1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problem z turbina przeładowuje A6C6 2.0TDI 140KM BRE

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika pawel miernik, 3-07 18.

  1. pawel miernik

    pawel miernik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Witam wszystkich borykam sie od jakiegos czasu z turbina przeładowuje oto logi http://vaglogi.pl/log-011_013_018_iMSTZt.html wymienilem zawor n75 tylko kupilem uzywke ori mozliwe ze był uszkodzony bo objawy nie znikneły i podzczas schodzenia z obrotow słyszalny jest dziwny sfist czy cos w tym stylu nie mam pojecia co moze byc pomocy
     
  2. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    PLE
    Geometria płynnie chodzi.
     
  3. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 043
    Docenione treści:
    408
    Miasto:
    Radom
    Źle wyregulowana geometria turbawki.
     
  4. pawel miernik

    pawel miernik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    A jak sprawdzic czy płynnie chodzi i na vcds e tak a zawor n75 jak bedzie uszkodzony to tez kierownica zle bedzie pracowac tak
     
    Ostatnio edytowano: 3-07 18
  5. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 043
    Docenione treści:
    408
    Miasto:
    Radom
    Rozumiem że nie ogarniasz tematu. Moja rada wyjdz z inicjatywą chęci poznania budowy i zasady działania turbo z VTG. Na YT jest pełno filmików jak sprawdzać prawidłowe funkcjonowanie sztangi. Także do roboty.
     
    WOODOO lubi to.
  6. pawel miernik

    pawel miernik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Ja w sumie ucze caly czas znam zasade dzialania turbiny i jej budowe tylo nie wiem jak to sprawdzic vcds m czy jakos inaczej wiem jak sprawdzic vcds m czy groszka pracuje
     
  7. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 043
    Docenione treści:
    408
    Miasto:
    Radom
    Odepnij wężyk od mieszka i poruszaj wkrętakiem za cięgno gora dół o będziesz wiedzieć.
     
  8. pawel miernik

    pawel miernik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    ok dzieki jutro spawdze i sie odezwe :)
     
  9. pawel miernik

    pawel miernik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Witam i sprawdzałem sztanga chodzi bez problemu
     
  10. pawel miernik

    pawel miernik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Witam i nikt nie ma żadnego pomysłu co moze być sztanga chodzi bez promlemu a cały czas przeładowuje zawór n75 wymienimy i jeszcze ten dziwny świat jak schodzi z obrotów
     
    Ostatnio edytowano: 6-07 18
  11. voodo

    voodo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    755
    Docenione treści:
    131
    np.
     
  12. pawel miernik

    pawel miernik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0


    To czyli jak przeładowuje to muszę podkręcić skręcić na sztandze
     
    Ostatnio edytowano: 6-07 18
  13. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 679
    Docenione treści:
    1 717
    Miasto:
    turek
    A pompki nie podlewaja za dużo paliwa?
     
  14. pawel miernik

    pawel miernik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Nie korekcie nie przekraczaja +0,50
     
  15. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    254
    Docenione treści:
    36
    Samochód jeździł normalnie? Jeżeli problem pojawił się nagle, geometria w turbinie chodzi płynnie, gruszka jest szczelna, i zawór n75 wymieniony. To przecież geometria sama się nie przestawiła. Nie dotykaj ani regulacji sztangi, ani zderzaka. Sprawdź jakie jest podciśnienie, czy przypadkiem układ vacum pompy się gdzieś nie rozszczelnił, albo sama pompa nie ma jakiegoś problemu, szczególnie sprawdź króciec pompy vacum, w 1.9 tdi one się wyrabiały i podciśnienie uciekało.
     
    voodo lubi to.
  16. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    PLE
    Jak zabraknie podciśnienia to nie przeładuje, wręcz nie doładuje. Targaj turbawkę i do czyszczenia. Miałem takie przypadki że podpinałem diagnostyczną pompkę vacum i geometria chodziła niby super a za parę dni klijent wracał z przeładowaniem. Po wytarganiu jak się myrdało geometrią na stole to raz po raz się wieszała i mogłem sobie szukać.

    Sprawdzając w inny sposób oszukasz sam siebie.
     
  17. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    254
    Docenione treści:
    36
    No to fakt, zapomniałem się. Też bym stawiał raczej na przycięcie geometrii, czasem jest tak znikome że nie widać po sztandze. Jak się zdejmie sztangę, to ma chodzić paluszkiem bez najmniejszych oporów. Jak jest inaczej, to będą problemy.
    No ale podchodząc to tematu przeładowania i niedoładowania, ja zawsze pierwsze co robię to sprawdzam czy przewody od podciśnień są całe, później właśnie ręczna pompką vacum patrzę jak pracuję sztanga turbiny, czy geometria chodzi i czy gruszka jest szczelna. Jeżeli wszystko jest ok, sprawdzam swoją pompką vacum jakie jest podciśnienie, i czy nie ma skoków.
     
  18. pawel miernik

    pawel miernik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    No morze i racja w takim razie trzeba będzie turbinie wywlekać i czyścić jak wyczyszcze to napiszę co i jak dzięki za podpowiedzi

    A jeszcze chciał bym was się coś poradzić co myślicie o czyszczeniu turbo bez demontażu zalać ropa czy czymś
     
    Ostatnio edytowano: 6-07 18
  19. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    PLE
    Nwm. czy coś osiągniesz w taki sposób. Zdaża się że nagar się tak przypiecze że trzeba się pobawić z łopatami i z otoczeniem. Ale świat należy do odważnych.
     
  20. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    254
    Docenione treści:
    36
    Czyszczenie turbo bez demontażu jest bez sensu. Tylko demontaż i najlepiej oddać do czyszczenia, chyba że posiadacz piaskarke i umiejętności żeby turbinę rozłożyć, bo już znam kilku takich co chcieli wyczyścić a zgieli wałek przy próbie rozłożenia.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. bre 2.0