1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Punto 2 - odczyt lambda

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika piohol, 30-05 18.

  1. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    198
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    Witam!
    Sprawa wygląda następująco:
    Silnik pracuje nierówno i dymi na czarno przy zwiększaniu obciążenia.
    Program Multiecuscan+ELM błędów brak, wskazania napięcia sondy w zakresie 0-0,15 V sonda cały czas w pętli zamkniętej, czas wtrysku na poziomie powyżej 6 ms . Myślę uwalona sonda, odłączam wtyczkę sondy podgląd napięcia sondy napięcie 0,1-0,25V czas wtrysku spada do 3ms.
    O co chodzi skąd wskazania zmian napięcia odłączonej sondy?
    Po odłączeniu sondy silnik wyrównuje pracę i dymienie ustaje, jednak po pewnym czasie nierówna praca powraca i silnik znów zaczyna dymić.
    Gdzie szukalibyście przyczyny takiego zachowania silnika.
    Pozdr
    Piotr
     
  2. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    319
    Docenione treści:
    46
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Odczyt map ma wolnych?
     
  3. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    Co to za sonda, szerokopasmowa czy zwykła? Oprócz tego że to punto podasz jakieś dodatkowe informacje np. rocznik, pojemność czy moc? Czy tak po omacku będziemy kombinować. Lubię kalambury ale czasu mało na zabawe.
     
    toomii76 lubi to.
  4. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    859
    Docenione treści:
    264
    Miasto:
    Radom
    Raczej w taki pacjent ma cyrkonową.
     
  5. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    Po dokładniejszych parametrach silnika można by było samemu wydedukować co tam siedzi a tak to tylko wróż Maciej pomoże.

    Taki sygnał to żaden sygnał, grzałka w sondzie uwalona albo brak zasilania lub masy na ową. Po odłączeniu wtyczki sterownik pracuje w parametrach awaryjnych natomiast przy podłączonej uszkodzonej sondzie ster widzi ubogą mieszankę i próbuje ją wzbogacić do granic możliwości, ot cały bajer.
     
    Ostatnio edytowano: 31-05 18
  6. art234

    art234 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    680
    Docenione treści:
    164
    Miasto:
    Chorzów
    Sprawdź jeszcze map sensor
     
  7. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    Jeszcze jedno, co pokazuje druga sonda? Bo sądzę że są dwie. Druga powinna pokazywać w takim przypadku około 1 volt (bogata).
     
    art234 lubi to.
  8. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    198
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    To Punto 2 z jedną sondą - rok produkcji 2000.
    To, że sterownik dolewa paliwa to rozumiem, ale czemu po odpięciu sondy silnik zaczyna pracować idealnie a po pewnym czasie następuje powrót do podobnej pracy jak z podpiętą sondą. Skąd na odpiętej sondzie MES pokazuje jej napięcie na poziomie 0,1-0,25V?
     
  9. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    198
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    1.2 8V 2000r, 1 sonda, czarny, 3 drzwiowy, instalka gazowa. Zarówno na gazie jak i benie pracuje podobnie. Przed podłączeniem kompa:
    - zawór na butli zakręcony
    - wykonany reset ustawień autoadaptacyjnych
    - wykonany przelot na benie 20km.
    I dopiero wtedy podłączony komp diagnostyczny.
    Przez właściciela wymienione świece, kable WN
     
  10. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    Ilo przewodową masz te sondę? Sprawdziłeś zasilanie i masę grzałki? To bym zrobił na początek.
    Nie wiem, nigdy nie sprawdzałem parametrów na odpiętej sondzie, może tak powinno być. Nie odpowiedziałeś na pytanie co to za sonda ale skoro tylko jedna to pewnie nie (szeroka). Kolor auta i ilość furtek wyjaśnia wszystko. Gaz sekwencyjny rozumiem? Kata to jeszcze posiada? Może zapchany. Myślałem że Puntki 2 to już na dwóch sondach były, ale...
     
    Ostatnio edytowano: 31-05 18
  11. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    198
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    Gaz to zwykła instalka mieszalnikowa z emulatorem właściciele fiatów nie inwestują w wyszukane rozwiązania.
    Właściciel zapewnia, że jeszcze niedawno wszystko działało prawidłowo. P2 na początku produkcji miała montowaną jedną sondę dopiero później chyba w 2002 roku dołożono drugą. Sonda zamontowana w kolektorze wydechowym przed katem a czy kat jeszcze istnieje tego nie wiem.
    Ja myślę , że na początek przyda się regulacja zaworów (właściciel nie pamięta kiedy ostatnio były regulowane) i wymiana sondy. Sprawdzimy wtedy jeszcze raz parametry pracy na benie, jeżeli będzie wszystko ok pojedzie do gazownika na regulację instalki.
    Na sprawdzenie miałem godzinkę więc skupiłem się na układzie benzyny, przecież podstawą ustawienia gazu jest sprawny układ benzynowy.
     
  12. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    Sekwencja wyszukanym rozwiązaniem? Z kąt ty mieszkasz człeku? 10 lat temu może i tak ale teraz... (pisałeś w czasie teraźniejszym dlatego się dziwuje).
    Z emulatorem czego, wtrysków czy sondy? Ma jakiś sterownik gazu czy na registrze jest.
     
  13. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    198
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    Samochód ma 18 lat, instalka gazu nie wiem kiedy zakładana. Instalką zajmie się gazownik, ja szukam przyczyny wadliwej pracy na benie. Aby to zrobić zawór gazu został zakręcony, skasowane błędy zapisane w ECU, wykonany został reset ustawień autoadaptacji, i dla układu benzynowego wykonana diagnostyka silnika. Pytania dotyczą tylko układu benzyny, w którym sygnały lambdy budzą moje zastrzeżenia. Gazownik zanim podejdzie do swojej części prac wymaga usunięcia usterek układu benzynowego bez tego nie podejdzie do samochodu.
     
  14. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    A ty dalej swoje, jeśli ma sterownik gazu bądź emulator sondy to one są podpięte pod sonde i mogą powodować problemy. Wysyłają sygnał inny niż jest w rzeczywistości do sterownika silnika i jeśli coś w nich uległo awarii to będą jaja. Ale ty chyba nie chcesz żeby ci pomóc, najlepiej odbijać piłeczkę od gazownika do elektryka itp.
     
    Ostatnio edytowano: 3-06 18
  15. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    319
    Docenione treści:
    46
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Dalej nie widzę odczytu MAP wiec jak mamy ci pomóc
     
  16. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    198
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    Sugerujesz, że emulator sondy podaje sygnał do sterownika silnika w czasie pracy tylko na benie?
    Wydawało mi się, że sygnał ten ma znaczenie w czasie pracy na gazie a układ sterowania wtryskiem paliwa bierze sygnał z sondy.

    Mogę sprawdzić odczyt MAP-a jak będę miał samochód powiedzmy w poniedziałek.
     
  17. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    Teoretycznie na benzynie nie powinien, ale...

    Odłącz wszystko od gazu co wpięte w wiązkę auta i wtedy szukaj przyczyny. W wolnossącej nie ma tego wiele.
     
    Ostatnio edytowano: 3-06 18
  18. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 748
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Sprawdz czasy wtrysku benzyny. Moze gaz ci je rozjechal.
     
  19. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    198
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    Przed zamknięciem instalki gazowej i resetem ustawień czas wtrysku 6ms i wyżej na biegu jałowym. Po zamknięciu gazu i przełączeniu na benę oraz resecie autoadaptacji czas wtrysku 4ms.
     
  20. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 748
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Czas 4ms na benzynie?