• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Pytanie o zmianę tarcz hamulcowych.

godi007

Nowy
Punktów
0
Witam.
Nie znam się na mechanice pojazdowej, ale chciałbym się powoli kształcić w tym kierunku. Oczywiście amatorsko, po to żebym najprostsze naprawy w moim samochodzie mógł wykonywać sam. Chyba odezwał się we mnie zew majsterkowicza :)
Powoli przygotowuję się do zmiany tarcz i klocków w moim samochodzie (Honda CR-V 2,0 147KM rok 2000). Z racji tego jak tylko znajdę chwilę wolnego czasu studiuję teorię na ten temat. Części już zamówione. Na jednym z filmików mechanik Damian Śmigielski mówi, że przy zakładaniu nowej tarczy na piastę, piastę koła należy psiknąć sprayem miedzianym albo aluminiowym.

http://moto.onet.pl/5414620,19068,4,filmy.html?node=19068

I tak miałem właśnie w planach przy okazji wymiany tarcz w moim wehikule. Nieoczekiwanie dziś oglądałem TVN Turbo gdzie w programie "Kup i zrób" pan Adam Klimek mówi z kolei, że takich rzeczy nie można robić.Szczerze mówiąc nie zarejestrowałem jakich argumentów użył pan Klimek bo mam małe dziecko i maluch akurat narobił hałasu. Niestety TVN Turbo narazie nie udostępnia filmiku a jedynie kosztorys naprawy samochodu, który naprawiał pan Klimek.

http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/toyota-corolla-kosztorys-napraw,63176.html

Zastanawia mnie jak mam w końcu wymieniać tą tarczę? Używać sprayu miedzianego czy nie?
Mam nadzieję, że Wy, profesjonalni mechanicy mi pomożecie. Z góry dziękuję.
Marcin

Luku

Dekoder
Zweryfikowany Mechanik
Punktów
317
Miasto
Nottingham