Witam
Znajomy ma zamiar uruchomić punkt wymiany opon. Od strony teoretycznej chyba jesteśmy nieźle zorientowani. Zależy mi na odpowiedziach praktyków, ludzi którzy zajmują się tym już od kilku lat. Chodzi o wypunktowanie błędów i braków w tym roboczym "byznes planie" ;-) .
Wydatki konieczne do poniesienia na początek:
- wyważarka, jaka? jakieś polecane, sprawdzone modele?
- montażownica, jaka? jakieś polecane, sprawdzone modele?
- kompresor, jak duży powinien być?
- klucze do odkręcania kół - 2szt.
- bałwanki - 2 szt.
- platforma do unoszenia pojazdów
- biurko
- dwa fotele
- dwuosobowa kanapa do poczekalni
- ewentualnie mały stolik do poczekalni
- komputer/laptop
- program do obsługi rejestracji klientów, terminarza, faktur itp.
- kasa fiskalna online
- ewentualnie terminal do płatności kartą?
- telefon, wizytówki i takie pierdoły
Koszty stałe po rozpoczęciu działalności:
- rachunek za prąd
- czynsz za wynajęty lokal
- ewentualnie abonament za program do obsługi klientów
- abonament dla firmy ochroniarskiej za ochronę lokalu i ewentualne interwencje załóg patrolowych
Założenia na początek są takie że właściciel sam będzie umawiał klientów i wymieniał koła. Jednym słowem nie zatrudnia pracowników na początku. Zajmuje się tylko samochodami osobowymi i ewentualnie jak się trafi dostawczym. Budżetowa wersja startowa więc tylko jedno stanowisko.
Teraz milion pytań, na które było by bardzo miło gdyby znalazły się miłe i chętne do podzielenia się własnymi doświadczeniami osoby
:
1.Czy szkolenie oferowane przez niektórych sprzedawców sprzętu ma sens dla osoby która nigdy wcześniej nie pracowała w tej branży?
2. Czy zdarza się wam przyjmować praktykantów na kilka miesięcy, czy pól roku którzy chcą się nauczyć obsługi urządzeń?
3. Jak duży powinien być kompresor żeby był wystarczająco wydajny? Wiadomo, że trzy podstawowe sprzęty (kompresor, montażownica i wyważarka) kupuje się z myślą że będą służyły przez lata. Wolę na początku zapłacić więcej za sprzęt wygodniejszy do pracy i lepszy jakościowo, niż wściekać się po roku, czy wcześniej, że oszczędziłem paręset złotych i teraz muszę drugi raz coś co się już zepsuło kupić. Idealnie było by gdyby ktoś mógł podać wersję budżetową zestawu tych trzech urządzeń, średnią półkę cenową i najlepsze i zapewne najdroższy wariant.
4. Klucze do odkręcania kół akumulatorowe, czy pneumatyczne? Jeśli pneumatyczne to jaki konkretnie model polecacie?
5. Platforma do unoszenia pojazdów (foto poniżej), czy podnośnik nożycowy? Wydawało mi się że pierwsze jest lepsze ... ale znalazłem nową nożycówkę w cenie atrakcyjniejszej niż inne podnośniki
.
6. Program do obsługi klientów. Chodzi o terminarz/kalendarz, zapisy, wystawianie faktur itd. Są jakieś programy dedykowane do takiej działalności, czy trzeba sobie coś zaadaptować? Co używacie i możecie polecić?
7. Terminal do płatności kartą? Jest sens takiego udogodnienia dla klientów? Ile w skali miesiąca kosztuje używanie takiej formy płatności przez klientów?
8. Jaką powierzchnię powinien mieć lokal w którym będzie się odbywać taka działalność?
9. Czy stosuje może ktoś konstrukcje namiotowe podobne do tej i może coś na temat jej praktyczności napisać?
Mam na myśli ilość światła w środku? Temperaturę latem i zimą? Może ktoś wie jaki koszt jest takiej przyjemności?
10. Co stosujecie do oświetlenia w trakcie pracy?
11. Może ktoś orientuje się jakie są ceny za wynajęcie pomieszczeń nadających się do takiej działalności. Szczególnie interesuje mnie lewobrzeżna Warszawa
. Na konkrety nigdzie nie udało mi się trafić.
Temat ten, jak napisałem na początku, powstał z myślą o wytknięciu błędów przez praktyków w teoretycznych przymiarkach do takiej działalności. O czym zapomnieliśmy, czego nie uwzględniliśmy. Co źle jest pomyślane itd. Chętnie wysłucham sensownej krytyki. Czy w obecnych czasach ma sens taka dość wąska specjalizacja na rynku warszawskim?
Zakładając ten temat liczyłem, że znajdzie się chętna/e osoba/y do pomocy koncepcyjnej i będzie chciała podzielić się własnymi przemyśleniami na temat tego ile w przybliżeniu pieniędzy trzeba mieć chcąc uruchomić taka działalność i jakich kosztów bieżących trzeba się spodziewać. Kończę ten wpis z góry dziękując za konkretne i rzeczowe wypowiedzi w temacie.
Znajomy ma zamiar uruchomić punkt wymiany opon. Od strony teoretycznej chyba jesteśmy nieźle zorientowani. Zależy mi na odpowiedziach praktyków, ludzi którzy zajmują się tym już od kilku lat. Chodzi o wypunktowanie błędów i braków w tym roboczym "byznes planie" ;-) .
Wydatki konieczne do poniesienia na początek:
- wyważarka, jaka? jakieś polecane, sprawdzone modele?
- montażownica, jaka? jakieś polecane, sprawdzone modele?
- kompresor, jak duży powinien być?
- klucze do odkręcania kół - 2szt.
- bałwanki - 2 szt.
- platforma do unoszenia pojazdów
- biurko
- dwa fotele
- dwuosobowa kanapa do poczekalni
- ewentualnie mały stolik do poczekalni
- komputer/laptop
- program do obsługi rejestracji klientów, terminarza, faktur itp.
- kasa fiskalna online
- ewentualnie terminal do płatności kartą?
- telefon, wizytówki i takie pierdoły
Koszty stałe po rozpoczęciu działalności:
- rachunek za prąd
- czynsz za wynajęty lokal
- ewentualnie abonament za program do obsługi klientów
- abonament dla firmy ochroniarskiej za ochronę lokalu i ewentualne interwencje załóg patrolowych
Założenia na początek są takie że właściciel sam będzie umawiał klientów i wymieniał koła. Jednym słowem nie zatrudnia pracowników na początku. Zajmuje się tylko samochodami osobowymi i ewentualnie jak się trafi dostawczym. Budżetowa wersja startowa więc tylko jedno stanowisko.
Teraz milion pytań, na które było by bardzo miło gdyby znalazły się miłe i chętne do podzielenia się własnymi doświadczeniami osoby

