1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Regulacja gazu 2 gen. mercedes 190

Dyskusja w 'Instalacje gazowe' rozpoczęta przez użytkownika 8PiCiU8, 27-03 18.

  1. 8PiCiU8

    8PiCiU8 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-03 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Poznań
    Witam,

    Jestem tutaj nowy wiec jeśli temat się powielił to przepraszam. Mianowicie posiadam mercedesa w201 silnik 2.0 Automat rocznik 1989 r. Auto posiada mechaniczny wtrysk ke-jetronic. Mój problem zaczął się od momentu kiedy doprowadziłem układ wtryskowy do takiej pracy jaki powinien być czyli równo pracuje nie telepie silnikiem na wolnych obrotach. Moim zdaniem rozregulowała się instalacja gazowa ponieważ wymieniłem trochę elementów takich jak: świece, przewody, kopułka, palec, filtr powietrza, przewody od odmy wyczyszczenie mechanicznego wtrysku , wymiana sondy lambda. Problem polega na nie równiej pracy silnika na wolnych obrotach na gazie. Podczas jazdy wszystko w prządku, i teraz pytanie do fachowców jak go wyregulować lub co zrobić żeby powrócił do normalnej pracy?? pomóżcie podpowiem, że instalacja 2 generacji moduł STAG 2l plus + parownik LOVATO. Jeśli potrzebujecie więcej informacji piszcie :)

    Pozdrawiam
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 155
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    Szczecin
    :(Ten system wtrysku nie nadaje się do pracy na gazie.:grumpy:
     
    dejot43 lubi to.
  3. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 028
    Docenione treści:
    377
    Miasto:
    Kaczory
    Nie nadaje ale kiedyś lepszego nie było i trzeba było sobie radzić. Jak już jest gaz to zrobić tak zeby na benzynie szlo odpalać i jechać do momentu przerzucenia.
    Dawkę gazu masz regulowana elektrycznie czy mechanicznie?
     
  4. 8PiCiU8

    8PiCiU8 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-03 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Poznań
    Witam,
    Kolego Stanisław 1946 przepraszam, że się z tobą nie zgodzę ale to auto pracowało na gazie tylko na paliwie były problemy tak jak pisałem doprowadziłem silnik do ładu, że ładnie pracuje na benzynie sonda lambda w ogóle nie działała i z automatu gaz się teraz przestawił.

    Witam,
    Kolego Jarzi samochód śmiga na benzynie jak miło i dochodzi do momentu przełączenia i jak jedziesz to na gazie spokojnie wkręca się tylko jak schodzi na wolne obroty to zaczyna nie równo pracować, jeżli chodzi o dawkowanie to poniżej podsyłam zdjęcia jaką mam instalacje i domyślam się, że jest to elektronicznie chyba że się mylę. stag-l-plus-uklad-centralka-stag-2-w.jpg reduktor_lovato_R23_1.jpg
     
    Ostatnio edytowano: 28-03 18
  5. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 028
    Docenione treści:
    377
    Miasto:
    Kaczory
    Nie siedzę w lpg, ale podmienilbym elektryczny attuator na mechaniczny "kran" jak stara masz ta instalacje? Parownik z kompensacja czy bez?
     
  6. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 452
    Docenione treści:
    838
    Miasto:
    turek
    jedź przyjacielu na regulację instalacji do dobrego gazownika i problem minie.
     
  7. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 028
    Docenione treści:
    377
    Miasto:
    Kaczory
    To było by najłatwiej ^^
     
  8. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 716
    Docenione treści:
    499
    Miasto:
    Olsztyn
    Ten samochód nie nadaje się do gazu, miałem przerabiałem temat. Nawet jak się uda wyregulować to i tak po jakimś czasie zaczyna świrować, szczególnie na wolnych obrotach. Przemieliłem ich kilkanaście sztuk i żadna nie chodziła poprawnie na gazie. Najbardziej bawiły mnie rurki od silnika krokowego na sznurkach, żeby nie szukać jak kichnie :D
     
