• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problematyczna Zafira 1.8 benzyna.

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2795
Punktów
963
Miasto
Radom
Panocki, problem jest taki że wiechć odpala od szczała, popracuje se z 15min i zdycha, potem ni chuchu nie chce odpalić. Przekręcam kluczyk na zapłon, check mignie kilka razy i gaśnie (taki objaw, bo normalnie to powinień się zaświecić i zgasnąć dopiero po uruchomieniu silnika). Błędy jakie generuje to P0606 (komputer sterujący silnika/komputer sterujący zespołu napędowego- usterka mikroprocesora.) P1600 (komputer sterujący silnika- błąd w oprogramowaniu). Po odczekaniu kilku, kilkunastu minut odpala z powrotem normalnie. Nadmieniam że podkładałem pełny zestaw startowy z innej (sprawnej) zafiry i jest tak samo, bez zmian. Może miał ktoś z tu obecnych podobny przypadek i podpowie co w trawie piszczy.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
149
Punktów
31
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Po wykasowaniu błędów wracają za każdym razem? Wracają po zgaśnięciu samochodu czy już po odpaleniu?
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2795
Punktów
963
Miasto
Radom
Widze że bronig nie zaskoczył więc napisze pełnym zdaniem jeszcze raz: Po wyczyszczeniu błędów do puki wszystko jest ok to one nie wracają (da się je usunąć) ale jak silnik zgaśnie to się pojawiają, można usunąć dopiero jak wszystko wróci do normy i silnik odpala. Czasem jest też problem z komunikacją ze sterownikiem silnika.
 

bronig

Bywalec
Dołączył
4.07.2015
Postów
54
Punktów
4
Offtopic: nie wiem jak ta moja odpowiedż powyżej znalazła się tutaj. Sorry.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1722
Punktów
104
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Kupiony zestaw startowy...co z tego większość jest uszkodzona.
Tylko po zrobieniu go w firmie daje jakąś gwarancję i na pewno wtedy można szukać problemu gdzie indziej.
Ale u ciebie ta sam usterka na dwóch ECU.
Czyli szukać w instalacji.
Kup sobie w sprayu zamrazacz i spróbuj schłodzić ECU i zobaczysz czy będzie dłużej silnik pracował.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2795
Punktów
963
Miasto
Radom
Czyli szukać w instalacji.
Tyle to ja wiem, tylko gdzie?? Po diagramie sprawdziłem zasilania stałe i po kluczu w momencie wystąpienia usterki i wsio niby ok. Masa wychodzi że tylko jedna jest (z obudowy). Z diagramu tak wynika.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
149
Punktów
31
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Bo to nie wina kabli. Te sterowniki to buble. Nie mają klasycznej konstrukcji, gdzie wyjścia na złącza są wyprowadzone prosto z PCB, tylko zawierają płytkę z częściowo surowymi elementami elektronicznymi i ta płytka do złącz połączona jest cienkimi drucikami zgrzewanymi do niej. Z czasem i długotrwałym działaniem temperatur i wibracji, druciki tracą styk z płytką i objawy są jak u Ciebie. Generalnie, pomyślałem, że skoro napisałeś, że podmieniony jest z innej sprawnej Zafiry, to zestaw co do którego masz 100% pewność, ale jeśli on został kupiony i tylko sprzedawca zapewnił o jego sprawności, to najpewniej zrobił Cię na szybko.
 
Ostatnia edycja:

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1722
Punktów
104
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Widzisz jednak to nie kable....
A ja ci więcej nic nie zaproponuję bo ty napiszesz że wszystko wiesz :)
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Schemat w rękę oraz miernik i jak zgaśnie sprawdzasz którego plusa brakuje . Nikt ci więcej nie wymyśli bo za mało danych o samochodzie . Która generacja modelu , kodowe oznaczenie silnika itd .
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2795
Punktów
963
Miasto
Radom
Rocznik 2004, znaczy Zafira A, silnik Z18XE, a oznaczenie stera takie jak na fotce. Jak już pisałem wcześniej zestaw założyłem ze sprawnego, jeżdżącego auta z tym samym oznaczeniem sterownika, napięcia sprawdziłem po diagramie z AD, i wsio wychodzi na to że jest ok. Czy mam pisać drukowanymi literami panowie! A...wcześniej sterownik z tej zafiry dałem do sprawdzenia elektronikowi, coś tam przeprogramowal czy cuś i wsadził go do takiego samego auta(bo akurat miał na placu) i auto bez zakłóceń latało trzy dni, więc raczej odpada usterka sterownika.

IMG_20210609_121042_01.jpg
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
149
Punktów
31
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Może. Jeśli faktycznie sterowniki pewne to faktycznie podmień cewkę. Zwłaszcza zamienniki potrafią powodować podobne problemy w Oplach.
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
460
Punktów
44
Pomysl. Jak sterownik dobrze sie czuje w innym aucie a w twoim wali bledami to znaczy ze jakies urzadzenia peryferyjne podgrzewaja itd itp. Cewka to raczej urzadzenie ktore obciaza uklad i generuje zakłocenia. Bliskie sercu sterownika bywaja tez czujniki. p0606 to nie musi byc blad procesora. Moze byc bledem ze sterownik w czasie okresowej autokontroli wykrywa cos nienaturalnego. Zrob pomiary napiec na czujnikach i podmien cewke z chodzacego auta
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2795
Punktów
963
Miasto
Radom
Pomysl. Jak sterownik dobrze sie czuje w innym aucie a w twoim wali bledami to znaczy ze jakies urzadzenia peryferyjne podgrzewaja itd itp. Cewka to raczej urzadzenie ktore obciaza uklad i generuje zakłocenia. Bliskie sercu sterownika bywaja tez czujniki. p0606 to nie musi byc blad procesora. Moze byc bledem ze sterownik w czasie okresowej autokontroli wykrywa cos nienaturalnego. Zrob pomiary napiec na czujnikach i podmien cewke z chodzacego auta
Tak troche o tym pomyślałem że jakieś inne urządzenie może zakłucać system komunikacyjny lub powodować inne anomalia, lecz szedłem bardziej w strone sterownika lpg (zapomniałem wspomnieć że posiada) bo jest podłączone pod gniazdo obd, ale cewka nie przyszła mi do głowy.
 
Do góry Bottom