1.Czy szkolenie oferowane przez niektórych sprzedawców sprzętu ma sens dla osoby która nigdy wcześniej nie pracowała w tej branży?
2. Czy zdarza się wam przyjmować praktykantów na kilka miesięcy, czy pól roku którzy chcą się nauczyć obsługi urządzeń?
3. Jak duży powinien być kompresor żeby był wystarczająco wydajny? Wiadomo, że trzy podstawowe sprzęty (kompresor, montażownica i wyważarka) kupuje się z myślą że będą służyły przez lata. Wolę na początku zapłacić więcej za sprzęt wygodniejszy do pracy i lepszy jakościowo, niż wściekać się po roku, czy wcześniej, że oszczędziłem paręset złotych i teraz muszę drugi raz coś co się już zepsuło kupić. Idealnie było by gdyby ktoś mógł podać wersję budżetową zestawu tych trzech urządzeń, średnią półkę cenową i najlepsze i zapewne najdroższy wariant.
4. Klucze do odkręcania kół akumulatorowe, czy pneumatyczne? Jeśli pneumatyczne to jaki konkretnie model polecacie?
5. Platforma do unoszenia pojazdów (foto poniżej), czy podnośnik nożycowy? Wydawało mi się że pierwsze jest lepsze ... ale znalazłem nową nożycówkę w cenie atrakcyjniejszej niż inne podnośniki
6. Program do obsługi klientów. Chodzi o terminarz/kalendarz, zapisy, wystawianie faktur itd. Są jakieś programy dedykowane do takiej działalności, czy trzeba sobie coś zaadaptować? Co używacie i możecie polecić?
7. Terminal do płatności kartą? Jest sens takiego udogodnienia dla klientów? Ile w skali miesiąca kosztuje używanie takiej formy płatności przez klientów?
8. Jaką powierzchnię powinien mieć lokal w którym będzie się odbywać taka działalność?
9. Czy stosuje może ktoś konstrukcje namiotowe podobne do tej i może coś na temat jej praktyczności napisać?

Mam na myśli ilość światła w środku? Temperaturę latem i zimą? Może ktoś wie jaki koszt jest takiej przyjemności?
10. Co stosujecie do oświetlenia w trakcie pracy?
11. Może ktoś orientuje się jakie są ceny za wynajęcie pomieszczeń nadających się do takiej działalności. Szczególnie interesuje mnie lewobrzeżna Warszawa

Temat ten, jak napisałem na początku, powstał z myślą o wytknięciu błędów przez praktyków w teoretycznych przymiarkach do takiej działalności. O czym zapomnieliśmy, czego nie uwzględniliśmy. Co źle jest pomyślane itd. Chętnie wysłucham sensownej krytyki. Czy w obecnych czasach ma sens taka dość wąska specjalizacja na rynku warszawskim?
Zakładając ten temat liczyłem, że znajdzie się chętna/e osoba/y do pomocy koncepcyjnej i będzie chciała podzielić się własnymi przemyśleniami na temat tego ile w przybliżeniu pieniędzy trzeba mieć chcąc uruchomić taka działalność i jakich kosztów bieżących trzeba się spodziewać. Kończę ten wpis z góry dziękując za konkretne i rzeczowe wypowiedzi w temacie.