• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Renault Scenic II aśnie auto na wstecznym biegu

Pafos

Początkujący
Dołączył
12.03.2021
Postów
10
Punktów
0
Witam bardzo proszę o pomoc ,otóż od 3 miesięcy borykam się z moją usterką mojego samochodu Renault Scenie 2 z 2004r. 1.6 16V benzyna, jest to Nasz rodzinny samochód bardzo zadbany z oryginalnym przebiegiem 103 tys. Ale w czym problem otóż mechanicy w moim mieście wymienili mi , czujnik temp silnika , czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik ciśnienia kolektora, cały rozrząd około 1200 zł ,koło zmiennych faz, wymyto przepustnice,nie wykryto żadnych niby błędów komputerami, wymieniono świece,nie chce mi się już więcej rozpisywać bo po prostu nie mam sił, błagam proszę mi pomóc ,

A teraz w czym tkwi mały problem ::eek:tóż codziennie do pracy rano 5.20 idę po samochód do garażu (blaszak) odpalam auto wszystko OK.elegancko odpala , praca silnika OK., wyjeżdżam na wstecznym jakieś 2,5 metra ,hamuje lub nie hamuje obojętnie,STOP redukuje bieg , SAMOCHÓD GASNIE!!, kiedy go ponownie odpalam przyciskiem START to Powoli ! ,Powoli ! zbiera się na obroty??? nie wiem, brak przez chwile paliwa? i nie ważne jaka jest temperatura powietrza, a 3 minuty wcześniej po nocnym staniu w garażu odpalił bez zarzutów . BŁAGAM proszę mi pomóc. , dopowiem tylko że po tym wszystkim jak auto uzyska obroty to już przez cały dzień się to nie powtarza tak jakby nie było usterki ,mogę cofać 100razy i już nie gaśnie, silnik pracuje wzorowo, tankuje specjalnie nawet paliwo 98 Orlen, oraz dolałem ulepszacz na wtryski . Dziękuję i pozdrawiam, proszę o odpis lub kontakt.
 

Pafos

Początkujący
Dołączył
12.03.2021
Postów
10
Punktów
0
Witam bardzo proszę o pomoc ,otóż od 3 miesięcy borykam się z moją usterką mojego samochodu Renault Scenie 2 z 2004r. 1.6 16V benzyna, jest to Nasz rodzinny samochód bardzo zadbany z oryginalnym przebiegiem 103 tys. Ale w czym problem otóż mechanicy w moim mieście wymienili mi , czujnik temp silnika , czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik ciśnienia kolektora, cały rozrząd około 1200 zł ,koło zmiennych faz, wymyto przepustnice,nie wykryto żadnych niby błędów komputerami, wymieniono świece,nie chce mi się już więcej rozpisywać bo po prostu nie mam sił, błagam proszę mi pomóc ,

A teraz w czym tkwi mały problem ::eek:tóż codziennie do pracy rano 5.20 idę po samochód do garażu (blaszak) odpalam auto wszystko OK.elegancko odpala , praca silnika OK., wyjeżdżam na wstecznym jakieś 2,5 metra ,hamuje lub nie hamuje obojętnie,STOP redukuje bieg , SAMOCHÓD GASNIE!!, kiedy go ponownie odpalam przyciskiem START to Powoli ! ,Powoli ! zbiera się na obroty??? nie wiem, brak przez chwile paliwa? i nie ważne jaka jest temperatura powietrza, a 3 minuty wcześniej po nocnym staniu w garażu odpalił bez zarzutów . BŁAGAM proszę mi pomóc. , dopowiem tylko że po tym wszystkim jak auto uzyska obroty to już przez cały dzień się to nie powtarza tak jakby nie było usterki ,mogę cofać 100razy i już nie gaśnie, silnik pracuje wzorowo, tankuje specjalnie nawet paliwo 98 Orlen, oraz dolałem ulepszacz na wtryski . Dziękuję i pozdrawiam, proszę o odpis lub kontakt.

