1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problem z układem chłodzenia

Dyskusja w 'Chłodzenie silnika' rozpoczęta przez użytkownika Astreger, 12-11 16.

  1. Astreger

    Astreger Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-11 16
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Chełm
    Dzień dobry, witam.
    Drodzy Panowie, mam poważny problem. Wiem, że temat był poruszany nie raz, że jest tego cała masa w internecie, ale prześledziłem chyba wszystko i nadal nie wiem co mam zrobić, więc bardzo proszę o wyrozumiałość i nie hejtowanie mnie za to, że tworzę kolejny temat. Moja Omega B 2.5 V6, 1994 rok ma problem z ogrzewaniem. Od kiedy kupiłem auto półtorej roku temu nie mam w nim ogrzewania. Szukałem pomocy na Forum, ale nie mogę znaleźć rozwiązania na mój problem. Po zakupie wymieniłem rozrząd, filtry i oleje. Wymieniłem również płyn chłodniczy, który był tak rudy, że aż żal ścisnął mi cztery litery. Niestety to nie pomogło. Sprawdziłem również wszystkie węże krok po kroku i wszystkie z nich były gorące. Ostatnimi czasy w obawie przed zimą chciałem oddać auto do mechanika, aby coś z tym zrobił, bo w zimie wewnątrz auta jest zimniej niż na zewnątrz. Niestety, w moim małym miejskim zadupiu żaden z mechaników nie chciał się podjąć naprawy - a to brak terminów, a to za problematyczny samochód, za dużo roboty, za mały dostęp (może i dobrze, że nie przyjęli auta,bo co to za mechanicy, którzy nie potrafią tego zrobić).

    Dziś postanowiłem jeszcze raz przepłukać układ chłodzenia i chyba doprowadziłem do unieruchomienia auta, ponieważ ten płyn, który wymieniłem znowu zrobił się strasznie rudy. Kupiłem do tego celu preparat czyszczący układ chłodniczy i dolałem go do tej klęski, która była zamiast płynu chłodzącego. Następnie zrobiłem około 40 km, aby preparat dotarł wszędzie gdzie powinien. Następnie spuściłem cały 'płyn' z układu i aż sam się przeraziłem jak zobaczyłem jego kolor - rdza, rdza i jeszcze raz rdza. Przypuszczam, że poprzedni właściciel jeździł na wodzie, ale są to tylko moje przypuszczenia. Po spuszczeniu płynu wlałem do układu w celu przepłukania wodę mineralizowaną do maksymalnego stanu i znowu jak idiota pojeździłem sobie 40 km. Wróciłem, spuściłem całą wodę i ta znowu okazała się ruda. Głowiłem się co mam zrobić, ale ostatecznie wlałem właściwy płyn chłodniczy, odpowietrzyłem układ i w drogę. I tu zaczął się kolejny problem - ogrzewania jak nie było tak nadal nie ma, a temperatura po 3 km doszła do 100 stopni więc zjechałem na pobocze i zgasiłem auto, bo nie miałem możliwości schłodzenia silnika poprzez włączenie ciepła, bo tego w moim aucie nie ma. Wróciłem do domu i wszedłem tutaj błagać o pomoc i porady. Przepraszam, że lektura jest tak długa, ale chciałem opisać dokładny przebieg, aby ułatwić Panom rozpoznanie. Dziękuję bardzo za przeczytanie i z góry dziękuję za pomoc.



    Pozdrawiam
     
  2. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 024
    Docenione treści:
    1 828
    Miasto:
    Sląsk
    Mozliwe że
    - zapchany wymiennik ciepła ( czyli w srodku taka mała chłodniczka )
    - zapchana chłodnica lub termostat
    proponuje płukanie aż rudej nie będzie ale coś może sie rozszczelnić
     
  3. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 627
    Docenione treści:
    536
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Zle funkcjonuje pneumatyczny zawór nagrzewnicy lub ona sama jest zawalona i płukanie nic ci nie da, wymien nagrzewnice nie trzeba do tego wyjmować deski rozdzielczej.
     
  4. sycylyjczyk

    sycylyjczyk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-07 12
    Postów:
    120
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    mazury
    Nagrzewnica choćby z racji wieku prosi się o wymianę
     
  5. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Kępno
    Ja.
    Wymieniłbym nagrzewnicę lub poszukałbym zaworu odpowiedzialnego za sterowanie ogrzewaniem (jeżeli taki jest zamontowany) i też go wymienił a jeżeli ogrzewanie jest sterowane klapami nawiewu to poszukiwałbym usterki w sterowaniu klapy odpowiedzialnej za ogrzewanie wnętrza - to w temacie braku ogrzewania.
    Przyjrzałbym się działaniu termostatu - zbyt wysoka temp silnika po przejechaniu odcinka 3km, może czyszczenie układu chłodzenia spowodowało jego zablokowanie.
     
  6. Maciej Bieleń

    Maciej Bieleń Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-09 16
    Postów:
    64
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    KtoToWie
    1994 czyszczenie na nie wiele sie zda, ogolnie poczawszy od nagrzewnicy konczywszy na chlodnicy. To cale plukanie jeszcze bardziej to wszystko wzruszylo!
    A syf poszedl na caly obieg.
    Jak zalezy Ci na tym aucie to czeka Cie troszke pracy
    Jak masz troche samozaparcia zrobisz to sam