• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Renault Clio 2008 1.6 K4M801 wysokie korekty [film]

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
27
Punktów
1
Miasto
Warsaw
Witam kolegów,

Pacjent to clio 3 2008 r. 1.6 benzyna 110 koni, silnik K4M801. Martwią mnie wysokie korekty paliwowe. Moc ma, aczkolwiek czuć, że go dusi po mocnym wciśnieciu gazu podczas jazdy, nie szarpie, nie przerywa. Spalanie wg komputera 12-13l/100km po miescie.

1) w sterowniku widze tylko jedną koretkę oznaczoną jako "richness correction", nie ma stft i ltft
2) żadnych błędów w ecu
3) korekta ta oscyluje w granicach 40-50%
4) przepustnica wyczyszczona, map sensor wyczyszczony
5) dolot wydaje się szczelny (do sprawdzenia)
6) filmik: https://streamable.com/o3vb59

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
 
Ostatnia edycja:

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
102
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Poczytaj o sprawdzaniu korekt paliwowych uniwersalnym sprzętem w Renault - generalnie czeski film. Nie wiem co pokaże Clip, ale wszystkie ELMy i fejsy "do wszystkiego" zawsze pokazują takie wartości. Jeśli chodzi o spalanie to wydaje mi się wysokie - moje 645i 333KM spala po mieście 15-16.
 

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
27
Punktów
1
Miasto
Warsaw
Launch pokazuje poprawnie wszystkie wartości rzeczywiste w renault.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
102
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
No to tak jak mówię - poczytaj, bo jest cała masa tematów o korektach w Renault i jeszcze chyba nikt nie doszedł w jaki sposób sterowniki je nakładają w tych sprzętach.
 

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
27
Punktów
1
Miasto
Warsaw
Generalnie dziekuje za wypowiedź, chociaż nic do tematu prócz plotek.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
102
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Cytaty z innych for:

"U mnie w K4M zachowanie korekt jest w niektórych momentach tak enigmatyczne, że nawet nie próbuję tego dokładnie zrozumieć..."

"...to wiemy ale francuzy mają takie korekty które latają jak chcą. Najlepszą opcją jest porządna regulacja na AFRa i olać korekty...."

"Wiele razy to już pisałem - latają tylko gdy się czyta po generic OBD ( uniwersalne skanery )."

Czytałeś coś tak jak radziłem czy liczysz, że przyjdziesz, popłaczesz i dostaniesz coś na tacy? Poświęciłem na znalezienie tych wypowiedzi 4 minuty, na necie jest tego cała masa.
 

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
27
Punktów
1
Miasto
Warsaw
Nie interesują mnie amatorskie fora gdzie ludzie mają problem, bo używają elm-a i jakichś zabawek na bt. Twoje wypowiedzi nic nie wniosły do tematu, także dziękuje za poświęcony czas i teorię.

Może wypowie się osoba, która na co dzień obsługuje francuzy.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
102
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Amatorskie? xD No Launch to już szczyt profesjonalizmu :p To jest akurat z jednego z for, gdzie ludzie mają mega wiedzę i mocno opierają się na pracy z korektami. Najlepsze, że wytykasz amatorszczyzne, a sam nie sprawiasz wrażenia jakbyś coś ogarnial. Generalnie jak się ma do czynienia z takim ignorantem to ciężko coś wnieść do tematu, wiec nie wydaje mi się, żeby ktoś Ci się palił do pomocy.
 
Do góry Bottom