• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Proszę o pomoc mercedes sprinter 513 z 2010 roku przy diagnostyce wyszło , porcja recylkulacji splin , wartość zadana 14.....22 wartość żeczywista 6

sprinter9454

Uczestnik
Dołączył
22.10.2020
Postów
27
Punktów
2
Wiek
36
Miasto
Kraków
Nastawnik ciśnienia doładowania Przepustnica spalin wartość zadana 00 , rzeczywista 88,7 procent
 

sprinter9454

Uczestnik
Dołączył
22.10.2020
Postów
27
Punktów
2
Wiek
36
Miasto
Kraków
Diagnozowałem to SD , błędów nie było dopiero przy testach to wyszło i jeszcze jedno Nastawnik ciśnienia doładowania Przepustnica spalin wartość zadana 00 rzeczywista 87 procent w granicach trzech tysięcy obrotów szarpie jak przyspiesza
 

sprinter9454

Uczestnik
Dołączył
22.10.2020
Postów
27
Punktów
2
Wiek
36
Miasto
Kraków
Nie rozumiem pytania , z prawej strony silnika jak rozumiem ale od czego te zawory . Silni 651 z prawej strony podwójne turbo . Po przekręceniu kluczyka brzęczy przepustnica tak za każdym razem
 

Ktm77

Nowy
Dołączył
12.10.2021
Postów
3
Punktów
0
Diagnozowałem to SD , błędów nie było dopiero przy testach to wyszło i jeszcze jedno Nastawnik ciśnienia doładowania Przepustnica spalin wartość zadana 00 rzeczywista 87 procent w granicach trzech tysięcy obrotów szarpie jak przyspiesza
Dzień dobry, czy rozwiązał Pan problem ze swoim Sprinterem ? Ponieważ mam identyczne objawy i chętnie skorzystam z doświadczenia, z góry dziękuję i pozdrawiam
 

sprinter9454

Uczestnik
Dołączył
22.10.2020
Postów
27
Punktów
2
Wiek
36
Miasto
Kraków
Niestety nie doszłem do tego że sonda lambda przy teście czeka na ogrzanie i go niema tak w skrócie . Dowiedziałem się że sonda ma coś wspólnego z dawką paliwa , kupiłem nową i dalej to samo - wydaje mi się że filtr cząstek stałych jest nie dostatecznie drożny . Wydaje mi się że sonda jest odpowiedzialna za wypalanie filtra .
Zauważyłem że temperatura silnika podnosi się do ponad 80 stopni a zadana jest 80 stopni
Jak pan dojdzie do tego co jest to się podzieli informacją jak usunąć problem , pozdrawiam .
 

Ktm77

Nowy
Dołączył
12.10.2021
Postów
3
Punktów
0
Niestety nie doszłem do tego że sonda lambda przy teście czeka na ogrzanie i go niema tak w skrócie . Dowiedziałem się że sonda ma coś wspólnego z dawką paliwa , kupiłem nową i dalej to samo - wydaje mi się że filtr cząstek stałych jest nie dostatecznie drożny . Wydaje mi się że sonda jest odpowiedzialna za wypalanie filtra .
Zauważyłem że temperatura silnika podnosi się do ponad 80 stopni a zadana jest 80 stopni
Jak pan dojdzie do tego co jest to się podzieli informacją jak usunąć problem , pozdrawiam .
Ja ze swojej strony wymieniłem pompę vacum i jest o niebo lepiej lecz jeszcze czasami przydusza go w zakresie obrotów ok 2200- 2500 , myślę aby wymienić jeszcze dużą gruszkę, która otwiera zawór przy turbinie
 

sprinter9454

Uczestnik
Dołączył
22.10.2020
Postów
27
Punktów
2
Wiek
36
Miasto
Kraków
Sonda lambda działa podczas testu czy nie , jaką temperaturę maksymalną osiąga .
Ja jeszcze wymieniłem całom turbinę - biturbo , muj podczas przyspieszania pracował nie równo . Po wymianie sondy jak by lepiej - trzeba tu zaznaczyć że jak sonda pracuje nie prawidłowo więcej pali , dzisiejsze ceny paliwa skłaniają do zrobienia tego do końca .
W drugiej turbinie okazało się że prowadnica- pręt od gruszki jest skrzywiony i podregulować , ale trzeba mieć sd do tego żeby widzieć na teście jak działa .
Jak rozumiem zwiększył pan podciśnienie .
Czekam na jakieś sugestie .
 

Ktm77

Nowy
Dołączył
12.10.2021
Postów
3
Punktów
0
Sonda lambda działa podczas testu czy nie , jaką temperaturę maksymalną osiąga .
Ja jeszcze wymieniłem całom turbinę - biturbo , muj podczas przyspieszania pracował nie równo . Po wymianie sondy jak by lepiej - trzeba tu zaznaczyć że jak sonda pracuje nie prawidłowo więcej pali , dzisiejsze ceny paliwa skłaniają do zrobienia tego do końca .
W drugiej turbinie okazało się że prowadnica- pręt od gruszki jest skrzywiony i podregulować , ale trzeba mieć sd do tego żeby widzieć na teście jak działa .
Jak rozumiem zwiększył pan podciśnienie .
Czekam na jakieś sugestie .
Zamówię dzisiaj gruszkę od dużej turbiny, po wymianie podzielę się spostrzeżeniami
 
Do góry Bottom