1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Renault Scenic II 2.0 16 V Automat / 2005r. / 95000 km / => Zgasł w trakcie jazdy i nie odpala

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika piotr0077, 1-08 20.

  1. piotr0077

    piotr0077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-08 20
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Witam, mam problem ze Renault Scenic II 2.0 16 V Automat ze stycznia 2005r. ( LPG od 2017 r / od 77500 km ). Dwa tygodnie temu było wszystko ok, do czasu powrotu do domu z pracy, przy prędkości 50 km/h było lekkie szarpnięcie / spadek mocy, po czym jechałem jeszcze tak ok 200 m, ale samochód coraz bardziej zwalniał i musiałem zjechać na pobocze i silnik zgasł ... .
    Po tym próbowałem go uruchomić, ale mimo "chęci z jego strony " ( podczas kręcenia rozrusznikiem, miał takie chwile jakby chciał się uruchomić ale potem znów tylko kręcił, i przy każdej próbie uruchomienia zawsze była jakby chwila " nadziei" że już zaraz odpali, ale potem znów tylko kręcenie i nic ).
    Do tej pory sprawdziłem czujnik wału korbowego ( oryginalny Siemens VDO / Renault ) i jest dobry ( 230 Ohm na zimno, po nagrzaniu 280 Ohm, reaguje na pole magnetyczne ).
    Jestem drugim właścicielem samochodu ma oryginalną książkę serwisową , pasek rozrządu był wymieniony w autoryzowanym serwisie Renault przy 51000 km w 2011r, aktualnie ma przejechane 95000 km.

    Endoskopem sprawdzone zostały cylindry ( tłoki i gładzie ), nie ma żadnych śladów na powierzchni tłoków ( po ewentualnym spotkaniu z zaworami ), na powierzchni tłoków a w zasadzie na krawędziach / obwodzie jest tylko trochę nagaru ( mimo stosowania oleju w pełni syntetycznego Schell 0W-30 ), świece ma założone Boscha Irydowe w idealnym stanie ( przejechane mają ok 17500 km ). Następnie zrobiony został test ciśnienia sprężania ( na zimnym silniku z racji tego że nie odpala, oczywiście cewki wyciągnięte, świece wkręcone, oprócz jak zwykle 1 gdzie był w czasie pomiaru wkręcony manometr, tylko że kręcenie rozrusznikiem było bez wciskania do oporu pedału gazu, ale to chyba nie ma większego znaczenia, rozrusznik kręcił do czasu aż wskazówka manometru się nie zatrzymała ), Pomiar był robiony od strony rozrządu i tak na 1 cylindrze wyszło 13,1 , na 2 cylindrze 12,8 na 3 cylindrze 12,5, a na 4 cylindrze 12,7.

    Następnie zostały odczytane błędy programem DDT4ALL ( sprawdzone zostały ECU + UCH + UPC, i błędy były tylko w UPC )
    -------------
    UPC-EMM
    ------------------
    UPC 84 ( v4.1)
    ------------------
    DTC #0

    First DTC: [ 920d ] IGN Relay $920D ( $06 Incoherence )
    DTC memorised failure: [01] Yes
    DTC status: [06] Incoherence
    DTC present failure: [00] No

    DTC #1

    First DTC: [ 920f ] Not a default bad WakeUp $920F ( $07: No signal )
    DTC memorised failure: [01] Yes
    DTC status: [07] No Signal
    DTC present failure: [00] No
    ----------------------------
    USM x61 Soft C.5.7V1.7
    ----------------------------
    DTC #0

    Historical Failure: [ 01 ] Yes
    Current Failure: [00] No
    Standard Fault: [06]: Incoherency, Not plausible
    First DTC: 37389 [0x920d]

    DTC #1

    Historical Failure: [ 01 ] Yes
    Current Failure: [00] No
    Standard Fault: [07]: No Signal
    First DTC: [920f] BSS: Network default

    -----------------------------------------------------------

    Aktualnie po odczycie błędów, już nie odpala, na liczniku wyświetla się "Awaria ładowania akumulatora", a po wciśnięciu przycisku Start brak reakcji rozrusznika ale załącza się wentylator chłodnicy na maksymalnych obrotach.

    Sprawdziłem też bezpieczniki i przekaźniki ( sam moduł UPC wygląda jak nowy bez śladów uszkodzeń )

    Z góry dziękuję za pomoc
     
  2. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    Schemat w rękę i sprawdź zasilania (pierwszy błąd) pod tym przekaznikiem powinna być pompa paliwa lub/ i cewki a może i wtryskiwacze.
     
  3. piotr0077

    piotr0077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-08 20
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    W tym rzecz, że nie mam schematu elektrycznego, jeżeli ma to być przekaźnik, to który to dokładnie jest i w którym miejscu jest zamontowany ? do tej pory sprawdziłem wszystkie które udało mi się znaleźć
     
  4. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    Mam wrażenie że tutaj nikt ci rozwiązania na tacy nie poda bo przyczyn może być wiele. Spróbuj wygooglowac schemat i sprawdź też bezpieczniki. Zobacz czy pompa paliwa pracuje.
     
  5. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 563
    Docenione treści:
    238
    Miasto:
    Sląsk
    Czaso-okres wymiany paska wynosi 5 lat