1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Renault mascott 3.0 dxi 160 km traci moc

Dyskusja w 'Strefa ciężarowa' rozpoczęta przez użytkownika Pawełxxxl, 18-09 17.

  1. Pawełxxxl

    Pawełxxxl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-09 17
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Zacznę od
    Dzień dobry wszystkim
    Pacjent :
    Mascott 2005 rok wywrotka
    3.0 dxi 160 km zd3

    Problem :
    Auto przy zdecydowanej próbie dodania gazu odcina , zapala się kontrolka CHECK jak i STOP, pała się cały czas , przy kolejnej próbie mocnego dodania gazu w aucie silnik nie reaguje na gaz i gaśnie . Kluczyk na zero potem odpalenie , kontrolki gasną , auto porusza się dalej ( delikatne operowanie gazem auto przyspiesza powoli i jedzie ) lecz lekka górka , bądź przekroczenie na 6 biegu 80 km na h skutkuje znów kontrolkami oraz gaśnięciem silnika . Nawet 500 kg ładunku i auto już nie chce jechać ( No chyba ze bardzo delikatnie z gazem będzie się operować )
    Aczkolwiek jedyna różnica , że jak auto jest zimne , oraz teraz temperatury po 12-18 stopni , to zaraz po odpaleniu i w przeciągu 2 do 4 km auto ma moc "idzie" do rozgrzania ,
    DIAGNOZY / WYMIANY :
    Czujnik ciśnienia na listwie common - wymieniony
    Czujnik ciśnienia pompy wtryskowej - wymieniony
    Czujnik mechaniczny spustowy listwy wtryskowej - wymieniony
    Filtr paliwa - nowy
    Pompa paliwa zewnętrzna elektryczna - wymieniona nowa
    Czyszczenie układu paliwowego od baku do
    Pompy common - Zrobione
    Podmieniony przepływomierz na nowy - żadnej różnicy
    Klemy i przewody napięcia -sprawdzone
    Wtryskiwacze - zregenerowane / zakodowane
    Filtr powietrza - nowy
    Zaworki na układzie pliwowym - mechanik twierdzi że sprawne .
    Diagnoza komputerowa :
    Jeden błąd - za małe ciśnienie na listwie wtryskowej ( nie ginie jest taki sam ) z tego co pamiętam w diagnostyce różnica od tego co powinno być wahało się od 10 do 30 bar .
    Auto odpala czy zimno czy ciepło moim zdaniem szybko .

    Ktoś miał może podobny przypadek ? Może ktoś coś mądrego podpowie . Bo ja już nie wiem
     
  2. kamil03

    kamil03 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    kraków
    miałem podobnie bak czyszczony i za chwile zaraz sie zatkał. Spróbuj podpiąć bańke z ropą zaraz przed pompką elektryczną na ramie. Druga sprawa filtr paliwa ważne zeby był szczelny bo jak pamietam pompka chyba zasysa przez filtr. Spróbuj go ominąć.
     
  3. Pawełxxxl

    Pawełxxxl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-09 17
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Filtr dwa razy wymieniany , teraz mann szczelny założony . Bak czysty , smok czyszczony . Pompka podłączana była nawet osobno na ciągła prace i bez różnicy .
    Może ktoś w okolicach Warszawy poleci kogoś do diagnostyki tego auta ?
     
  4. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 854
    Docenione treści:
    532
    Miasto:
    Szczecin
    Może Szymek to poczyta. Sugeruję zaślepić EGR.
     
  5. Pawełxxxl

    Pawełxxxl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-09 17
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Zaślepienie grę w silniku tak naszpikowanym czujnikami ma sens ?
     
  6. toomii76

    toomii76 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    1 869
    Docenione treści:
    458
    Miasto:
    turek
    czasem ma, a w zaślepce wywierć 3-4 otwory wiertłem m3. jak się uda to auto pojedzie a błedu nie bedzie :)
     
  7. Pawełxxxl

    Pawełxxxl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-09 17
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    A ktoś bliżej noże podpowiedzieć gdzie ten egr ?
     
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 854
    Docenione treści:
    532
    Miasto:
    Szczecin
    Sam nie dasz rady jedź do warsztatu.
     
  9. wexus

    wexus Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-10 16
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków /okolice
  10. Pawełxxxl

    Pawełxxxl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-09 17
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Na te chwile problem chyba udało się rozwiązać .
    Mianowicie: główny komputer silnika , czyszczenie kostek , złączy itp. Problem ustał .
     
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 854
    Docenione treści:
    532
    Miasto:
    Szczecin
    No i gucio.