• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Programowanie MC68HC08AZ32 (mask 07L2A) w IMO 5WK47631 – Opel Meriva 1.8 – UPA USB

smyk12

Bywalec
Dołączył
15.05.2024
Postów
46
Punktów
3
Wiek
52
Miasto
opole
Witam,

Potrzebuję pomocy przy odczycie i programowaniu mikrokontrolera Motorola MC68HC08AZ32 (mask 07L2A) w sterowniku IMO 5WK47631 z Opla Meriva 1.8 (benzyna). Używam programatora UPA USB.

Informacje, które już mam:

  • Układ komunikuje się przez interfejs MON08.
  • UPA USB obsługuje ten mikrokontroler, ale wymaga poprawnego podłączenia linii: RESET, IRQ, Tx, Rx, Vdd, GND.
  • Układ może być zabezpieczony – maska 07L2A często ma aktywne bajty zabezpieczające.
  • EEPROM znajduje się w zakresie adresów 0x0800–0x09FF.
Moje pytania:

  1. Czy ktoś z Was odczytywał MC68HC08AZ32 (07L2A) w IMO 5WK47631 bez wylutowywania? Jakie punkty lutownicze najlepiej wykorzystać?
  2. Czy UPA USB wymaga dodatkowego zasilania zewnętrznego przy tym układzie?
  3. Czy ktoś ma sprawdzony pinout dla tego sterownika (lub zdjęcie PCB z zaznaczonymi punktami MON08)?
  4. Jakie bajty zabezpieczające występują najczęściej w tej masce – czy da się je obejść bez kasowania danych?
  5. Czy po odczycie można bezpiecznie edytować VIN lub dane immobilizera?
Zależy mi na bezpiecznym odczycie i ewentualnej modyfikacji danych bez ryzyka uszkodzenia układu. Jeśli ktoś ma dump, schemat, zdjęcia lub doświadczenie z tym konkretnym zestawem – będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
 
Dołączył
22.06.2025
Postów
77
Punktów
13
Można to zrobić bez wylutowywania, ale trzeba dobrze trafić z pinoutem i zadbać o stabilne zasilanie – najlepiej z zewnętrznego źródła. Maskę 07L2A najczęściej da się odczytać z UPA USB, ale ochrona może utrudniać zapis. Warto podpiąć się przez testpointy (MON08) – wrzuć zdjęcie PCB, łatwiej będzie coś podpowiedzieć konkretnie.
 

Autoelektronika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.09.2015
Postów
4641
Punktów
1391
wg mojego manuala pod ta motorole z tego immoboxa pod upa usb jeszcze 5 lat temu upa miala problem z zapisem tego układu.Odczyt udało sie rozpracować ale przy zapisie robiło 2 błędy.Niewiem czy poprawił to twórca bo od tej pory nie mialem okazji czytać tego upą od tej pory.Jakby cos to bez tego sie nie powiedzie odczyt F3-B1-F3-AB-F3-A5-F3-9F
 

smyk12

Bywalec
Dołączył
15.05.2024
Postów
46
Punktów
3
Wiek
52
Miasto
opole
Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy pomogli mi w procesie ściągnięcia danych IMO z 5wk4 UN. Wasze wsparcie, wskazówki i techniczna wiedza okazały się nieocenione. Dzięki Wam udało się sprawnie przeprowadzić cały proces i uzyskać potrzebne informacje.

Cieszę się, że mogę współpracować z tak kompetentnymi i pomocnymi osobami. Dziękuję raz jeszcze!
Witam serdecznie, mam problem ze sterownikiem IMO 5WK4 7631 w Oplu Meriva 1.8 benzyna. Niestety, wsad został utracony wskutek uszkodzenia Motoroli.

Zwracam się z uprzejmą prośbą do osób, które dysponują sprawnym wsadem do tego modelu, o udostępnienie pliku lub kontakt. Numer VIN pojazdu: W0L0XCE7574007631

Każda pomoc będzie ogromnie cenna i bardzo doceniona. Z góry dziękuję za wszelkie wsparcie!
 

Autoelektronika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.09.2015
Postów
4641
Punktów
1391
Zwracam się z uprzejmą prośbą do osób, które dysponują sprawnym wsadem do tego modelu, o udostępnienie pliku lub kontakt. Numer VIN pojazdu: W0L0XCE7574007631
POD NR VIN nie wykombinujesz nigdzie pliku zapomnij.Wrzucic cokolwiek byle nie uszkodzonego.Zrobic synchro z silnikiem,dopisac transponder i maszyna jedzie.Jak cos to mam pliki ze znanym loginem ktory bedzie niezbedny przy tej zabawie.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4801
Porady
5
Punktów
1505
Według VIN to jest 1,4 xep -bosch 7.6.2
potwierdzam: Z14XEP[LJ2] PETROL ENGINE




POD NR VIN nie wykombinujesz nigdzie pliku zapomnij.Wrzucic cokolwiek byle nie uszkodzonego.Zrobic synchro z silnikiem,dopisac transponder i maszyna jedzie.Jak cos to mam pliki ze znanym loginem ktory bedzie niezbedny przy tej zabawie.

dokładnie. najłatwiej będzie kupić inny sterownik ze znanym pinem. później używając opcom lub techa zaprogramować vin i konfigurację pojazdu.

1
Part code 62 35 399
GM Part Number 55354330

1755418013134.png
 
Do góry Bottom