1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Punto 2008 1.4 8v

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika piemi, 2-07 20.

  1. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Witam temat w silnikach benzynowych ale podbijamy tutaj, możę moze ktoś pomoże. Objawy usterki jest następujący silnik benzyna 1.4 77 km bez gazu odpala i pracuje normalnie. Podniesienie obrotów do 4200 skutkuje zapaleniem kontrolki akumulatora i spadkiem obrotów. Cewka, świece, przewody nowe. Czujnik wału i wałka podmieniane na sprawne, rozrząd sprawdzony, pompa paliwa i dudnienie ok, moze ktoś ma jeszcze pomysł ?
     
  2. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    34
    Przyuczenie kola , sprawdzenie altka, może sieje.
     
  3. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Chciałem zrobić przyuczenie, ale nie zakręcę go wg procedury do 5500 rpm
     
  4. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    34
    Mierzylem napięcie na instalacji?
    Może altek przeładowuje i ecu odcina?
    Najprościej to odłączyć.
     
  5. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 394
    Docenione treści:
    878
    Miasto:
    Szczecin
    A co Ty ćwiczysz ?
     
  6. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    34
    Miało być "mierzyłeś"
     
  7. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Nie rozumiem.
     
  8. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Ładowanie ok, na zdjętym pasku to samo...
     
  9. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    527
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Kępno
    Czegoś nie rozumiem na zdjętym i założonym pasku napędu aternatora takie same napięcia ładowania? To chyba tylko wtedy gdy silnik nie pracuje albo mowa jest o pasku od spodni.
    Nie napisałeś, że kontrolka Check miga w czasie pracy silnika skoro koło foniczne nie przyuczone do sterownika.
    Wał alternatora kręci się swobodnie?
    Masy sprawdzone?
     
    Ostatnio edytowano: 3-07 20
  10. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Napięcie ładowania 13.7, pasek był zdjęty w celu wyeliminowa alternatora, bez alternatora jest napięcie akumulatora, chodziło mi ze objawy są te same. Masy posprawdzane, dodatkowo do testu dołożyłem przewody masowe z kabli rozruchowych co również nic nie zmieniło, owszem kontrolka silnika mruga przez niedokończona adaptacje.
     
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 394
    Docenione treści:
    878
    Miasto:
    Szczecin
    Prawidłowe ładowanie 14,2 do 14,4 musi to elektryk sprawdzić i naprawić.
    Albo instalacja albo alternator.
     
  12. Psikuta1994

    Psikuta1994 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    4
    U panie napięcie ładowania 13,7 to zbyt nisko czyli prawdopodobnie altek nie domaga, podmień altek jak mozesz i sprawdź,
     
  13. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    527
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Kępno
    Proponuję sprawdzić napięcie ładowania w losowym GP i w niewielu autach osiągnie ono 14V. W nowym GP normą było 13,8-13,9 i nie dziwiło to nikogo.
     
    Ostatnio edytowano: 3-07 20
  14. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 394
    Docenione treści:
    878
    Miasto:
    Szczecin
    Licytacja zakończona ?
     
    toomii76 lubi to.
  15. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    I przez to silnik nie wkręca się powyżej 4200?
     
  16. Psikuta1994

    Psikuta1994 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    4
    Coś jeszcze bym dorzucił ;) ale to gra o wysoką stawkę :D
     
  17. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Komp uwalony ?
     
  18. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    527
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Kępno
    Potencjometr pedału gazu i TPS rozumiem, że zostały sprawdzone i pomierzone.
    Poza tym jedynie uszkodzenie przepustnicy lub uwalony sterownik silnika bym obstawiał. Z naciskiem na tą pierwszą ale ja przecież się nie znam.
     
  19. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Dyskusja przeszła na temat kontrolki akumulatora, ale ona chyba zapala się ze względu na odcięcie zapłonu? ponieważ obroty spadają, coś jakby odcinka przeniesiona w okolice 4000 rpm, jak szybko spróbuję wcisnąć pedał gazu to dokręci się do 1100 i spadną obroty, oczywiście kontrolka aku mrugnie.
     
  20. Psikuta1994

    Psikuta1994 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    4
    Jak dojeżdża do granicznych obrotów to zgaś sam auto i odrazu odpal i sproboj mu wcisnąć więcej, jk się uda to masz coś z komputerem nie tak, technika już sprawdzona