• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Punto 1.3 jtd multijet 2007r nie odpala 199A2000

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
Mam dwa takie same punto z tymi silnikami 1.3 jtd jeden chodzi jak ta lala .Nawet gdy akumulator się kończył i ledwo kręcił rozrusznikiem auto i tak odpalało.drugie punto już niestety tak nie potrafi i wymieniłem rozrusznik na mocniejszy i można powiedzieć ze problem rozwiązany ale to tylko leczenie objawów nie znając przyczyny.i teraz problem wrócił po 3 miesiącach od wymiany rozrusznika auto znowu nie chce odpalać.dłubie juz przy nim tydzień w warsztacie i nie moge znaleźć przyczyny.żadko się zdarza że odpali od strzała.czasami odpali po długim kręceniu.ale zazwyczaj musze go odpalić plakiem.ktoś ma jakieś propozycje co mu dolega?
Kompresja 27bar na wszystkich garach
Ciśnienie oleju 1.3bara na wolnych obrotach prz 4000obr/min około 4 bary
Cisnienie na pompie wysokiego ciśnienia przy kręceniu rozruchem waliło do 1000bar(manometr mi prawie przekręciło)wiec pompa ok.
Cisnienie na listwie common rail nie mierzone manometrem.dane z komputera pokazują dosyć duże skoki między 80 bar a 280 bar skacze non stop prz kręceniu rozrusznikiem i auto nie odpala.czasami zaskoczy.
Wtryski na przelewach wszystkie cztery idealnie.
Czy jest możliwe że wtrysk przepuszcza na cylinder ropę (cisnienie)w czasie rozruchu?to by tłumaczyło spadki cisnienia na listwie w czasie kręcenia.
Testowałem 3 różne regulatory cisnienia oraz 2 różne czujniki ciśnienia.efekty takie same.podejrzewam wtryski mimo ze na przelewach są idealne.wydaje mi sie ze któryś przepuszcza do cylindra i listwa nie moze zrobić cisnienia.
Dodam że z plaka zawsze zapali zero błędow(chociaż mam błąd kod 0nie da sie skasować) wszystkie parametry zadane pokrywają się z rzeczywistymi.
Drugie podejrzenie rozrząd rozciągniety.ale czy to by bylo przyczyną nie odpalania?rozrzad sprawdzony wszystkie 3 blokady wchodzą na miejsce.ale ta na wale gdy sa zalozone górne blokady moge przekrecic koło zamachowe około 1.5cm w jedna i druga stronę dla tego podejrzewam rozciągnięty łańcuch lub napinacz dupniety.rozrzadu nie słychać w czasie pracy silnika.
Wszystkie czujniki sprawdzone(wału wałka temperatury i.t.p)mam walnięty kabel od czujnika cisnienia oleju.po zwarciu do masy powinna zapalić sie kontrolka ale niestety nie zapala się.kable do ecu przemierzone wszystko oka.
Oczywiście świece żarowe działają wzorowo.czasami pojawiał się błąd 0001 ale to raczej wina mojego grzebania przy czujnikach.i praktycznie cały czas pojawia sie na liscie błędów kod 0 klika razy przy kasowaniu błedów zawsze jeden pozostaje.no i tu podejrzewam walnięty ecu.
A i skrzynia bezpieczników wyczyszczona ze sniedzi i wody.z reszta napięcia zasilające i masy na ecu sa oka.
Czy ktoś już to przerabiał?
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
Mam dwa takie same punto z tymi silnikami 1.3 jtd jeden chodzi jak ta lala .Nawet gdy akumulator się kończył i ledwo kręcił rozrusznikiem auto i tak odpalało.drugie punto już niestety tak nie potrafi i wymieniłem rozrusznik na mocniejszy i można powiedzieć ze problem rozwiązany ale to tylko leczenie objawów nie znając przyczyny.i teraz problem wrócił po 3 miesiącach od wymiany rozrusznika auto znowu nie chce odpalać.dłubie juz przy nim tydzień w warsztacie i nie moge znaleźć przyczyny.żadko się zdarza że odpali od strzała.czasami odpali po długim kręceniu.ale zazwyczaj musze go odpalić plakiem.ktoś ma jakieś propozycje co mu dolega?
Kompresja 27bar na wszystkich garach
Ciśnienie oleju 1.3bara na wolnych obrotach prz 4000obr/min około 4 bary
Cisnienie na pompie wysokiego ciśnienia przy kręceniu rozruchem waliło do 1000bar(manometr mi prawie przekręciło)wiec pompa ok.
Cisnienie na listwie common rail nie mierzone manometrem.dane z komputera pokazują dosyć duże skoki między 80 bar a 280 bar skacze non stop prz kręceniu rozrusznikiem i auto nie odpala.czasami zaskoczy.
Wtryski na przelewach wszystkie cztery idealnie.
Czy jest możliwe że wtrysk przepuszcza na cylinder ropę (cisnienie)w czasie rozruchu?to by tłumaczyło spadki cisnienia na listwie w czasie kręcenia.
Testowałem 3 różne regulatory cisnienia oraz 2 różne czujniki ciśnienia.efekty takie same.podejrzewam wtryski mimo ze na przelewach są idealne.wydaje mi sie ze któryś przepuszcza do cylindra i listwa nie moze zrobić cisnienia.
Dodam że z plaka zawsze zapali zero błędow(chociaż mam błąd kod 0nie da sie skasować) wszystkie parametry zadane pokrywają się z rzeczywistymi.
Drugie podejrzenie rozrząd rozciągniety.ale czy to by bylo przyczyną nie odpalania?rozrzad sprawdzony wszystkie 3 blokady wchodzą na miejsce.ale ta na wale gdy sa zalozone górne blokady moge przekrecic koło zamachowe około 1.5cm w jedna i druga stronę dla tego podejrzewam rozciągnięty łańcuch lub napinacz dupniety.rozrzadu nie słychać w czasie pracy silnika.
Wszystkie czujniki sprawdzone(wału wałka temperatury i.t.p)mam walnięty kabel od czujnika cisnienia oleju.po zwarciu do masy powinna zapalić sie kontrolka ale niestety nie zapala się.kable do ecu przemierzone wszystko oka.
Oczywiście świece żarowe działają wzorowo.czasami pojawiał się błąd 0001 ale to raczej wina mojego grzebania przy czujnikach.i praktycznie cały czas pojawia sie na liscie błędów kod 0 klika razy przy kasowaniu błedów zawsze jeden pozostaje.no i tu podejrzewam walnięty ecu.
A i skrzynia bezpieczników wyczyszczona ze sniedzi i wody.z reszta napięcia zasilające i masy na ecu sa oka.
Czy ktoś już to przerabiał?
Ktoś coś? Dzis okazało się ze dwa koniki mam złamane?ale to dalej nie może być przyczyna nie odpalania(na 3 cylindrze jeden ssacy drugi od wydechu)rozsypaly się wałeczki od łozysk tych koników ( 3 znalazłem koło sprężyn zaworowych a 4 w misce olejowej) ile ich powinno być i gdzie jest reszta
 

