1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Przepływomierza, jakie wartości.

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika henex1980, 1-03 18.

  1. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Witam. Czy dysponuje ktoś wiedza jakie wartości ma przepływka na wolnych obrotach i przy obciążonym silniku? Czy prawdą jest że wypięcie czujnika z przepływomierza powinno zgasić silnik? Dotyczy silnika Hyundai sonata 2.7 173km 2001r Pozdrawiam.
     
  2. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 138
    Docenione treści:
    473
    Miasto:
    Radom
    Bieg jałowy ok 700 -750 obr ciśnienie w dolocie 300 - 350mbar
    130-140 mg/skok
    4,5 -5,5 g/s
    18-19 kg/h

    Pełen but, 5 000 obr cisnie w kolektorze ok 950mbar
    ok 420 mg/skok
    110 g/s
    380 kg/h
    Odłączenie przepływki w niektórych układach powoduję przyjęcie wartości zastępczych, zaś w innych rozwiązaniach powoduję zgaszenie silnika.
    Pamiętaj że uchylenie EGR podczas pracy na biegu jałowym powoduję zmniejszenie tych wartości.
     
    Ostatnio edytowano: 1-03 18
    henex1980 lubi to.
  3. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 632
    Docenione treści:
    264
    Jakie obroty silnika, jakie ciśnienie w kolektorów ssący diesel benzyna?
     
  4. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Benzyna. U mnie podobno brak jest egr.

    Jak sprawdzałem elm327 to wartośc maf sensor pokazuje na wolnych obrotach 2,5g/s. Na wyższych obrotach nie sprawdzałem ale pasuje przepatrzyć cały zakres. O ile te apki na bluetootch są miarodajne.
     
    Ostatnio edytowano: 1-03 18
  5. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 138
    Docenione treści:
    473
    Miasto:
    Radom
    No wiesz kolego henex1980 jaki sprzęt taka skuteczność diagnozy.
    Gdyby były skuteczne po co kupować urządzenia za kilkanaście tyś pln i płacić krocie za licencje czy tez aktualizacje.
     
  6. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    739
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Henex co mozesz odczytac tym elmem i na jakim programie.
     
  7. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Mam torque pro i obd car doctor pro.
     
  8. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    739
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Wiesz kiedys kupilem ten kabelek pare lat temu ale nigdy go nie uruchomilem. On tylko silnik widzi?
     
  9. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 138
    Docenione treści:
    473
    Miasto:
    Radom
    Żartujesz sobie, chcesz jakimś najbiedniejszym i najtańszym kasownikiem DTC przeprowadzić diagnozę.
    Nie załamuj mnie.
     
  10. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Mam również dedykowany program do Hyundaia Cascade i przerobiony odpowiednio kabel obd i parametry jakie wyświetla tourqe pokrywa się z tym programem.

    Do pomiaru sond lambda czy przepływki trzeba miec sprzęt za kilkanaście tysięcy? Ja nie prowadzę warsztatu samochodowego . . .

    Czy możliwe jest że przez przepływomierz może generować błędy o ubogiej mieszance? Na jednym z forum wyczytałem że łączenie elastyczne od kolektora na wydechu jak ma nieszczelność to skutkuje to błedami o ubogiej mieszance? Jest taka opcja? Faktycznie ta siatka jest juz u mnie zniszczona i może faktycznie są tam jakieś przedmuchy. Nie ma kiedy podjechac na kanał do znajomego ale to musze sprawdzić chyba że to nie ma znaczenia dla sond?
     
    Ostatnio edytowano: 1-03 18
  11. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    739
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Henex jeden lubi rybki a drugi jak mu z nog smierdzi i nie ma o co kopi kruszyc. Twoje auto to robisz co chcesz. Te programy darmowe co pisales?
     
