1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problemy w układzie hydraulicznym Deutz Fahr Agrotron 215

Dyskusja w 'Strefa ciężarowa' rozpoczęta przez użytkownika Juzeffff, 1-02 20.

  1. Juzeffff

    Juzeffff Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Witam!

    Nie bardzo wiedziałem w jakim obszarze forum ulokować ten temat, ale strefa ciężarowa wydała mi się odpowiednim miejscem. Dwa lata temu wraz z tatą na potrzeby firmy usługowej zakupiliśmy ciągnik Deutz Fahr Agrotron 215 (2006 r.) Od samego momentu zakupu po odpaleniu ciągnika usłyszeć można było stukanie coś jakby niedomknięty zawór hydrauliczny z tyłu ciągnika, a także zauważyć można było energiczne drganie węża prowadzącego do akumulatora hydraulicznego umieszczonego przy lewym tylnim kole ciągnika (gruszki). Działo się to także podczas skręcania kołami ciągnika. Wymieniliśmy pompę odpowiedzialną za smarowanie skrzyni biegów, układ kierowniczy oraz chłodzenie oleju, która mogła być prawdopodobną przyczyną stukania (ta informacja zasłyszana była od mechanika, który zajmuje się tym profesjonalnie, oczywiście każdy może się pomylić), ponadto w owym przewodzie słychać jakby przepływ powietrza. Cały układ działa wytwarza ciśnienie, reaguje na impulsy do elektrozaworów i ogólnie robi wszystko co kwalifikuje go jako ,,sprawny". Kiedy olej się rozgrzeje stukanie niemalże całkowicie ustaje. Czy ktoś z obecnych na forum mechaników byłby w stanie nam pomóc? W najbliższym czasie postaram się dodać nagranie usterki.

    Pozdrawiam Juzeff!
     
  2. elektryk1234

    elektryk1234 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    16
    Pokaż zdjecia tego wszystkiego. Ja stawialbym na olej. W ladowarkach merlo z olejem sa problemy podobne .
     
  3. Juzeffff

    Juzeffff Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Nagrałem film, przepraszam za szałaputność ale nie bardzo wiedziałem co konkretnie nagrać. Problem widać i słychać, może będzie można z tego coś wywnioskować ;-;

     
  4. elektryk1234

    elektryk1234 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    16
    Stawiam na akumulator hydrauliczny ze jest uszkodzony.

    Ten przeplyw powietrza to może byc kawitacja w oleju fali uderzeniowej
     
  5. Juzeffff

    Juzeffff Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Dziękuje za odpowiedź, nie chcieliśmy rozbierać na ślepo, kiedy coś posunie się naprzód dam Panu znać :D Najprawdopodobniej zdemontujemy ten akumulator i damy do sprawdzenia.
     
  6. elektryk1234

    elektryk1234 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    16
    Nie wiem jaki tam jest rodzaj. Ale ogarnij to bo to niszczy układ hydrauliczny z czasem. Może tylko jest kwestia dobicia azotu pod cisnieniem. Zmierzyc manometrem ciśnienie oleju i dobić azotu. Jeżeli jest ten o którym mysle
     
  7. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 574
    Docenione treści:
    842
    Miasto:
    Lubliniec
    Aż tak na takich traktorach sie nie znam a nie bedzie to wałek mocy do pompy lub pompa
     
  8. elektryk1234

    elektryk1234 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    16
    To dlaczego drży przewód do akumulatora?

    Jak nie ma gazu w akumulatorze to gdzies to piedolnie.ie musi odejść. I skaczą najciensze przewody.

    Jak nie ma gazu w akumulatorze to gdzies to piedolnie.ie musi odejść. I skaczą najciensze przewody.

    Oczywiście moge sie mylić. Ale po trzezwemu to pisałem a teraz juz nie.
     
    Ostatnio edytowano: 2-02 20
  9. Juzeffff

    Juzeffff Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Dzisiaj ogarnęliśmy akumulatory, zamówiliśmy firmę zostały sprawdzone i nabite, jak się okazało przestało uderzać aż tak, ale zjawisko dalej powstaje, czyli to nie wina akumulatorów, szukamy dalej.

    Pompa tłoczkowa tj. ta główna jest sprawna; została sprawdzona.
     
  10. Juzeffff

    Juzeffff Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Przepraszam za dość długa nieobecność szkoła te sprawy. Sprawdziliśmy zawór odcinający i problem drążącego węża sprawia wrażenie zażegnanego; oddaliliśmy ciągnik popukalo jeszcze z 20-30 sekund i teraz za każdym odpaleniem układ brakuje „bezdźwięcznie”. Chcieliśmy jeszcze sprawdzić na jaka wartość jest ustawiony ten zregenerowany odcinający zawór, ale po podłączeniu manometru w miejsce zaślepki na zaworze zegar nie wskazuje żadnej wartości ciśnienia.