1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Pytanie do wulkanizacji z dwukolumnówką

Dyskusja w 'Pogaduszki warsztatowe' rozpoczęta przez użytkownika Tomasz22334, 8-04 20.

  1. Tomasz22334

    Tomasz22334 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-01 17
    Postów:
    202
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Warszawa
    Witam. Ciekawią mnie opinie wulkanizatorów pracujących na podnośniku dwukolumnowym. Zauważam dwie szkoły podnoszenia auta do wymiany kół. W jednym zakładzie podnoszą auto kołami lekko nad ziemią około 10 cm i w przykucku przekładają koła wszystko w schyleniu. W innych zakładach zawsze unoszą auto aby koła były na wysokości około brzucha i przekładki robią na stojąco.

    Proszę o wypowiedzi kto z której z tych dwóch metod korzysta i dlaczego, która lepsza, wygodniejsza.
     
  2. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    1 029
    Docenione treści:
    427
    Miasto:
    Pomorskie
    Jak podnośnik jest w miejscu, gdzie nie da się wyżej podnieść (bo sufit za nisko, bo fundamentu pod podnośnikiem brak i by kotwy wyrwało) to podnoszą tyle co lewarkiem, a jak wszystko jest tak jak powinno być, to podnoszą na wygodną wysokość. Innego tłumaczenia nie ma, bo nikt mi nie powie, że wygodniej pracuje mu się na kolanach :)
     
  3. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 425
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Ja wolę na niskiej wysokosci. Koła coraz cięższe więc branie wszystkiego na klate to po całym dniu chce się jedynie zdechnąć.
     
    LukaszW998 lubi to.
  4. Tomasz22334

    Tomasz22334 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-01 17
    Postów:
    202
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Warszawa
    Proszę o wypowiedź tych co wymieniają koła z uniesionym autem do około pasa. Rozumiem w dwie osoby to robić ale jak to robicie w jedną osobę czyli najpierw trzeba koło nałożyć na piaste i potem tak trzymając koło by nie spadło skąd wziąć śruby i klucz skoro leżą przy nogach a my trzymamy koło... Nie da się koła nakłądać już gdzieś trzymając śruby i klucz. Klucz udarowy i śrubki na stojaczku i kółeczkach jeżdżą przy was??
     
  5. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 425
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Jak na podnośniku auto wysoko to śruby na łapie i jedna ręka trzymasz koło a druga wkręcasz śruby/nakretki.
    Jak auto podnoszone nisko to koło sobie kolanem przytrzymuje.
     
  6. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 879
    Docenione treści:
    2 025
    Ja tam koło podnoszę i zakładam jedną ręką, a drugą wkręcam śrubę...ale trochę na siłkę chodzę...:D
     
  7. ojek

    ojek Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    407
    Docenione treści:
    47
    Miasto:
    Węgrów
    Ja akurat dwukolumnowym nie dysponuje, ale śmiało się da, choć w praktyce najwygodniejszy jest nożycowy podnośnik albo bałwanek
     
  8. Tomasz22334

    Tomasz22334 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-01 17
    Postów:
    202
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Warszawa
    Chodzi o to z doświadczenia innych ludzi jak jest wygodniej, lżej montować koło. Tuż przy ziemi kucając czy auto wyżej i na stojąco. Przy jakiej metodzie wysiłek mniejszy. Przyznam że kucając nie jest za wygodnie.
     
  9. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 425
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Od małego robię w wulkanizacji (biznes rodzinny). Mamy 3 podnośniki kolumnowe (głównie do mechaniki, ale w sezonie wymian jeden przeznaczony jest na wulkanizację) i podnośnik płytowy.
    Dla mnie łatwiej jest kucnąć i lekko unieść koło, niż targać je wysoko. Dla przykładu dziś Mercedes z rozmiarem 225/65/17. Weź to dygaj wysoko.
    Małe gówienka 13, 14 cali to można się tym rzucać, ale jak auto za autem masz 17, 18 cali w tym połowa to suvy to wolę się nie dźwigać z tym szajsem.
     
  10. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    46
    Miasto:
    Świdnica
    Posiadam dwa podnośniki, dwukolumnowy oraz płytowy. Zdecydowanie wolę sobie przytrzymać kolanem na płytowym niż targać na metr do góry. Gdy masz poumawiane powiedzmy co godzine na luzie to po 8h pracy plecy pękają :D
     
    Tomasz22334 lubi to.
  11. ojek

    ojek Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    407
    Docenione treści:
    47
    Miasto:
    Węgrów
    O to chodzi, a dzisiaj przecież byle kompakt ma zazwyczaj 17"
     
  12. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 425
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Z racji virusa nie chcemy narażać ekipy więc siedzą na urlopie w domach.
    Pracuje w tej chwili z ojcem. Auta mamy poumawiane co 30 minut.
     
  13. LukaszW998

    LukaszW998 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-09 12
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    15
    Adres strony:
    W naszym warsztacie mamy dwa podnośniki dwukolumnowe i jeden nożycowy. Do wymiany kół zazwyczaj auto podnoszone jest na każdym z podnośników na wysokość oderwania kół od podłoża, o tak jak tutaj. Przyczyną główną jest zbyt duża waga większości obsługiwanych kół.

    Jeśli masz miejsce i konfigurację stanowiska gdzie można łatwo manewrować pomiędzy pojazdem a stanowiskiem z montażownicą i wyważarką, fajnym rozwiązaniem jest podnośnik do kół jak np. Martins MTWL

    Budżet też pewien "szarpnie", ale w kolejce do ortopedy nie trzeba stać ;)
     
    Ostatnio edytowano: 8-04 20
  14. alf28

    alf28 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    3-10 17
    Postów:
    549
    Docenione treści:
    103
    Miasto:
    wieś
    Kto co lubi, ale koła zbliżają się do wagi 40 kg/sztuka, i jakoś słabo widze trzymanie takiego koła w jednej ręce, drugą przesuwać tarcze hamulcową, bo się akurat przesuneła na otworach.
     
  15. hamer

    hamer Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-05 12
    Postów:
    1 303
    Docenione treści:
    161
    Miasto:
    starachowice
    Ja dymam na bałwankach na dworze zanim wiedzie i ustawi się ma podnośnik to już 2 koła mam odkręcone , ale na podnośniku wole robić na płytowym krutkim bo śrubki se na nim kłade podnosze do pasa na kolumnie jak duże koła to se tylko poderwe od podłoża ale większość na bałwanki
     
  16. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 425
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Jak masz auto na kpl opon to bałwankami wszystko jedziesz?
    My mamy płytę z poducha pneumatyczna + klocki gumowe. Polskiej produkcji, chyba z Stęszewa. Szybko podnosi, 15lat bez awarii. Wada jest zapotrzebowanie na powietrze, ale sprężarka i tak musi chodzić więc :)
     
  17. hiwat

    hiwat Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    849
    Docenione treści:
    282
    Miasto:
    Tarnów
    Jak masz dwukolumnowy to na każdej łapie masz miskę magnetyczną na śruby.. a czy wysoko czy nisko to zależy od jak ci wygodniej i szybciej..
     
    LukaszW998 lubi to.
  18. hamer

    hamer Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-05 12
    Postów:
    1 303
    Docenione treści:
    161
    Miasto:
    starachowice
    jade bałwankiem naipierw jedną a potem drugą strone
     
  19. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 425
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Ilu osobowa ekipa?
     
  20. hamer

    hamer Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-05 12
    Postów:
    1 303
    Docenione treści:
    161
    Miasto:
    starachowice
    Sam pracuje już 24 lata