1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Przewody zapłonowe wypadanie zapłonu

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika henex1980, 9-09 18.

  1. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Witam. Przewody zapłonowe Tesla które mają zrobione 30tys na gazie. Wczoraj po teście z woda dotarło do mnie że pewnie przez kable mam problem z przerywaniem silnika pod większym obciążeniem. Na obrotach 2tys w góre nigdy auto nie przerwie, nie szarpnie ale po niżej często się to zdarza. Wymieniłem świece na dedykowane NGK , zmieniłem reduktor LPG. Instalacja ustawiona a problem nadal jest. Wtryski też są po za podejżeniem. Moje pytanie dotyczy tego, czy po spryskaniu przewodów wodą i okolicy cewki może pojawić się check engine? Błędy jakie odczytałem to PO300 PO301 P0303 czyli wypadanie zapłonów.
     
  2. chudson

    chudson Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    419
    Docenione treści:
    87
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    tak
     
  3. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 188
    Docenione treści:
    400
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Jak sa dobre i szczelne to niekoniecznie beda przebicia. Zmniejsz na próbę szczeline na świecy 0.7 z 1.1 i zobaczysz czy wywali bledy . Jak nie tzn ze kable do wywalenia. Przy mniejszej przerwie spada napięcie o kilka tysiecy. A reduktory to sie regeneruje a nie wywala. Bo zasmiecasz świat hehe.
     
  4. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    108
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Jasło
    Przerwa jest jak pamiętam oryginalna 1.1. Świece NGK PFR6N-11 W serwisówce jest wspomniane że świec platynowych i irydowych nie ruszamy przerwy i zostawiamy fabryczną. Reduktor kme silver był regenerowany i niestety nie przyniosło to efektu. Nie mam zbytnio czasu na próby i testowanie świec i przerwy bo u mnie jest trochę pracy przy wymianie świec. 3 szt idą pod kolektorem i jest grzebaniny przy prowizorycznie prostej czynności jak wymiana świec i kabli. Zgadza się, zmniejszyc przerwę mogę na te 0.7 lub 0.8 mm ale testowanie kabli i prawdopodobnie ponowny demontaż kolektora by zmienić przewody to mi się nie bardzo widzi. Kable jednak i tak zmienię bo cykanie plus iskrzenie na fajkach koło cewki to szczelina na świecy nie naprawię.
     
    Ostatnio edytowano: 10-09 18
  5. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    32
    Jak ci szkoda czasu to zrob to
     
  6. Krzyhu5

    Krzyhu5 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-10 17
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Mszana Dolna
    Mam audi a3 1.6 101km i mam oryginalne kable zapłonowe , przebieg 183tys , teraz wymieniłem świece bo też były oryginalne ale już elektrody byly wypalone. Ale nadal czuję lekkie szarpanie przy 2200obr a przedtem tego chyba nie było.
    Na vcdsie mam wypadanie zapłonu w grupach 15 i 16 ale nie ma błędów.
    Czy może cewka się skończyła ?
    Czy wypadało by zmienić przewody WN?
     
  7. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 061
    Docenione treści:
    833
    Miasto:
    WWA
    1bea60b662fae5ab2cf69d147a7aa3e6.jpg
    E... jak jeszcze trochę ich było to nie trzeba było wymieniać... ale kto bogatemu zabroni...:p:D
    Nie... nie ma co wymieniać... dopiero jak ci izolacja sparcieje i zacznie odpadać i będzie widać druty to ewentualnie można będzie pomyśleć...:rolleyes:
     
  8. Krzyhu5

    Krzyhu5 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-10 17
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Mszana Dolna
    A co jeśli nie ma przebić?
     
  9. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 061
    Docenione treści:
    833
    Miasto:
    WWA
    Skąd wiesz...? sprawdzałeś...?:rolleyes:
    Sprawdź...
     
    komar200 lubi to.
  10. motorynka

    motorynka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-05 16
    Postów:
    54
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Mława
    bylem kiedyś na szkoleniu odnośnie układów zapłonowych , wykładowca tłumaczył że sprawność przewodów spada o 50% po przejechaniu 30 tys
     
  11. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    612
    Docenione treści:
    66
    Miasto:
    Piaseczno
    w tych silnikach często padała skrzynia( strzelały nity od "koła atakującego") objawiało sie to własnie szarpaniem od 2tys obrotów najczęsciej na 2 lub 3 biegu....
     
  12. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 301
    Docenione treści:
    555
    Miasto:
    Poland Warsaw
    a co to za dyliżans?
     
  13. XMARIO

    XMARIO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    192
    Docenione treści:
    26
    Ojacieper...Co ja tu czytam. Jakiś jełop polewa kable wodą a drugi mu pisze, by zmniejszył przerwe na świecy.
    Alle kurna czad.
     
  14. Krzyhu5

    Krzyhu5 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-10 17
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Mszana Dolna
    To czy vcds może wykrywać wypadanie zapłonu przez stare kable? Oczyściłem końcówki papierem ściernym zobaczy się co będzie dalej.
     
  15. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 545
    Docenione treści:
    333
    Miasto:
    Radom
    Próbujesz być śmieszny czy jak?
     
    toomii76 lubi to.
  16. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 301
    Docenione treści:
    555
    Miasto:
    Poland Warsaw
    nie wiem co to za silnik ale wynika że ma na 1 i 3 wypad...to nie VAG z cewkami?
    Do sprawdzenia ciśnienie paliwa, kompresja, świece to się wymienia ale najpierw ogląda i wszystko jasne co się dzieje....
    Jak stary śmietnik to aparacik do przeglądu.:D
    Nie wiem jaki silnik, ale to do sprawdzenia...
     
  17. XMARIO

    XMARIO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    192
    Docenione treści:
    26
    To ma cewkę a nie aparacik. Taką długą, co ogarnia cztery garnki na raz, tylko pojedynczo.
     
  18. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 301
    Docenione treści:
    555
    Miasto:
    Poland Warsaw
    czyli Opel albo coś z Oplowatych, Saab? Skończy się na wymianie całego zespołu cewek.:(
     
  19. Krzyhu5

    Krzyhu5 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-10 17
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Mszana Dolna
    6
    Silnik 1.6 apf 2000r.
     

    Załączone pliki:

  20. Regaciarz

    Regaciarz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    99
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Wasilków
    Oj chyba 1.6 z tego co pamiętam ma cewkę podwójną, w 2.0 z podobnym kolektorem ssącym była cewka na której cylindry chodziły pojedynczo