1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Różnice w sterownikach silnika.

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika winetoo, 21-02 20.

  1. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 366
    Docenione treści:
    798
    Miasto:
    Radom
    Witam, witam i od razu pytam waszmościów o różnice między sterami silnika w Passacie B5 2000r 1.9 TDI PD o nr. 038 906 019 (AJ) a na przykład. 038 906 019 (AH) ewentualnie czy są zamienne ze sobą? Co w ogóle te litery oznaczają? Ma ktoś wiedzę w tym temacie? Z góry wielkie dzięki za informacje. IMG_20200221_115548.jpg
     
  2. Mankos1974

    Mankos1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-12 16
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Miłakowo
    Generalnie różnią się softem. Poprzez klonowanie można z jednego zrobić drugi o ile wersje hardware się zgadzają.
     
    winetoo lubi to.
  3. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 366
    Docenione treści:
    798
    Miasto:
    Radom
    Hyy.. w tym kraju klonowanie, invitro i aborcja są zakazane:D:D:D. Taki dzołk hehe. Ok dzięki za odpowiedź, czekam na więcej od innych.
     
    toomii76 lubi to.
  4. elektryk1234

    elektryk1234 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    277
    Docenione treści:
    21
    Już wszystko ci napisal.
     
  5. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 366
    Docenione treści:
    798
    Miasto:
    Radom
    Czyli tak fifti-fifti. Sie udo abo nie udo. Pewność mieć chce.

    Elektryku, wszystkiego to nawet w bibli nie napisali. Hardware napisał że może być inne i dupa zbita. A nuć może ktośik inny wie na pewno i mnie napisze, i co?:smug:
     
  6. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 641
    Docenione treści:
    742
    Pokaż te dwa stery w środku

    Nie wszystkie będą chodziły. Trzeba sprawdzić dokładnie w etce na jakie oznaczenie jest zamienny Twój sterownik. Na siłę możesz próbować klonować. Te Twoje literki, to różne wyposażenie auta, np abs, esp, skrzynia, silnik itd

    Miałem przypadek że wyjścia z ECU były na innych pinach. To już wystarczy teoretycznie zerknąć po schemacie
     
    Ostatnio edytowano: 22-02 20
    winetoo lubi to.
  7. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 366
    Docenione treści:
    798
    Miasto:
    Radom
    Będę miał drugi to rozbiorę oba i wrzucę.
     
  8. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 366
    Docenione treści:
    798
    Miasto:
    Radom
    Panowie zapytam jeszcze co to jest? IMG_20200225_152532.jpg Chodzi mi o ten chyba rezystor czy coś w tym stylu o nazwie (SG 01) są cztery na wyjściu do pompek przed końcówkami mocy (cy coś), i jeden odbiega parametrami od pozostałych trzech o około 100Mohma. Napisze może jeszcze o co chodzi z tym sterem. A mianowicie mam w tym pacjencie (Passat B5 1.9tdi 115km) tak jakby wypadanie zapłonu, to znaczy raz na jakiś czas poszarpuje. Są to pojedyńcze szarpnięcia, nie zapisują się w pamięci błędów. Podejrzenie padło na sterownik, chcę to wyeliminować po najniższej linii oporu. Jak ster nie pomoże to pozostaje tandem i pompki (w tej kolejności).
     
  9. sofix

    sofix Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-02 20
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Tomaszów Lubelski
    Te elementy to diody, prawdopodobnie transil.
     
    slawek2007.28, art234, winetoo oraz 1 osoba lubią to.
  10. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 366
    Docenione treści:
    798
    Miasto:
    Radom
    Czy uszkodzenie jednej z tych diód może spowodować takie anomalia jak opisałem wyżej?
     
  11. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 641
    Docenione treści:
    742
    winetoo lubi to.
  12. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 366
    Docenione treści:
    798
    Miasto:
    Radom
    Dziękuję za lekturę, coś rozjaśniła choć w te klocki dobry nie jestem. Podmieniłem dziś tę diodę z innego stera ale poprawy brak. Co do pompek na początku o nich myślałem ale korekty zbiły mnie z tropu choć wiadomo że korekty to nie wszystko. Boję się tylko że na stole też nic z tego może nie wyjść bo te szarpania występują sporadycznie, czasem kilkanaście minut pracuje poprawnie.
     
  13. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 641
    Docenione treści:
    742
    Jak zaczynają się szarpania, to i parametry muszą się zmieniać. Siedzieć z laptopem i czekać, ewentualnie dołączyć nagrywanie obrazu żeby na spokojnie przesledzic.

     
    slawek2007.28 i winetoo lubią to.
  14. botek

    botek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-02 20
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    3
    Nam Pan na praktykach mówi: nie ma takiego sterownika którego by się nie dało naprawić ale nie ma też takiego którego nie dało by się popsuć.
     
    jagoor lubi to.
  15. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 366
    Docenione treści:
    798
    Miasto:
    Radom
    Zamykam temat, sytuacja opanowana. Dla potomnych, psioczył czujnik położenia wału korbowego (sparciała izolacja na przewodach).
     
  16. elektryk1234

    elektryk1234 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    277
    Docenione treści:
    21
    Transil to dioda dwukierunkowa. I mozna ja tylko sprawdzić przepuszczajac napięcie i pomiar robić. W sterownikach sa przewaznie te ktore puszczaja max 14.8 volta.
     
    winetoo lubi to.
  17. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 366
    Docenione treści:
    798
    Miasto:
    Radom
    Najbardziej dziwi mnie brak jakichkolwiek błędów związanych z tym że czujnikiem, a odłączałem go na pracującym silniku oraz próbowałem odpalić na odpiętej wtyczce, to samo z czujnikiem wałka oraz wiązką pompek, zero błędów. Tak więc wszystko tam trza diagnozować różyczka albo na macanta. Nic więc dziwnego że Niemiec płakał jak sprzedawał, to były łzy szczęścia.

    Już, już wystarczy, pewnie masz rację ale ja się na tym nie znam za bardzo. Te dwa sterowniki niestety się różniły ilością komponentów, w tym na podmianke brakowało jednego scalaka czy tam procesora a może jednej kości i jeszcze kilku innych (czychś).
     
    Ostatnio edytowano: 13-03 20