Szumek72

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
17.01.2016
Postów
3668
Punktów
712
Miasto
Poland Warsaw
a może jednak pompa daje za duże ciśnienie? Wiesz jakie powinno być? Sterownik wyłącza ci wtryski od za wysokiego ciśnienia. Wałkowałem Doblo z tym silnikiem. Pompa i regulator wyleciały na początek, nie jest drogi w naprawie, a wtryski daj na stół.
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
Pompa daje stałe cisnienie przu danych obrotach.uszkodzona pompa może najwyżej zaniżyć cisnienie.za odpowiednie cisnienie odpowiada regulator tylko i wyłacznie,sterowany czujnikiem ciśnienia.poza tym kolejna osoba która nie przeczytała co jest napisane poście.
 

Szumek72

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
17.01.2016
Postów
3668
Punktów
712
Miasto
Poland Warsaw
przeczytałem, tylko nie wiem czy zrozumiałeś co ja napisałem, chcesz to zgaduj. "Pompa i regulator wyleciały na początek, nie jest drogi w naprawie, a wtryski daj na stół." Nie rozumiesz tego? Chcesz to pompę zostaw w spokoju. Tylko napisz co mu było, bo z reguły kończy się na pytaniach.
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
Ok jak dojde to napisze. koncze skladać rozrzad.kolejne przypuszczenie to takie ze mogł być przestawiony jeden wałek gdyż otwór na blokade był rozłupany. Moze dla tego miałem dwa koniki złamane (nie wiem)
 

Załączniki

  • 1643367880063..jpg
    1643367880063..jpg
    1,2 MB · Wyświetleń: 27

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1497
Porady
1
Punktów
365
troche pewnie robi perspektywa. ale czy na tym wałku są jeszcze krzywki?
 

