1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ręczny słabiej zaciąga na jedno koło

Dyskusja w 'Układ hamulcowy' rozpoczęta przez użytkownika lotny, 5-07 20.

  1. lotny

    lotny Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-01 16
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Polska
    Fiat Fiorino, z tyłu hamulce bębnowe. Chciałem podciągnąć linkę bo dopiero oba koła trzymały na 6 zębie no i teraz tak - linkę zacząłem kręcić stopniowo ale tylko jedno koło reaguje właściwie (chociaż nie wiem czy to właściwe - może to nim się trzeba zajać):

    1 ząb - koło stawia już lekki opór
    2 ząb - można kręcić ręką koło ale już jest ciężej
    3 ząb - można przekręcić koło oburącz ale ciężko zrobić pełen obrót, można uznać, że koło trzyma mocno
    4 ząb - koło trzyma już właściwie - sprawdzane na górce

    Problem w tym, że drugie koło przy 3 zębie kręcić można jedną ręką a na 4 zębie oburącz jeszcze da się popchnąć koło. Trzyma dopiero właściwie na 5-6 zębie no ale wtedy drugie koło już tak trzyma chyba ponad stan. To słabo trzymające koło kręcę samoregulatorem ale niestety jeżeli oba ustawię na 3 ząb aby trzymały to po puszczeniu dźwigi ręcznego do końca to koła niestety trzyma i widać opór więc wydaje mi się, że samoregulator jest za mocno rozwarty.

    Co uważacie, popuścić samoregulatorem to dobrze trzymające koło, dokręcić linkę tak aby oba koła trzymały właściwie na 3 i 4 zębie czy tylko zająć się tym słabo hamującym kołem?

    Czy aby wtedy linka nie będzie za mocno naciągnięta? Teraz śruba od regulacji wystaje za nakrętkę jakieś pół cm i to jest zrobione tak, że trzyma na 3 zębie jedno koło.

    Okładziny na szczękach są w takim samym dobrym stanie, mierzyłem grubość, normalnie nożny hamulec pracuje prawidłowo, z cylinderków nic nie wycieka, sprężyny są w porządku, nie rozbierałem narazie całości, wstępnie tylko oczyściłem z nalotów wszystko.
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 160
    Docenione treści:
    5 977
    Miasto:
    turek
    wymienić linki.
     
  3. lotny

    lotny Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-01 16
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Polska
    Obie? Po czym tak uważasz?
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 160
    Docenione treści:
    5 977
    Miasto:
    turek
    jedna pewnie ma uszkodzony pancerz i linka zrobiła się dłuższa.
     
  5. lotny

    lotny Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-01 16
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Polska
    przy tym kole które słabiej trzyma?

    no cóż wymontuję i zobaczę w jakim są stanie
     
  6. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    2 102
    :) i chłopak dostał szoku...
     
  7. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    tak naprawdę, to najpierw trzeba by sprawdzić czy szczęka pracuje jak należy.

    generalnie, to jak się nie ma za bardzo o tym pojęcia, to dłubanie na lewarku przy niedzieli prawdopodobnie skończy się wkoorwieniem i spier... robotą po całości.
    dlaczego tego jeszcze nie rozebrałeś?
    -nie wiesz jak
    -nie masz części zamiennych
    -nie masz czasu
    -nie masz warunków
    -masz w doopie niesprawne hamulce

    i nie wciskaj kitu że wszystko jest git a tylko ręczny nie działa.
    system hamulcowy jest zero jedynkowy- sprawny lub niesprawny.
     