  12. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Pełne wersje. Ja nie oczekuje że ktoś mi naprawi auto na forum ale z doświadczenia jak takie posiada doradzi gdzie zerknąć. Pytałem o te wartości bo nigdzie nie mogłem namierzyć takich danych. Jak podstawowe parametry wskazuje prawidłowo, to wychodze z założenia że jak pokazuje maf sensor na poziomie 2.5 g/s (wolne obr) to zakładam ze jest tyle w rzeczywistości jest , wskazuje dość sporo danych jakie można uzyskać z tych programów, tym bardziej z opisanej cascady ( łącznie kablem) która jest stworzona dla hyundai/kia i tym mozna łączyć się juz nie tylko z silnikiem a również abs,centralny zamek,automatyczna skrzynia i kilka innych podzespołów.

    Generalnie przepływomierz nie jest drogi. Miesiąc czekania i oryginał mam za 25usd. To można zaryzykować ale gorzej w temacie sond których jest 4. Z czego sterujące które też podejżewam że szwankują to już duży wydatek i ciężko wydać kilkaset złotych a problem będzię np. w nieszczelnym wydechu.
     
  13. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 138
    Docenione treści:
    473
    Miasto:
    Radom
    Oczywiście, że nie trzeba drogiego urządzenia. Ale te zabawki nie są urządzeniem, tylko amatorskim kasownikiem, na dodatek 4 parametry na krzyż i to jeszcze nie wiadomo czy prawdę wyświetli.
     
  14. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Pewnie będę musiał podjechac na jakis dobry warsztat gdzie sprawdzą przepływomierz i sondy w czasie jazdy bo może wtedy coś niedomaga.
     
  15. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    739
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    wies kolo miasta
    A wlasciwie to co mu brakuje temu samochodowi
     
  16. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Wiesz, może wymyślam bo chceck się nie świeci ale czytałem ze są błędy róznych kategorii i chwilowe błedy z czujników nie muszą powodować zapalenia się kontrolki. Tym bardziej Hyundai ma ponoć taka przypadłość. Kilkukrotne pojawienie się błedu wywala chcecka. U mnie jest sytuacja tego rodzaju że co pewien czas, przyspieszając ale jedynie z niskich obrotów np.2 lub 3bieg 1200 do 1500 obr/m i silnik ma taką czkawkę,przerywa i po chwili ładnie się wkręca w obroty. Nie zawsze to obserwuje. Świece mam oryginały. Nie dawno zmienione z kablami. Dolot szczelny. Sprzęgło zmienione z dwumasą. Poduszki ok. Jeszcze jest kwestia instalacji lpg która może faktycznie jest sprawcą całego zamieszania.
     
  17. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    739
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    wies kolo miasta
    A na benzynce tez tak sie zachowuje?
     
  18. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Wiesz że nie pomyślałem o tym. Dziś jadę do pracy to sprawdzę czy na paliwie też się mu tak dzieje. Dzięki
     
  19. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Nie zauważyłem żeby cos poszarpywał na paliwie ale często na gazie potrafię jeździć bez tych poszarpywań. Podglądałem moimi "śmiesznymi" programami maf sensor i na wolnych obrotach wskazuje 3.5g/s i podczas jazdy widać że te wartości maja pokrycie w obrotach. Dochodzi do 110g/s a czuje że i wiecej tylko nie było warunków na drodze. Co mnie zdziwiło, po wypieciu czujnika nie wywaliło checka. Jedynie w apkach pokazało bład przepływomierza co potwierdza że te tanie rozwiązania diagnostyczne w duzym stopniu się sprawdzaja.
     
  20. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 138
    Docenione treści:
    473
    Miasto:
    Radom
    Co ty sie tak czepiasz tego przepływomierza skoro silnik podobno na Pb działa bez problemu.
    Szarpanie zapewne jest spowodowane usterką w instalacji LPG. Może na początek filterki wymień. Sprawdź jak zachowuje się ciśnienie na reduktorze, a nie krążysz w ślepej uliczce.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. przepływomierz ile g/s

    ,
  2. przepływomierz obd

    ,
  3. wartość przepływomierza

    ,
  4. wskazania przeplywki na zgaszonym silniku,
  5. prawidłowe wartości przepływomierza,
  6. Maf odb2 wlasciwe wskazania