• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z wyrzucaniem płynu chłodniczego 2.0 TDI CRBC

dominik25

Nowy
Dołączył
8.03.2025
Postów
3
Punktów
0
Problem występował po zakupie samochodu (audi a3 8v 2013). Wyrzucanie płynu chłodniczego przez korek co około 500-600 km, wyrzucało po zgaszeniu auta wieczorem, kolejnego dnia mokro wokół zbiorniczka. Zrobiony test co2 w płynie chłodniczym, wynik pozytywny. Po teście zdjęta głowica, uszczelka dmuchnięta, blok krzywy. Wszystko tak jak należy oddane do zrobienia blok planowany, głowica sprawdzona szczelność oraz planowana, uszczelka musiała zostać dorobiona(brak grubszych). Po remoncie silnik odpalił jak należy, brak błędów jak przed naprawą chodzi równo. Przejechane 400 km i po raz kolejny wyrzuciło płyn, nie robiony test co2 lecz niemożliwe wręcz aby dmuchnęło po raz drugi uszczelkę. Jakieś porady gdzie można jeszcze zajrzeć? Dodam że przed głowicą wyjąłem chłodniczkę egr, zauważyłem że w zagłebieniu tam gdzie ona wchodzi było troszkę płynu lecz sprawdzona jej szczelność i było okej...
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1523
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Korek wlewu płynu chodzi lekko?! U mnie ubywało płynu,przesmarowałem środek korka silikonem i teraz chodzi jak w masełku,przed końcem delikatnie cyk i rusza się lekko prawo i lewo,odpowietrzanie działa,wcześniej odkręcić mi było ciężko,zakręcić też,już płynu nie ubywa,wybuchów nie miałem,gdyż robiłem krótkie trasy,nie zdążył się dobrze rozgrzać,kupiłem uszczelniacz do układu,lipa,już nie ubywa.
tzn.sprayem silikonowym.
 

dominik25

Nowy
Dołączył
8.03.2025
Postów
3
Punktów
0
Rzeczywiście zauważyłem czasem jest ciężko odkręcić korek, właśnie po tym jak wyrzuci płyn, ale nie zważałem na to myślałem że to od ciśnienia w układzie
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1523
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Przedtem co jakiś czas odkręcałem korek by odpowietrzyć układ,wtedy płynu nie ubywało,ale ciśnienie w układzie było,,nie wyrzuciło mi płynu ale górny waż klęsnął,od czasu gdy korek zaczął b.ciężko chodzić paradoksalnie zero zmian w wężu,ubywało podczas jazdy,ale płyn ledwo rozgrzany miałem,nie wiem co by było gdybym ruszył w trasę dalszą,korek musi lekko chodzić,musi być przy końcu taki odcinek gdy można go przekręcić b.łatwo w prawo lewo(prawie lata na boki)mnie ubywał prawie litr co kilka dni,teraz zero ubytku,korek mam już bardziej skomplikowany niż w innym byłym W210,tam była sprężyna z kapturkiem z uszczelnieniem,tutaj juz mam plastikowy słupek ,zaworek jest w środku.
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
599
Porady
3
Punktów
126
Wiek
33
Miasto
Wielkopolska
Zamontuj nowy zbiorniczek i korek płynu chłodzącego
 

dominik25

Nowy
Dołączył
8.03.2025
Postów
3
Punktów
0
A chłodniczka egr? Występujący płyn chłodniczy w miejscu spalin coś może sugerować?
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1523
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Wszystko wskazuje jednak na głowicę,znam podobny przypadek ale z 1.9 TDI,normalnie jeździł,wyrzucało tylko w trasie.Jeśli zbiorniczek posiada woreczek z silikatem,to zazwyczaj gdy się on rozleci silikat zapycha nagrzewnicę,ale kto to wie czy tylko taki objaw może być,sprawdziłbym testerem CO2 w układzie,można samemu.
 
Do góry Bottom