0Kamilo0
Nowy
- Dołączył
- 22.12.2024
- Postów
- 2
- Punktów
- 0
Witam,
Mam problem z instalacją LPG w Renault Clio IV 2016 1.2 16V
W lipcu 2024 roku zamontowałem w swoim Renault Clio IV z 2016 roku (1.2 16V) instalację LPG od firmy STAG, wyposażoną w emulator poziomu paliwa. Po odebraniu samochodu zatankowałem benzynę i gaz do pełna. Już po kilku odpaleniach silnika zauważyłem problem – wskazówka poziomu paliwa zaczęła dziwnie się zachowywać. Przy uruchamianiu auta wskazówka podnosiła się, po czym opadała w sposób ciągły, i tak w kółko – góra-dół, góra-dół, bez ustabilizowania się na jednym poziomie.
Powrót do mechanika:
Pojechałem z tym problemem do mechanika, który stwierdził, że przyczyną może być emulator poziomu paliwa wbudowany w instalację LPG. Odłączył emulator, który był fabrycznie zintegrowany z instalacją STAG, i zamówił nowy emulator od Landi Renzo. Po jego zamontowaniu wskazówka przestała podskakiwać, ale pojawił się inny problem – wskazania poziomu paliwa były nieprawidłowe. Podczas uruchamiania silnika (emulator nie przywracał poprawnego poziomu paliwa). Mimo pełnego baku wskazówka pokazywała zaledwie ⅔ baku.
Ponownie wróciłem do mechanika, który podejmował kolejne próby, montując inne emulatory: emulator BRC, potem kolejny emulator od STAG (ale już niezintegrowany z instalacją LPG), i kilka innych modeli różnych firm. Niestety, żaden z tych emulatorów nie rozwiązał problemu – poziom paliwa wciąż był pokazywany nieprawidłowo (nie przywracały poprawnego poziomu paliwa podczas rozruchu), nawet po całonocnym postoju samochodu.
Kontakt z producentem:
Mechanik widząc brak poprawy, skontaktował się z producentem emulatora Landi Renzo, który zasugerował zmianę rezystancji (Ω) w obwodzie. Jednak i to nie przyniosło żadnego efektu.
Moje obserwacje:
Próbowaliśmy różnych emulatorów, ale żaden z nich nie działał poprawnie. Jedynie emulator Landi Renzo potrafił sporadycznie wskazać właściwy poziom paliwa, jednak było to na tyle rzadkie, że nie można było uznać tego rozwiązania za działające.
Test:
Dla testu mechanik całkowicie odłączył instalację gazową i emulator poziomu paliwa, sugerując, żebym jeździł wyłącznie na benzynie. W takiej konfiguracji poziom paliwa za każdym razem był wskazywany prawidłowo, bez względu na jego ilość w baku.
Aktualne objawy:
1. Przy wyłączonym silniku i włożonej karcie, gdy auto jest przełączone na benzynę, wskazówka pokazuje prawidłowy poziom benzyny, nawet po rozruchu.
2. Po włączeniu LPG, gdy auto przełączy się na gaz (trwa to kilka sekund), wskazówka zaczyna pokazywać nieprawidłowy poziom paliwa – zazwyczaj opada o kilka kresek, około 6. (mimo że wcześniej pokazywała prawidłowo, gdy auto było przełączone na benzynę).
Zachowanie wskazówki jest losowe – czasem działa poprawnie, ale w zdecydowanej większości przypadków wskazuje źle (nie przywraca prawidłowego poziomu paliwa, przy uruchamianiu silnika).
Nie wiem, co dalej robić:
Próbowaliśmy różnych rozwiązań i mechanik wymieniał wiele emulatorów, ale problem z prawidłowym wskazywaniem poziomu paliwa wciąż pozostaje nierozwiązany.
Zauważyłem również, że gdy zainstalowany jest jakikolwiek emulator, po przełączeniu auta na benzynę (poprzez naciśnięcie przycisku z diodami wskazującymi poziom gazu) i wyłączeniu silnika pracującego na benzynie, wyjęciu karty, odczekaniu kilku minut, włożeniu karty, przy ponownym uruchomieniu silnika na benzynie, wskazówka poziomu paliwa za każdym razem pokazuje prawidłowy poziom benzyny.
- NIEPRAWIDŁOWY POZIOM PALIWA (na LPG)
- Przełączenie na benzynę
- Wyłączenie silnika
- Wyjęcie karty
- Odczekanie
- Włożenie karty
- PRAWIDŁOWY POZIOM PALIWA
- Uruchomienie silnika
- PRAWIDŁOWY POZIOM PALIWA
- Jazda (PRAWIDŁOWY POZIOM PALIWA)
Mechanik sprawdzał PLUS PO ZAPŁONIE, wszystko z nim jest w porządku.
Nietypowe zjawisko z radiem
Innym dziwnym objawem, który zauważyłem, jest uruchamianie się radia po zatankowaniu benzyny, mimo że przed tankowaniem było ono wyłączone.
Będę niezwykle wdzięczny za każdą pomoc czy wskazówkę, która choć trochę naprowadzi mnie na właściwy tor w tym temacie.