  9. sylwekdm

    sylwekdm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-12 17
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Dolnośląskie
    Przy dobrej konwersji mechaniczny wtrysk nie przeszkadza...
    STAG 2l plus - trochę ubogi, wręcz prymitywny sterownik do tego silnika - minimum Stag 100 -gdzie masz już interfejs i soft do regulacji. Sterownik z wiązką, nowym przełącznikiem - montaż i regulacja coś koło 400 zł.
    http://www.autogaz-market.pl/glowna/250-stag-100-uklad.html
    Jeśli nie zamierzasz sprzedawać pokusiłbym się o podrasowany sterownik i wstawiłbym sekwencję:
    https://www.olx.pl/oferta/instalacj...is-romano-ris-k-ke-jetronik-CID5-IDgxTbT.html
    Albo - droższa opcja - przerobiłbym wtrysk mechaniczny na elektroniczny i wstawił zwykłą sekwencję:
    https://pl-pl.facebook.com/pg/kjetkillers/about/?ref=page_internal
    https://www.olx.pl/oferta/wtrysk-me...niczny-efi-audi-vw-mercedes-CID5-ID7QyD7.html
    Jeśli jednak chcesz reanimować swoją instalację to pozostaje analizator lub jakiś tester sondy lambda, bo żadnym interfejsem się nie połączysz.
     
    Ostatnio edytowano: 29-03 18
  10. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Wkrec mu wkreta od sppdu w registra zeby nie opadal za bardzo i ustawisz jałowe
     
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 155
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    Szczecin
    Na upartego można ten silnik zrobić na gaz. Pytanie skąd wziąć elementy do sterowania
    silnikiem w chwili pracy tylko na gazie. Ten prymityw Stagi czy inne gówna do zasilania
    silnika w paliwo się nie nadaje. Są specjalistyczne firmy w Holandii, poszukaj na ich
    stronach zobacz ile to tam kosztuje.
    Pytanie do "karwa 1,2,3 co to jest register, czy to jest inna nazwa "oporopowrotnika" czy
    "gulgulatora" bo pierwszy raz słyszę o takim elemencie silnika z KE Jetronic.
     
  12. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Register to panie szanowny silnik krokowy regulujacy dawke
     
  13. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 716
    Docenione treści:
    499
    Miasto:
    Olsztyn
    dawkę? ciekawie się robi...
     
  14. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    A jak nazwac cos co podaje okreslona ilosc gazu do miksera?

    Czy obroty jalowe ma na benzynie czy na gazie kiepskie?

    Autor napisal ze na gazie sa chu..we obroty jalowe. Stary trick przy tych instalacjach z silnikiem krokowym. Wkret od spodu

    Silnik podcisnieniowo zaciaga lpg przez register z parownika ( nie reduktor) i potem polyka i robi mniam mniam a potem wypiarduje wydechem
     
  15. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 028
    Docenione treści:
    377
    Miasto:
    Kaczory
    Albo wywala się register i zakłada kran.
     
  16. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Wiesz wzrokowo oglupiony register ladniej wyglada. Przu recznym wisi wtyka od krokowego i powstaja glupie pytania
     
  17. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 028
    Docenione treści:
    377
    Miasto:
    Kaczory
    Hehe niby tak. Kwestia czy klient chce mieć bezproblemowo czy ładnie :D
     
  18. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 155
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    Szczecin
    Wymaganą ilość paliwa określa nam czujnik tlenu, silnik krokowy jest elementem wykonawczym.
    Do tego powinien być ECM który z mapy ustala ilość tego paliwa, biorąc pod uwagę ; obroty silnika,
    obciążenie silnika, położenie przepustnicy. Tak w telegraficznym skrócie to działa.
    Problem tkwi w tym jak wyeliminować po drodze niepotrzebny na gazie przepływomierz.
    Przy uruchamianiu zimnego silnika należy przywrócić go do życia. :peeking::sour:
     
  19. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Te instalacje z tym krokowcem to byly szajsowate. Niejeden dupy namoczyl na ich regulacji. Czesto gesto sondy nie byly podlaczone w tych instalacjach
     
  20. sylwekdm

    sylwekdm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-12 17
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Dolnośląskie
    Register inaczej aktuator.
    Co do reszty poczytaj mój poprzedni post i dowiesz się skąd to wszystko wsiąść. A tak tylko zaśmiecanie czyjegoś tematu nie wnosząc nic do dyskusji i tylko nabijanie postów dla reputacji.
    Zamontowany u autora tematu Stag jest na chwilę obecną archaiczny. Obecne generacje Staga czy Techa niczym nie ustępują zachodnim sterownikom a w pewnych kwestiach je przewyższają, ale najlepiej powielać opinie usłyszane u Miecia w garażu.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. regulacja recznego mercedes190