• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Punto 1.2 przełożenie silnika i cyrki

Xardas00

Nowy
Dołączył
23.11.2020
Postów
2
Punktów
0
Wiek
20
Witam. Otóż mam taki problem... Ostatnio przekladalem silnik w puncie 2 o był tam silnik 1.2 8v i koleś załatwił silnik ale widać że się trochę różni... Sprzedający zarzekał się że aby trzeba zmienić przepustnice na ta co była w starym silniku (na linke) okej silnik przelozylem, rozrząd patrzyłem jak mialem na wierzchu silnik i wszystko okej (dało się normalnie kręcić wałem). Silnik przełożony, chce odpalić a tu klops jakby się zaparł, doszedłem do tego iż łapa silnika zapierała się o koło od wałka. Rozebralem rozrząd i ustawiłem na nowo tak jak były cechy bo przeskoczył o dwa zęby.. auto odpalone i wszystko fajnie, ale jest jedno ale... Auto wciskając gaz do oporu ma chwile zawahania (zdławienia)z dołu i zaraz wkręca się jak zły... A znowu gdy jedziemy na biegu i wciskamy gaz opór to nie ma siły wcale przyspieszać... Muł totalny... Kable wyglądają okej, świece też. Jedyne co mi wpadło do głowy to że klin mógł się zerwac i niby jest okej na cechy ale że klin zerwany i coś jest nie tak. Rozebralem i tam się okazało ze jest klin ale ma luz 3 zeby można regulować lewo prawo i z tego co się zorientowałem to jest to 1.2 8v ale prawdopodobnie z grande puntoi teraz pytanie do was jak ustawić i skręcić to koło maksymalnie na klinie do lewej do prawej czy na środku... Jakbym miał blokady to wystarczyłoby mi włożyć blokadę na walki z tyłu w szczerbinke i na kolejne ustawić na klinie tak aby cecha była na równo z ranem głowicy... W tym silniku cecha na kole musi być na równo z rantem głowicy, a w tym starym było zaznaczenie w głowicy i cecha na kole. Załączam zdjęcia żeby pokazać o co chodzi. Nie mam blokad do wałka i dlatego pytam was o odpowiedź, bo żeby potem dobrze z tego koła czujnik czytał.. Dól jest dobrze cały czas ustawiony, chodzi mi tylko o górę, żebym nie musiał znowu tego rozbierać i mieć pewność że jest dobrze na tym klinie. Z góry dziękuję za pomoc.

blokadę na walki- literówka, chodziło o blokadę na wałku*
 

Załączniki

  • IMG_20201122_170646.jpg
    IMG_20201122_170646.jpg
    1,5 MB · Wyświetleń: 29
  • IMG_20201122_170617.jpg
    IMG_20201122_170617.jpg
    1,2 MB · Wyświetleń: 29
Ostatnia edycja:

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
4981
Punktów
2460
Ustaw tak aby był z prawej strony lewej strony środka...i będzie git...:)
 

Xardas00

Nowy
Dołączył
23.11.2020
Postów
2
Punktów
0
Wiek
20
Ustaw tak aby był z prawej strony lewej strony środka...i będzie git...:)

Mam rozumieć że maksymalnie do prawej strony koło na klinie przekręcić czy do lewej? Bo skoro tak to jak na cechę patrzę to znowu duży kąt jest szczerbinki na wałku z tyłu, a z tego co widzę to blokada do tego jest pod kątem ale chyba nie aż takim, bo nie mam jej przy sobie. I chce się upewnić
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
835
Punktów
177
Miasto
Podkarpacie
Odmian sinika 1.2 8v jest tyle ze można się pogubić . Możesz być zmuszony do przełożenia wałka .
 
Do góry Bottom