1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Różnice w przepływomierzach

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Rustin, 5-12 18 o 11:08.

  1. Rustin

    Rustin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-05 18
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    0
    Po vinie z tej strony https://www.fiat-autoparts.com/pl/k...2300003055545&vehicle-selected-VIN_TITLEPAGE=
    Wychodzi ze mam przepływke
    https://www.fiat-autoparts.com/pl/k...5/0/0/0/filtr-powietrza-i-przewody-#p51782034
    Tzn 51 782 034 a to numer Bosch 0 281 002 980
    Wszystko fajnie bo można kupić Boscha za 300zl. Niestety w moim aucie siedzi Bosch 0 281 002 792 a to już nie tak fajnie bo 2x tyle kosztuje ( jest to oryginał bo data pokrywa się z rocznikiem auta}
    Czy one czymkolwiek się różnią? Macie dostęp do jakiś specyfikacji bo nigdzie nie mogę znaleźć takich info.

    Przepływomierz prawdopodobnie mam do wymiany ponieważ po odpięciu nie ma żadnej reakcji a po odpaleniu oczekiwana masa powietrza jest ok 800 a zmierzona 350.
     
  2. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    177
    Miasto:
    Pomorskie
    Po vin sprawdziłem i w Twoim autku siedzi to, co ma siedzieć :)
    Nr fiat: 55183650
    Bosch: 0 281 002 792

    Wg. danych od pierburga 792 i 980 są zamienne ze sobą.


    Co do diagnostyki, zrób to porządnie, a nie na zasadzie odpinania wtyczki.
     
  3. Rustin

    Rustin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-05 18
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    0
    Czyli spokojnie mogę brać ten tańszy
    Bosch 0 281 002 980?

    Porządnie tzn? Pod kompem pokazuje jak pisałem wyżej więc chyba coś nie tak
     
  4. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    177
    Miasto:
    Pomorskie
    Oj no nie wiem czy spokojnie. Ja Ci podałem informację jaki przepływomierz jest wg. VIN i że wg. Pierburga są one zamienne. Ale decyzja to już musi być po Twojej stronie, bo ja Ci gwarancji nie dam 100%

    Co do samej diagnostyki to zastanów się co tak naprawdę sprawdzasz odpinając wtyczkę i obserwując jeden parametr na wolnych obrotach? Widzisz tylko tyle że przez przeplywkę idzie tyle samo luftu czy masz kabel podłączony, czy nie :)
     
  5. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 122
    Docenione treści:
    285
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    Przepływa ma być taka jaka była fabrycznie.
     
  6. Rustin

    Rustin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-05 18
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    0
    Czym się różnią?

    Czyli jak sprawdzić?
     
  7. Rustin

    Rustin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-05 18
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    0
    Dlaczego zawsze tak jest, że ktoś napisze ma być taki i koniec ale jak już się zapyta dlaczego skoro według serwisowek jest zamienne to cisza.

    Ciągle ktoś pisze najpierw sprawdź ale jak pytanie jak to już cisza. Taka wiedzę to sam posiadam tzn żadna konkretną
     
  8. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    177
    Miasto:
    Pomorskie
    Już spieszę z odpowiedzią.

    Bo to forum mechaników, a nie przedszkole. Pewne informacje są tak podstawowe, że nikomu się nie chce i nie ma czadu każdemu z osobna tłumaczyć działanie przepływomierza.

    O przeplywomierzach to ludzie już całe książki napisali. Wpiszesz w google "jak sprawdzić przepływomierz" to wyskoczy Ci z 20 artykułów i z 10 filmów na YouTube. Więc jest to wiedza powszechnie dostępna i wcale nie inżynieria rakietowa.

    Zadałeś konkretne pytanie które miało sens (czy te przepływki są zamienne i jaka ma być w Twoim aucie) i na które ciężko pewnie znaleźć odpowiedź w internetach. Dlatego dałem odpowiedź na ten temat i poradziłem żebyś sprawdził przeplywkę. Jak to zrobić to 5 minut szukania w google, ale wolisz się oburzać że co to za forum, jak nikt za rączkę nie chce Cię prowadzić.

    Ale dobrze, skoro już mam chwilę bo chory w łóżku leżę, to proszę:

    1. Sprawdzić czy nie ciągnie lewego luftu gdzieś
    2. Sprawdzić czy czujnik ma zasilanie, powinno być 5v i masę.
    3. Sprawdzić jak wygląda sygnał wyjściowy z przepływki oraz jak on wygląda na wejściu do sterownika (elominujesz tym sposobem uszkodzony przewód). Co prawda oscyloskopu pewnie nie masz, ale multimetrem też coś tam pomierzysz.
    4. Odpinasz przeplywkę, wyjmujesz i mierzysz rezystancję na pinie zasilania i sygnału. Powinna się ona zmieniać pod wpływem temperatury (czyli np. mierzysz w temp. otoczenia jaka jest rezystancja i potem podgrzewasz zwykłą suszarką do wlosow i np. walisz zamrażaczem albo do zamrażarki na chwilę wkładasz)

    Jak pkt. 4 lub 3 na wyjściu z przeplywki są nieprawidłowe, to wymienisz.
    Jak pkt. 1,2 i 3 na wyjściu są ok, to nie wymieniasz tylko naprawisz.
     
  9. Rustin

    Rustin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-05 18
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    0
  10. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    689
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Probowalem na szrocie kilka zegarow do mojego auta,ten sam model,silnik,rocznik,ani jeden nie pasowal,znam numeracje zamienna,ale czy wszystko bedzie dzialac?!W kazdym z zegarow cos dzialalo,paliwo w jednym ,w innym temp silnika tylko itd.itp.Niestety,jesli numeracja nie bedzie sie zgadzac to lipa,music byc taki jaki montowala fabryka i koniec,czyli firma tez,bo mozna kase w bloto.
     
  11. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 574
    Docenione treści:
    367
    Miasto:
    Radom
    800 na jałowym to niemożliwe. Co to za auto? Czym to diagnozujesz? Może byś tak łaskawie więcej informacji podał zamiast się od razu spinać. Ciesz się że chłopaki cię od razu nie objechali za to.
     
    toomii76 lubi to.
  12. Rustin

    Rustin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-05 18
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    0
    Auto fiat linea 1.3 multijet

    Jak widać na foto oczekiwana masa jest 800
     

    Załączone pliki:

  13. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    177
    Miasto:
    Pomorskie
    Oczywiście nie sprawdziłeś tego co Ci napisałem? Ja już kończę udzielanie się w tym temacie. Zaprowadź auto do mechanika. Pozdrawiam.
     
  14. Rustin

    Rustin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-05 18
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    0
    Nie sprawdziłem bo jeszcze nie miałem jak.
    Jaka powinna być rezystancja? Czy obojętnie aby się zmieniała?

    Zastanawia mnie czy masa oczekująca jest brana z przeplywki czy z ECU? A masa rzeczywista z przeplywki?
     
  15. rostex

    rostex Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-11 15
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Płońsk
    Wg mnie masa oczekiwana jest bzdurna i wynika z błędu programu.
     
  16. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    177
    Miasto:
    Pomorskie
    Uroki ryżowych testerów.