    Ostatnio edytowano: 5-07 20
    gtszudi lubi to.
  8. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    527
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Kępno
    I tu się z zgadzam w 100%
     
  9. lotny

    lotny Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-01 16
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Polska
    jakbym miał gdzieś niesprawne hamulce to bym wszystkiego nie rozkręcał i zostawiał auto tylko zaciągnięte na jedno koło

    zdjąłem bęben i za każdym razem jak reguluję to nie przez otwór od śruby, szczęki pracują poprawnie, nie są wytarte - fakt nie wiem czy to teraz wszystko wyjmować skoro porównując to z drugim kołem wszystko jest na swoim miejscu

    nożny hamulec normalnie hamuje i trzyma a tylko z tym ręcznym jest problem - dlaczego miałbym wciskać kit? dla Ciebie mogą to być niesprawne hamulce - OK zgoda

    czas mam, warunki także, ewentualnie podjechać na kanał do sąsiada ale nie dziś aby wyjąć linkę bo jest w grubym osłonowym przewodzie, części zamiennych pod ręką nie mam bo nie bardzo wiem co tutaj nie działa tak jak trzeba

    jeżeli popuszczę na samoregulatorze to poprawnie działające koło i podciągnę linkę przy dźwigni i auto na obu kołach stanie dęba na 4 zębie to także będą niesprawne hamulce?
     
  10. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    czyli nie masz warunków, bo robienie tego z kanału czy na lewarku to wkoorwijąca robota, porażka.
    no i nie zrozumiałeś co napisałem, a to znaczy, że nie za bardzo masz o tym pojęcie.
    widać że nie wiesz o czym piszesz, że nie wiesz jak pracuje szczęka od ręcznego, no i nie wiesz że ręczny ma wpływ na roboczy. no nic, Twoja sprawa, powodzenia.
     
  11. lotny

    lotny Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-01 16
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Polska
    no super doradztwo - pozjadałem wszystkie rozumy, mam 20 lat doświadczenia itp. itd.
     
  12. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    2 102
    No bo taka jest prawda, że nie masz pojęcia...bo jak byś miał to byś już dawno zrobił te heble, a nie jęczał po forach...:)
     
  13. Radmor

    Radmor Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    1 066
    Docenione treści:
    313
    Przyjrzyj się dokładnie samoregulatorowi ...być może że nie utrzymuje stałej odległości między okładzinami a powierzchnią bębna .Samoregulator też może być niesprawny ,,uszkodzony ..zużyty !
     
    alf28 i lotny lubią to.
  14. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    o boszszeeee...chcesz doradztwo to prosze bardzo, wielka filozofia k...jego nać.
    luzujesz linke zwalasz bębny szlifujesz ranty by nie miały progu, zwalasz szczęki wypinasz linki sprawdzasz linki sprawdzasz szczęki sprawdzasz regulatory wymianiasz co potrzeba składasz wszystko na nowy zestaw montażowy za 30zeta regulujesz regulatory napinasz linke i tyle.
    najczęściej do tej operacji trzeba zdemontować piasty, nie wiadomo czy potem nadają się do ponownego montażu, nie wiem jak w fiorino.
    dla mnie na warsztacie na podnośniku to pół dnia roboty a Ty chcesz walczyć uj wie gdzie i czym u sąsiada na kanale.
    pamiętasz taki serial rysunkowy sąsiedzi?

    a są sprawne?
     
    Ostatnio edytowano: 5-07 20
  15. alf28

    alf28 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    3-10 17
    Postów:
    586
    Docenione treści:
    119
    Miasto:
    wieś
    słabe te zdjęcia:shifty:, nie widać co jest uszkodzone.
     
  16. lotny

    lotny Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-01 16
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Polska
    po lewej "słabsze" koło

    [​IMG]

    chociaż teraz tak widzę, że na lewym kole ślad zaznaczony korektorem jest dalej od samoregulatora niż to na prawym kole jest zaznaczone
     
    Ostatnio edytowano: 6-07 20
  17. alf28

    alf28 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    3-10 17
    Postów:
    586
    Docenione treści:
    119
    Miasto:
    wieś
    widać ewidentnie, ze na lewym kole linka jest naciągnięta, a na prawym luźna.
     
    lotny lubi to.
  18. Mati90

    Mati90 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-05 20
    Postów:
    54
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Warszawa
    No widać widać racja
     
  19. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    2 102
    A łon paczał jak szpak w pizd...i nie widzioł...:) Dopuki żeśta mu nie powiedzieli...:)
     
    alf28 i toomii76 lubią to.
  20. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 160
    Docenione treści:
    5 977
    Miasto:
    turek
    no wisz, tyle sprynżynek. w łoczach sie peldori.
     
    alf28 lubi to.