Mam problem z instalacją LPG w Renault Clio IV 2016 1.2 16V
W lipcu 2024 roku zamontowałem w swoim Renault Clio IV z 2016 roku (1.2 16V) instalację LPG od firmy STAG, wyposażoną w emulator poziomu paliwa. Po odebraniu samochodu zatankowałem benzynę i gaz do pełna. Już po kilku odpaleniach silnika zauważyłem problem – wskazówka poziomu paliwa zaczęła dziwnie się zachowywać. Przy uruchamianiu auta wskazówka podnosiła się, po czym opadała w sposób ciągły, i tak w kółko – góra-dół, góra-dół, bez ustabilizowania się na jednym poziomie.
Powrót do mechanika:
Pojechałem z tym problemem do mechanika, który stwierdził, że przyczyną może być emulator poziomu paliwa wbudowany w instalację LPG. Odłączył emulator, który był fabrycznie zintegrowany z instalacją STAG, i zamówił nowy emulator od Landi Renzo. Po jego zamontowaniu wskazówka przestała podskakiwać, ale pojawił się inny problem – wskazania poziomu paliwa były nieprawidłowe. Podczas uruchamiania silnika (emulator nie przywracał poprawnego poziomu paliwa). Mimo pełnego baku wskazówka pokazywała zaledwie ⅔ baku.
Ponownie wróciłem do mechanika, który podejmował kolejne próby, montując inne emulatory: emulator BRC, potem kolejny emulator od STAG (ale już niezintegrowany z instalacją LPG), i kilka innych modeli różnych firm. Niestety, żaden z tych emulatorów nie rozwiązał problemu – poziom paliwa wciąż był pokazywany nieprawidłowo (nie przywracały poprawnego poziomu paliwa podczas rozruchu), nawet po całonocnym postoju samochodu.
Kontakt z producentem:
Mechanik widząc brak poprawy, skontaktował się z producentem emulatora Landi Renzo, który zasugerował zmianę rezystancji (Ω) w obwodzie. Jednak i to nie przyniosło żadnego efektu.
Moje obserwacje:
Próbowaliśmy różnych emulatorów, ale żaden z nich nie działał poprawnie. Jedynie emulator Landi Renzo potrafił sporadycznie wskazać właściwy poziom paliwa, jednak było to na tyle rzadkie, że nie można było uznać tego rozwiązania za działające.
Test:
Dla testu mechanik całkowicie odłączył instalację gazową i emulator poziomu paliwa, sugerując, żebym jeździł wyłącznie na benzynie. W takiej konfiguracji poziom paliwa za każdym razem był wskazywany prawidłowo, bez względu na jego ilość w baku.
Aktualne objawy:
1. Przy wyłączonym silniku i włożonej karcie, gdy auto jest przełączone na benzynę, wskazówka pokazuje prawidłowy poziom benzyny, nawet po rozruchu.
2. Po włączeniu LPG, gdy auto przełączy się na gaz (trwa to kilka sekund), wskazówka zaczyna pokazywać nieprawidłowy poziom paliwa – zazwyczaj opada o kilka kresek, około 6. (mimo że wcześniej pokazywała prawidłowo, gdy auto było przełączone na benzynę).
Zachowanie wskazówki jest losowe – czasem działa poprawnie, ale w zdecydowanej większości przypadków wskazuje źle (nie przywraca prawidłowego poziomu paliwa, przy uruchamianiu silnika).
Nie wiem, co dalej robić:
Próbowaliśmy różnych rozwiązań i mechanik wymieniał wiele emulatorów, ale problem z prawidłowym wskazywaniem poziomu paliwa wciąż pozostaje nierozwiązany.
Zauważyłem również, że gdy zainstalowany jest jakikolwiek emulator, po przełączeniu auta na benzynę (poprzez naciśnięcie przycisku z diodami wskazującymi poziom gazu) i wyłączeniu silnika pracującego na benzynie, wyjęciu karty, odczekaniu kilku minut, włożeniu karty, przy ponownym uruchomieniu silnika na benzynie, wskazówka poziomu paliwa za każdym razem pokazuje prawidłowy poziom benzyny.
- NIEPRAWIDŁOWY POZIOM PALIWA (na LPG)
- Przełączenie na benzynę
- Wyłączenie silnika
- Wyjęcie karty
- Odczekanie
- Włożenie karty
- PRAWIDŁOWY POZIOM PALIWA
- Uruchomienie silnika
- PRAWIDŁOWY POZIOM PALIWA
- Jazda (PRAWIDŁOWY POZIOM PALIWA)
Mechanik sprawdzał PLUS PO ZAPŁONIE, wszystko z nim jest w porządku.
Nietypowe zjawisko z radiem
Innym dziwnym objawem, który zauważyłem, jest uruchamianie się radia po zatankowaniu benzyny, mimo że przed tankowaniem było ono wyłączone.
Będę niezwykle wdzięczny za każdą pomoc czy wskazówkę, która choć trochę naprowadzi mnie na właściwy tor w tym temacie.