To wjeżdzaj do garażu tyłem i rano wyjedziesz przodem. ;)
Dzięki, ale właśnie tyłem sie nie da wjechać
 

TeslaManiac

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2019
Postów
1089
Punktów
280
A skąd wiesz że to ma coś wspólnego z wstecznym biegiem jeśli nie próbowałeś rano ruszać poprostu do przodu bez używania wstecznego?
 

Pafos

Początkujący
Dołączył
12.03.2021
Postów
10
Punktów
0
A skąd wiesz że to ma coś wspólnego z wstecznym biegiem jeśli nie próbowałeś rano ruszać poprostu do przodu bez używania wstecznego?
Raz sprubowałem i na 1 biegu wyjeżdżając do przodu i też mi zgasł, a tyłem wyjeżdżam od 15 lat ,przyzwyczajenie, i tak jak wspomniałem nie zawsze gaśnie, i dlaczego jak zgaśnie po ponownym odpaleniu powoli zbiera się na obroty
 

TeslaManiac

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2019
Postów
1089
Punktów
280
Wiec wsteczny nie ma nic do rzeczy. Powodów może być wiele i nikt ci tego nie sprawdzi przez internet. Pierwsze co mi do glowy przyszło to że układ paliwowy sie zapowietrza lub paliwo sie cofa do baku po dluższym postoju ale ja tylko "strzelam" bo to trzeba sprawdzic na "żywo".
Automatyczne połączenie postów:

Spróbuj przed każdym odpaleniem kilka razy włączyć i wyłączyć stacyjkę żeby pompa dopompowała paliwo i jesli wtedy sie to nie bedzie dzialo to bedziesz wiedzial o co chodzi.
Automatyczne połączenie postów:

To zadziała oczywiscie przy zalozeniu ze trafiłem i ze pompa pompuje juz po zaplonie a nie dopiero po rozruszniku bo tak jest w niektorych autach...
 
Ostatnia edycja:

Pafos

Początkujący
Dołączył
12.03.2021
Postów
10
Punktów
0
Dzięki Ci bardzo , ale dlaczego po nocy auto zapala bez problemu,czyli ma paliwo, a dopiero po wyjechaniu z garażu raz gaśnie, raz nie , w ubiegłym tygodniu przejeżdziłem 5 kolejnych dni i mi nie gasł , i tak od 3 miesięcy, jest jakiś moment że gdzieś może tak jak wspomniałeś, a może wymienić całą pompę paliwa/ ???? ślicznie Ci dziękuję , szkoda że nie mieszkasz gdzieś blisko Tarnowa to bym zaraz do Ciebie podjechał?
Automatyczne połączenie postów:

Dzięki Ci bardzo , ale dlaczego po nocy auto zapala bez problemu,czyli ma paliwo, a dopiero po wyjechaniu z garażu raz gaśnie, raz nie , w ubiegłym tygodniu przejeżdziłem 5 kolejnych dni i mi nie gasł , i tak od 3 miesięcy, jest jakiś moment że gdzieś może tak jak wspomniałeś, a może wymienić całą pompę paliwa/ ???? ślicznie Ci dziękuję , szkoda że nie mieszkasz gdzieś blisko Tarnowa to bym zaraz do Ciebie podjechał?
Ja mam stacyjnkę na kartę, jak to zrobić
 

TeslaManiac

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2019
Postów
1089
Punktów
280
Moze odpalic na chwile bo ma odrobine paliwa w np.filtrze a pozniej gasnie i zaczyna "chodzic" dopiero jak pompa dopompuje... wkladasz karte (chyba ze zblizeniowa) i bez hamulca i sprzegla wciskasz start wtedy auto nie odpali ale wlaczy zaplon i tak kilka razy. Naprawde musze to pisac? I pamietaj ze ja tu teraz tylko wróże z fusów a wróżką nie jestem ;)
Automatyczne połączenie postów:

Mozesz tez poprostu odpalic auto i poczekac z 2 minuty bez ruszania na luzie czy tez po chwili zgasnie...
 

