1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Przygotowanie plytek pcb

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Diagbox10, 29-05 18.

  1. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 271
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Panowie wtajemniczeni. Czym trwawicie plytki i jak przygotujecie. Kotzystacie z jakis programow do projektowania pcb?
     
  2. art234

    art234 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    506
    Docenione treści:
    106
    Miasto:
    Chorzów
    Program i drukarka , na elektrodzie znajdziesz wszystko, pochwal się co będziesz robił?
     
  3. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 271
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    A tak sie bawie. Mam czas
    Nie jestem chytry na kase. Ja trawie kwasem azotowym 60 procentowym a czym wy robicie

    Plytki pcb jak przygotowujecie?
     
    Ostatnio edytowano: 29-05 18
  4. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 611
    Docenione treści:
    1 589
    Miasto:
    PZ
    Ja się bawiłem metodą żelazkową papierem kredowym plus drukarka laserowa, przed tym oczywiście drobnym papierkiem ściernym przejechałem pcb, dziurki wierciłem przed wytrawieniem w kwasie, program do druków to eagle

     
  5. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 271
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Ja to jestem sto lat za murzynami
     
  6. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 611
    Docenione treści:
    1 589
    Miasto:
    PZ
    on Ci wyłumaczy co i jak z wykonaniem pcb:
    a on objaśni działanie z programem eagle:
     
  7. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 271
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
  8. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 271
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Arni jakim kwasem trawisz?
     
  9. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 611
    Docenione treści:
    1 589
    Miasto:
    PZ
    Najlepszy jest taki biały proszek chyba kwas azotowy, raz miałem chlorek żelaza ale lepszy ten pierwszy
     
  10. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 271
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Kwas azotowy jest w plynie tylko. Ja go uzywam ale moze sa inne alternatywy. Mysle ze azotowy jest troche za mocny. Wczoraj plytke trawilem 10 sekund

    Ale ta metoda na żelazko jest naprawde interesujaca. Musze ja wyprobowac. Ile mniej czasu zajmuje
     
  11. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 611
    Docenione treści:
    1 589
    Miasto:
    PZ
    Nadsiarczan sodowy, o to mi chodziło ;)
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 271
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Nigdy nie stosowalem. Ale sprobuje. Obawiam sie ze do tej metody z drukarki kwas moze opierniczyc wszystko.
     
  13. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 611
    Docenione treści:
    1 589
    Miasto:
    PZ
    Trzeba dobrze odtłuścić zmatowić płytkę i spiłować krawędzie i będzie git, ja ciąłem pcb gumówką :D nie wiem jak ty
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 271
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Ja roznie. Albo kątowka małą albo nozyk do gipsu z dwoch stron i lamane. Nie wiem czy dobrze myślę ale moze by porobil jakies adaptery do programatorow. One sa drogaśne.

    Już niezawracam głowy. Dzieki za informacje arni i pozdrawiam.
     
  15. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 858
    Docenione treści:
    328
    Miasto:
    Kaczory
    Ja trawiłem w nadsiarczanie. Daje to kwas siarkowy który jest delikatniejszy, nie podtrawia ścieżek.
     
  16. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 611
    Docenione treści:
    1 589
    Miasto:
    PZ
    Chciałem zrobić adapter do proga ale stwierdziłem że mi się nie chce :D
     
  17. Fryderiq

    Fryderiq Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-05 16
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    .
    Ja:
    Program: Kicad i B327