• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Przekracza ciśnienie paliwa podczas hamowania silnikiem 1.6 cdti Fiesta 2015

siudek123

Początkujący
Dołączył
21.08.2024
Postów
10
Punktów
2
Witam wszystkich, nie mogę dojść do ładu z fiestką 1.6 2015r. Fiesta ma taki problem, że czasami zdarzy się jej, że po puszczeniu gazu na biegu potrafi wyłączyć silnik z powodu błędu. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wszystko wraca do normy.
Podłączyłem komputer i w błędach jest, że przekroczył ciśnienie paliwa na listwie. Na jeździe próbnej z podłączonym wykresem ciśnienia okazuje się, że ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów, a podczas hamowania silnikiem wraz ze spadkiem obrotów ciśnienie spada, aż nagle wzrost ciśnienia na 1800bar+ w dosłownie jednej setnej sekundy. Częstotliwość przekroczeń rośnie wraz z rozgrzaniem silnika. Na gorącym silniku zauważyłem, że częściej wyłącza silnik.
Regulator ciśnienia wymieniony na nowy.
Co może jeszcze powodować taki problem? Jakieś pomysły?
 

siudek123

Początkujący
Dołączył
21.08.2024
Postów
10
Punktów
2
Jak już pisałem, zawór regulacji ciśnienia paliwa jest wymieniony
 

siudek123

Początkujący
Dołączył
21.08.2024
Postów
10
Punktów
2
jest tylko jeden zawór regulacji ciśnienia cr. Ten na pompie.
 

lucas100

Bywalec
Dołączył
28.10.2016
Postów
49
Punktów
2
Miasto
nowe miasto nad pilica
Skoro pokazuje rzeczywiste ciśnienie to dlaczego miałby być uszkodzony?Czujniki ciśnienia paliwa bardzo zadko się psują.

Musiał byś mieć podłączony manometr do 2000bar ale to nierealne,możesz wymienić czujnik choć nie wydaje mi się że to on jest winny,A przewody od czujnika są ok?Może jakieś chwilowe zwarcie robią.
 

DonBaleron

Początkujący
Dołączył
21.08.2024
Postów
6
Punktów
0
Rzadko się psują, ale nie nigdy. Jeżeli regulator sprawny , a cisnienie swiruje... cisnienie na listwie powinno być stałe, a nie falować i to do marginalnych wartości
 

lucas100

Bywalec
Dołączył
28.10.2016
Postów
49
Punktów
2
Miasto
nowe miasto nad pilica
Ciśnienie na listwie nigdy nie jest idealnie stałe zawsze troszeczkę faluje wynika to z zasady działania zaworu.Tyle że te wachania są malutkie rzędu 5 bar plus minus.
 

DonBaleron

Początkujący
Dołączył
21.08.2024
Postów
6
Punktów
0
Ciśnienie na listwie nigdy nie jest idealnie stałe zawsze troszeczkę faluje wynika to z zasady działania zaworu.Tyle że te wachania są malutkie rzędu 5 bar plus minus.
Zrozumiałe, lecz z tolerancją 5 barów przy panującym ciśnieniu na listwie wtryskowej można uznać za cisnienie idealnie stałe ;) autor wspomniał, że ciśnienie skacze nagle i drastycznie. Zakładając, że nowy regulator jest sprawny i mając nadzieję, że jego okablowanie również jest sprawne, można przyjrzeć się czujnikowi cisnienia. A co by się stało gdyby ten czujnik wypiąć?
 

siudek123

Początkujący
Dołączył
21.08.2024
Postów
10
Punktów
2
A nie może być uszkodzony czujnik cisnienia paliwa ?
Zamówiłem, czekam na dostawę, choć mam wątpliwości, bo dzieje się to tylko jak pedał gazu jest w górze. Tak to by świrował nawet podczas jazdy.

Zrozumiałe, lecz z tolerancją 5 barów przy panującym ciśnieniu na listwie wtryskowej można uznać za cisnienie idealnie stałe ;) autor wspomniał, że ciśnienie skacze nagle i drastycznie. Zakładając, że nowy regulator jest sprawny i mając nadzieję, że jego okablowanie również jest sprawne, można przyjrzeć się czujnikowi cisnienia. A co by się stało gdyby ten czujnik wypiąć?
nie zapalisz silnika, już próbwałęm
 

DonBaleron

Początkujący
Dołączył
21.08.2024
Postów
6
Punktów
0
Szkoda, że tak szybko kupiłeś czujnik bo to tylko moje gdybanie. Myślałem, że może ktoś definitywnie zaprzeczy lub potwierdzi moją teorie. Tak się jeszcze zastanawiałem czy nie może to być związane z jakimś tempomatem?
 
Do góry Bottom