Szumek72

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
17.01.2016
Postów
3668
Punktów
712
Miasto
Poland Warsaw
dokręcany na blokadzie to jedno i wtedy mógł się przestawić i połamał koniki, ale sprawdź pompę czy się nie zaciera a jest napędzana z wałka i zatrzymuje wałek i jebudu pozamiatane. Ten temat przerabiam w Ford Connect 1.5tdci po 80.000km pompa kończy żywot, zaciera się, staje łańcuch, łamie koniki i jeszcze obraca krzywki na wałku. Już miałem przypadek w 2 sztukach. Drugi 75000km.
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
Po złożeniu rozrządu auto zapala praktycznie za każdym razem więc jedna z przyczyn ustalona czyli złamane koniki i prawdopodobnie przesunięty wałek rozrządu . Niestety auto trzeba dalej długo kręcić więc jutro od nowa sprawdzanie cisnienia na pompie ,na listwie jeżeli to wyklucze to wponiedziałek zawioze wtryski do sprawdzenia.Najgorzej że w aucie jest kilka powodów że nie chciało palić więc teraz trzeba je po kolei eliminować .ale jest duża poprawa więc sie ciesze
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
Cisnienie comon rail listwy podczas krecenia skacze 80bar do 180bar.jak przeskoczy 180bar tak do 200 bar słychać odrazu ze silnik chce zagadać.ktos wie jakie jest minimalne cisnienie na listwie zeby silnik zagadał wedlug moich pomiarów to 200bar ale moze sie myle. Pompa wtryskowa sprawna.pytanie czemu regulator cisnienia w listwie dobija tylko do 180 bar.czy to moze byc wina komputera ECU ze tak steruje regulatorem czy może sam regulator jest uszkodzony? Podajrzane uszkodzenie bo gdy juz silnik odpali zadane cisnienie ma okolo 296bar i regulator trzyma +-4Bary wiec nie wyglada na uszkodzony
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
https://youtube.com/shorts/hu0THYt2TGk?feature=share auto na 3 wtryskach 4 wykorzystałem zeby podlaczy manometr.wyglada jak uwalony regulator.ale czemu gdy juz auto zapali regulator ciśnienie trzyma idealnie to co ma zadane.(+-4bar) i poprawka poprzedniego posta bo nie moge edytować .cisnienie 80bar do 140bar.powyzej 140bar auto próbuje zapalić
Automatyczne połączenie postów:

troche pewnie robi perspektywa. ale czy na tym wałku są jeszcze krzywki?
Jasne wałki są idealne oprócz wyłamanych blokad
 
Ostatnia edycja:

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
a z plaka bęka i chodzi? Jakie masz obroty na rozruszniku a jakie jałowe....proste.
Ech proste.800 okolo na jałowym przy odpalaniu nie wiem.co to ma do rzeczy pisałem w pierwszym poście ,pytaniu ze mam drugie takie samo punto -10 stopni akumulator dno ledwo kręci a i tak zapala.a ten kręci jak głupi i nie odpala.szukam prawdziwej przyczyny a nie usuwanie objawów np .za pomocą wymiany rozrusznika na mocniejszy.
 

