• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

programator TPMS

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
394
Miasto
lubelskie
Hej, przymierzam się do zakupu tastera, programatora do czujników TPMS ktoś coś poleci? na czym pracuje...Pozdro
 

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6242
Porady
4
Punktów
2273
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Napiszcie tutaj do jakich wniosków dojdziecie bo pomimo, że opon w ogóle nie robię to chętnie poczytam z czystej ciekawości.
 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
394
Miasto
lubelskie
Ok, dzięki jutro zadzwonię ... napiszę Misiek jak coś ogarnę z tematem.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2855
Punktów
518
Wiek
57
Miasto
WLKP
Tez szukam cos madrego.
 

LukaszW998

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2012
Postów
116
Punktów
15
Wiek
38
WWW
www.anwa-tech.pl
Hej, przymierzam się do zakupu tastera, programatora do czujników TPMS ktoś coś poleci? na czym pracuje...Pozdro
W warsztacie, który należy do naszej firmy używamy kombinacji urządzeń ATEQ VT56 OBD2 oraz programatora Alligator sens.it.

Dlaczego?

Ateq VT56 zapewnia nam podstawową obsługę każdego pojazdu, który wjeżdża na stanowisko. Na początku wykonujemy diagnozę sprawności czujników na których wjeżdża pojazd. To pozwala nam na uniknięcie kłopotów z pewną grupą kierowców próbujących wmówić mechanokowi, że uszkodził jego czujniki w czasie montażu kół. Ateq pozwala również wykonać naprawę systemu TPMS w przypadku, gdy pojazd z różnych względów wjeżdża do nas ze świecącą się kontrolką układu TPMS. Trzecia ważna rzecz. Gdy szefer decyduje się na zakup nowych czujników na zimę, jesteśmy w stanie zaprogramować półkowy czujnik u siebie w ciągu kilku chwil. Po usłudze klient dostaje ładny i czytelny raport tak by wiedział za co zapłacił. Nasza wersja posiada także stację dokującą z drukarką, która umożliwia mechanikowi wydruk szybkiego raportu bez konieczności korzystania ze stacjonarnej biurowej drukarki. Masz tu też złącze obd2 co umożliwia aktywacje i naprawy układu tpms np. w pojazdach Toyota, Renault itd.
Co do rzeczy. Które wpływają na komfort pracy, ważny jest duży wyświetlacz, który umożliwia wyświetlenie możliwie dużej części procedury serwisowej na jednym ekranie. Jako przykład podam Forda Focusa, którego procedura serwisowa wynosi około 7-9 ekranów ATEQa. Urządzenia z małym ekranem podają ja prawdopodobnie w większej liczbie ekranów, więc nie zapamiętasz poszczegnych kroków postępowania. ATEQa możesz też doposażyć w przystawkę do samochodów Mitsubishi, z której korzystamy bo mamy sporo Outlanderów w okolicy. Jeśli masz hotel opon o obsługę flot możesz dokupić przystawkę do pomiaru głębokości bieżnika, która raportje stan opony razem ze stanem czukników TPMS.

Czego brakuje nam w urządzeniu ATEQ?
Brakuje możliwości ręcznego wprowadzenia konkretnego numeru ID do programowalnych czujników TPMS... Robisz to wówczas gdy klient przyjedzie do Ciebie z zapotrzebowaniem zakupu sensora na LP z nr ID 1234AE1, PP z nr ID 1234AE2, PT z nr ID 1234AE3 oraz LT z jr ID 1234AE4.
Z tym problemem radzimy sobie przy pomocy urządzenia Alligator sens.it, które pozwala wpisać nr ID z palca. Druga korzyść tego drugiego, to bezpłatna aktualizacja urządzenia, która ratuje usługę w przypadku pojazdu, którego nie obsłużysz ATEQiem w momencie braku wykupionej aktualizacji.
Programowanie numeru ID wprowadzonego manualnie możesz zobaczyć np. na długim i nudnym filmie:
"Jak zaprogramować czujniki kontroli ciśnienia TPMS?"
 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
394
Miasto
lubelskie
Kupiliśmy Autela, jak na chwilę obecną daje radę. Ma też kabel OBD do diagnozy.
 

Załączniki

  • IMG_20180412_075256.jpg
    IMG_20180412_075256.jpg
    3 MB · Wyświetleń: 34

ojek

SuperMechanior
Dołączył
13.07.2016
Postów
716
Punktów
111
Miasto
Węgrów
Wczoraj był u mnie facet z tiptopola z tym samym. Ile płaciliście? Mi zaproponował 2k netto w tym 4 czujniki, dobra cena?
 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
394
Miasto
lubelskie
1800 netto zapłaciliśmy i dokupiliśmy 4 czujniki po 100 zł . Wiec cenę masz spoko.
 

LukaszW998

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2012
Postów
116
Punktów
15
Wiek
38
WWW
www.anwa-tech.pl
Panowie, dorzucam krótkie przejście przez funkcje menu urządzenia TPMS Hamaton H56 z OBD2. Przyda się tym, których interesuje funkcjonalność konkretnych modeli. Dajcie znać jeśli macie pytania do tego modelu. Używam go równolegle z VT56 i mogę przeklinać/sprawdzić wybrane funkcje jeśli potrzebujecie.
 

LukaszW998

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2012
Postów
116
Punktów
15
Wiek
38
WWW
www.anwa-tech.pl
Panowie a korzysta ktoś z modułu launcha tsgun?
Jeśli dobrze zrozumiałem dokumentację producenta, Launch obsługuje 98% pojazdów. ATEQ dla przykładu podaje 100%. Tsgun programuje czujniki Launcha, dość trudno dostępne. ATEQ programuje ponad 20 marek czujników - łatwo dostępnych w Polsce.

Najbliższym odpowiednikiem funkcjonalnym jest programator TPMS Ateq VT37 (bez modułu OBD2) lub Alligator PT3 (z modułem OBD2, możliwością programowania czujników TPMS Alligator) lub Hamaton H47 (z modułem OBD2, możliwością programowania czujników T-Pro Hybrid).

Mam nadzieję, ze pomogłem. Jeśli są pytania, pisz.
 

LukaszW998

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2012
Postów
116
Punktów
15
Wiek
38
WWW
www.anwa-tech.pl
Przetestowaliśmy w warsztacie programator TPMS Ateq VT57. Ma duży, dotykowy ekran i jest bardzo szybki. Piszcie jeśli macie pytania.
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
570
Punktów
78
Wiek
29
Miasto
Wołomin
Ja mam coś takiego pracuje już na tym że 3 lata , w urządzeniu język polski , duża baza danych , auta z USA ogarnia bez problemu , darmowa aktualizacja
 

LukaszW998

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2012
Postów
116
Punktów
15
Wiek
38
WWW
www.anwa-tech.pl
Ja mam coś takiego pracuje już na tym że 3 lata , w urządzeniu język polski , duża baza danych , auta z USA ogarnia bez problemu , darmowa aktualizacja
Kilku znajomym brakowało programowania dodatkowych marek czujników jak np. Alligator, T-Pro Hybrid, czy pozostałych i wpadli na pomysł doposażenia się w najprostszy programator ATEQ VT37, który nie ma co prawda OBD2 ale programuje kilkadziesiąt marek czujników i posiada inne od Twojego procedury TPMS. To dobra kombinacja dwóch urządzeń, chociaż sam uważam, że urządzeń i narzedzie w warsztacie nigdy za wiele.
 
Do góry Bottom