• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Przegląd alternatora

krokody901

Bywalec
Dołączył
16.10.2014
Postów
60
Punktów
4
Miasto
przemyśl
Witam praktyków! Czy ktoś zdradzi tajemnicę po jakim przebiegu sprawdzić szczotki alternatora aby nie zaskoczyły zużyciem w drodze.
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
441
Punktów
67
Wiek
28
Miasto
Wołomin
Ja jeszcze nie słyszałem żeby ktoś podczas przeglądu sprawdzał szczotki. Prędzej akumulator wyzionie ducha jeśli robisz małe odcinki niż altek umrze.
 

Burak

Początkujący
Dołączył
20.04.2021
Postów
21
Punktów
5
Miasto
Wieliczka
U mnie padł przy 490 tyś, znaczy ślizgi się wyrobiły. Sprinter 208 niezniszczalna maszyna.
 

krokody901

Bywalec
Dołączył
16.10.2014
Postów
60
Punktów
4
Miasto
przemyśl
Witam! Dziękuję za zainteresowanie. Seat Alhambra 2009, 2.0 TDI BRT alternator Bosha 120A. Przebieg raczej wiarygodny 280kkm. Pytam bo kilka lat temu w drodze w innym samochodzie przy 200kkm "padło ładowanie" przez wytarte szczotki (chyba normalne że się zużywają). Skutki (oprócz naprawy) strata jednego dnia urlopu dodatkowy nocleg dla 4 osób, udało mi się dojechać do warsztatu a gdyby tak podwoziówka lub holowanie......lub w piątek po południu.... Skoro alternator i tak trzeba naprawić to wolę to zaplanować i zrobić w miejscu zamieszkania.
 

krokody901

Bywalec
Dołączył
16.10.2014
Postów
60
Punktów
4
Miasto
przemyśl
Witam. W warsztacie wymontowali alternator (był problem z odkręceniem śrub), sprzęgiełko działa, wymienili łożyska, przetoczyli pierścienie a szczotki są w połowie zużycia.....
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11778
Punktów
2172
Wiek
38
Miasto
PZ
Ja jeszcze nie słyszałem żeby ktoś podczas przeglądu sprawdzał szczotki. Prędzej akumulator wyzionie ducha jeśli robisz małe odcinki niż altek umrze.
Ja zrobiłem remont altka przy okazji upg kiedyś dawno temu
 

slawek1

SuperMechanior
Dołączył
20.01.2012
Postów
498
Punktów
179
Wiek
45
Miasto
Świdnica
Jakim spawem?? Przeciez wynianą pierścienia to normalna operacja podczas regeneracji alternatora
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11778
Punktów
2172
Wiek
38
Miasto
PZ
Ja bym poszedł krok dalej i zrobił to bardziej profi wypełniając czymś te rowy, np. spawem bądź może jakąs tulejkę dorobić, zawsze to dłużej pojeździ.
Mi tak ostatnio przeszło przez myśl żeby komutator dmuchawy naprawić cyną i lutownicą :D ale później puknałem się w głowę i spojrzałem na siebie z pogardą myśląc za dużo szkoły druciarstwa oglądasz gościu i kupiłem dmuchawę za 40 zyla
Automatyczne połączenie postów:

Jakim spawem??
Gumową elektrodą
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
149
Punktów
31
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Miedziane bieżnie komutatora są najczęściej osadzane na plastikowym "nośniku", więc żadne spawanie nie może mieć tutaj miejsca. Tulejek niby można by użyć, ale jak ją założyć? Musiały by zostać przetoczone te krawędzie, które zostały po "wycięciu" pierścienia przez szczotkę. Śmiem twierdzić, że gra nie warta świeczki.
 
Do góry Bottom