Szumek72

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
17.01.2016
Postów
3668
Punktów
712
Miasto
Poland Warsaw
rozumiem, dlatego tak zapytałem bo jeżeli pompa słaba to z rozrusznika może nie odpalić...dlatego napisałem o różnicy w obrotach silnika. Na rozruszniku masz ze 300obr. na jałowym 800obr. Napisałeś że jak odpali to chodzi, słowo klucz( jak odpali) a jemu brakuje np. z pompy 50bar do odpalenia przy 300obrotach...możliwe że - pompa ma za niskie ciśnienie, regulator uszkodzony, wtryskiwacz któryś nie utrzymuje ciśnienia. Dlatego napisałem Ci wtryski na stół żeby wykluczyć uszkodzenie. Regulator podmienić z tamtego Punciaka i pozostanie pompa...Jeżeli auto odpali i chodzi to zrób próbę przelewową.
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
rozumiem, dlatego tak zapytałem bo jeżeli pompa słaba to z rozrusznika może nie odpalić...dlatego napisałem o różnicy w obrotach silnika. Na rozruszniku masz ze 300obr. na jałowym 800obr. Napisałeś że jak odpali to chodzi, słowo klucz( jak odpali) a jemu brakuje np. z pompy 50bar do odpalenia przy 300obrotach...możliwe że - pompa ma za niskie ciśnienie, regulator uszkodzony, wtryskiwacz któryś nie utrzymuje ciśnienia. Dlatego napisałem Ci wtryski na stół żeby wykluczyć uszkodzenie. Regulator podmienić z tamtego Punciaka i pozostanie pompa...Jeżeli auto odpali i chodzi to zrób próbę przelewową.
Próba przelewowa tez była robiona.wszystkie przelewy idealnie po równo.Ale dalej nie wykluczam wtrysków(oddam na stół jak wszystko inne zawiedzie)Kupiłem na allegro listwie common rail z czujnikiem i regulatorem cisnienia (120zł)w środę podmienie.Jest jeszcze jedna rzecz .Możliwe że zgubiła mnie rutyna.nie zmierzyłem cisnienia na pompie wstępnej tej w zbiorniku tylko odczytałem dane z komputera wykorzystując czujnik na listwie common rail .Tam pokazywało 4 bary po przekręceniu stacyjki ale to może być przecież równie dobrze 2 bary gdyż te czujniki nie są dokładne.Chyba strzeliłem bardzo dużego babola biorąc za pewnik że pompa jest sprawna(wydajna) w środę sprawdzę pompę wstępną ale na manometrze.(a i pompe też wykluczam po podpięciu bezpośrednio pod manometr bez regulatora(nie róbcie tego) po 3 obrotach rozrusznika nabiła 1000bar i uszkodziła mi manometr)
 

Szumek72

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
17.01.2016
Postów
3668
Punktów
712
Miasto
Poland Warsaw
Próba przelewowa tez była robiona.wszystkie przelewy idealnie po równo.Ale dalej nie wykluczam wtrysków(oddam na stół jak wszystko inne zawiedzie)Kupiłem na allegro listwie common rail z czujnikiem i regulatorem cisnienia (120zł)w środę podmienie.Jest jeszcze jedna rzecz .Możliwe że zgubiła mnie rutyna.nie zmierzyłem cisnienia na pompie wstępnej tej w zbiorniku tylko odczytałem dane z komputera wykorzystując czujnik na listwie common rail .Tam pokazywało 4 bary po przekręceniu stacyjki ale to może być przecież równie dobrze 2 bary gdyż te czujniki nie są dokładne.Chyba strzeliłem bardzo dużego babola biorąc za pewnik że pompa jest sprawna(wydajna) w środę sprawdzę pompę wstępną ale na manometrze.(a i pompe też wykluczam po podpięciu bezpośrednio pod manometr bez regulatora(nie róbcie tego) po 3 obrotach rozrusznika nabiła 1000bar i uszkodziła mi manometr)
ale pech....ja też tak zrobiłem tylko u mnie wstępna była padnięta i manometr ocalał bo nie pokazywał nic :)
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
Auto naprawione.Przypadkiem.Po wymianie obu klem auto pali od strzała.Od klemy minusowej idzie kabel do skrzyni bezpieczników i z nim był prawdopodobnie problem.Ogólnie oczka przy klemach wyczyszczone poskładane wszystko na uniwersalnych klemach nie dedykowanych do tego modelu(oryginały są beznadziejne).auto mimo ze swietnie kręciło rozrusznikiem musiało gdzieś gubić prąd lub masę na sterowanie.Dodam że wszystkie kable były wcześniej pomierzone i nic nie wyszło .Ulga .dziękuje wszystkim za pomoc.
 

Załączniki

  • IMG_20220205_210643.jpg
    IMG_20220205_210643.jpg
    841,4 KB · Wyświetleń: 5
Ostatnia edycja:

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6430
Porady
2
Punktów
2879
Auto naprawione.Przypadkiem.Po wymianie obu klem auto pali od srzała.prawdopodobnie od klemy minusowej idzie kabel do skrzyni bezpieczników i z nim był problem.Ogólnie oczka przy klemach wyczyszczone poskładane wszystko na uniwersalnych klemach nie dedykowanych do tego modelu(oryginały są beznadziejne).auto mimo ze swietnie kręciło rozrusznikiem musiało gdzieś gubić prąd lub masę na sterowanie.Dodam że wszystkie kable były wcześniej pomierzone i nic nie wyszło .Ulga .dziękuje wszystkim za pomoc.
kot.jpg Ty się czasem zastanawiasz co piszesz ?:eek::D
 
Do góry Bottom