1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Renault Espace 3 2.0 16V F4R700 zasilanie ECU 8,0 V błąd DF271 i DF009

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika vitorio, 9-09 18.

  1. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    9
    Sterownik silnika F4R 700 w Renault Espace 3 2001 r odczytanie clipem zasilanie ECU 8,0V i błędy:
    1/ DF271 napięcie na wyjściu przekaźnika aktualizatora 1.DEF - obwód otwarty lub zwarcie
    2/ DF009 obwód sterowania przekaźnikiem elementów wykonwczych CO - obwód przerwany
    Instalacja w pojeździe sprawdzona i jest ok. Po włączeniu zapłonu pompa paliwa pracuje chwilę, napięcie na cewkach pojawia się o wartości aku tj. 12,... V, potem podczas rozruchu jest 0,49V /może błąd miernika/.
    Sterownik przełożony do LIpHII zachowuje się tak samo - te same błędy nie dające się skasować.
    Co może być przyczyna, czy to sterownik uszkodzony. Do momentu awarii silnik pracował ok. 5 godzin i nie było problemów. Przed pierwszym uruchomieniem wykasowano wszystkie błędy i już nic nie powracało. Następnego dnia po wymianie świec zapłonowych i próbie uruchomienia, odmówił współpracy.
     
  2. Lechtak

    Lechtak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Wrocław
    Skoro przełożyłeś sterownik do drugiego auta i problem nadal występuje, to raczej jest uszkodzony. Sprawdź płytę ECU czy nie zawitała wiosna.
     
    Ostatnio edytowano: 9-09 18
  3. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    9
    Elementy na płycie wyglądają jakby usmażone i są nieczytelne. Ale wiosny nie widać.
     
  4. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 765
    Docenione treści:
    737
    Miasto:
    z charakterem
    [​IMG]
    Aż mnie z siodła wyje...o :D
     
    toomii76, Auto.Klinika oraz buli.31 lubią to.
  5. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 153
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    Szczecin
    Jednak instalacja, taki wniosek.
     
  6. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 263
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    Poland Warsaw
    skoro ma 8V na sterze z aku 12V to niech podłączy jeszcze jeden...z 24V będzie pewnie z 16V no może 15V. Powinno starczyć.:D:D:D
     
  7. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    320
    Docenione treści:
    30
    Ostatnio edytowano: 11-09 18
  8. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    9
    Wymiana ECU pomogła. !!!!!!!:wtf:
     
  9. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    320
    Docenione treści:
    30
    To jaki wniosek?
     
  10. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    9
    Na nowym silnik odpala od strzała.
     
  11. Lechtak

    Lechtak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Wrocław
    Teraz pytanie, dlaczego usmażyło płytę?
     
  12. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    320
    Docenione treści:
    30
    Gdzieś nie bylo dobrej masy
     
  13. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    9
    No może tylko na wyrost określiłem pod wpływem emocji. Scalaki mają zamazane opisy i wygląda to jakby usmażone. Autko stało bezczynne ponad rok. Były ślady grzebania w instalacji.
     
  14. Lechtak

    Lechtak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Wrocław
    No to nie ma co główkować, aczkolwiek sytuacja ciekawa i warta głębszej analizy. Ciesze się że naprowadziłem na dobry tor. ;)
     
    Ostatnio edytowano: 13-09 18