyłem na znaki na wałka rozrządu od pompy(ktoś zaznaczył mazakiem ) i wału (znaku nie było na obudowie tylko na kółku , ale znaki z paska nakierowały mnie jak go ustawić , nie blokowałem wału korbowego , auto śmiga, dziwne że nic się nie stało ....
 

Rash'u

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
1.03.2013
Postów
831
Punktów
63
Wiek
30
Miasto
Gryfice
WWW
www.facebook.com
za pozno zobaczylem temat:D bym mu odrazu odpisal odpowiedz:D zdarzylo mi sie to samo :D klin na walku rozrządu okazuje sie ze jest swego rodzaju zabezpieczeniem silnika przed spotkaniem sie zaworow z tłokami, bo zerwaniu paska ścina klina na wałku rozrzadu. Renault 1.9 i 2.2d i td tak walsnie maja. ja mialem taki przypadek z renault laguna 2.2 d wkrecil sie pasek alternatora pod obudowe rozrzadu i silnik stanal. zlozylem na znaki i blokowalo. wiec zrzucilem glowice obejrzalem zawory byly ok odkrecilem kolko walka i klin byl zerwany zalożylem drugie kolko walka rozrzadu ustawilem i wszystko sie zgadzalo silnik chodzi po dzis dzien :)
 

ludo44

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
28.11.2011
Postów
2405
Punktów
323
Wiek
53
W większości przypadków szkodę robi zacięte sprzęgiełko alternatora.
 

Rash'u

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
1.03.2013
Postów
831
Punktów
63
Wiek
30
Miasto
Gryfice
WWW
www.facebook.com
tam bylo ono dobre :) problemem byla zle ustawiona rolka prowadzaca rowkowa, ktora jest na mimośrodzie i ustawia sie ona samoistnie po zalozeniu paska dopiero po tym sie ja dokreca. i tutaj wlasnie inny mechaniki popelnil ten blad przy wymianie paska i rolek i auto jakies 10 km po wyjezdzie od niego trafilo do mnie :D
 

dzintex

Nowy
Dołączył
30.07.2013
Postów
2
Punktów
0
Wiek
7
Witam panowie ,mam zagrychę z takim motorem ,po złożeniu wszystkiego na blokadzie i nowym pasku po dwóch obrotach blokuje mi zawory .Za pierwszym razem zerwało klin na kole wałka rozrządu :-/ czy dolne koło wału też jest bez klina pływające ?
 
Do góry Bottom