Pafos

Początkujący
Dołączył
12.03.2021
Postów
10
Punktów
0
Dzięki Ci bardzo , ale dlaczego po nocy auto zapala bez problemu,czyli ma paliwo, a dopiero po wyjechaniu z garażu raz gaśnie, raz nie , w ubiegłym tygodniu przejeżdziłem 5 kolejnych dni i mi nie gasł , i tak od 3 miesięcy, jest jakiś moment że gdzieś może tak jak wspomniałeś, a może wymienić całą pompę paliwa/ ???? ślicznie Ci dziękuję , szkoda że nie mieszkasz gdzieś blisko Tarnowa to bym zaraz do Ciebie podjechał?
Automatyczne połączenie postów:


Ja mam stacyjnkę na kartę, jak to zrobić
przepraszam jeśli dałbyś radę to zrobić to Jestem skłonny jechać do 100km . do Ciebie żeby mi to zrobić tak Jestem zdeterminowany, poprostu nie lubie jak mi coś nie gra,bo auto mamy bardzo zadbane dopiero z oryginalnym przebiegiem około 103 000, i bardzo dbam o niego , nigdy mnie nie zawiodło a ten silnik jest wspaniały
Automatyczne połączenie postów:

przepraszam jeśli dałbyś radę to zrobić to Jestem skłonny jechać do 100km . do Ciebie żeby mi to zrobić tak Jestem zdeterminowany, poprostu nie lubie jak mi coś nie gra,bo auto mamy bardzo zadbane dopiero z oryginalnym przebiegiem około 103 000, i bardzo dbam o niego , nigdy mnie nie zawiodło a ten silnik jest wspaniały
Nie gaśnie pracuje normalnie ,ładnie ,bez wyjeżdżania z garaży tak 3 minuty nawet i 5 minut nic sie dzieje, a może jak wyjeżdżam pływak się zawiesza ? bo już nie wiem co myśleć
 

TeslaManiac

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2019
Postów
1089
Punktów
280
Ja sie zajmuję elektroniką, nie robie silników i mechaniki. Napisalem ci tylko jedną z mozliwych przyczyn i jak to sprawdzic samemu.
 

Pafos

Początkujący
Dołączył
12.03.2021
Postów
10
Punktów
0
To może znasz jakiegoś mechanika to podjade jak wspomniałem nawet i 100km., ślicznie Ci dziękuję za te podpowiedzi.
Zdrówka życze Marek
 

TeslaManiac

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2019
Postów
1089
Punktów
280
Plywak nie ma nic do tego. Pompa tez raczej nie. Sprawdz rano bez wyjezdzania czy jak na luzie go troche pogazujesz czy nie zgasnie ale bez ruszania.
 

Pafos

Początkujący
Dołączył
12.03.2021
Postów
10
Punktów
0

TeslaManiac

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2019
Postów
1089
Punktów
280
Wiec raczej nie trafiłem... musisz znalesc kogos kto dobrze zdiagnozuje problem i bez wymiany połowy auta na zasadzie prób i błędów za które ty bedziesz płacił...
Nie mam kogo ci polecic wiec nie pomoge sory.
 

Pafos

Początkujący
Dołączył
12.03.2021
Postów
10
Punktów
0
Miałem kiedyś podobny przypadek GAŚNIĘCIA NA WSTECZNYM w swoim Megane Coupe 1.6 16V. Problem był w przepustnicy.
U mnie też wymyto przepustnice, i nawet jakiś otwor przewiercono i nic , a co do Cupe też miałem kiedyś z 2001 roku granatową , bardzo miło wspominam to autko dlatego też mam Scvenica właśnie z tym silnikiem 1.6 16 V
Automatyczne połączenie postów:

Wiec raczej nie trafiłem... musisz znalesc kogos kto dobrze zdiagnozuje problem i bez wymiany połowy auta na zasadzie prób i błędów za które ty bedziesz płacił...
Nie mam kogo ci polecic wiec nie pomoge sory.
Jeszcze raz Ci dziękuję, mnie to już kosztuje 2.500zł i 3 mechaników, mógłbym zmienić auto ale mam je od 9 lat kupiony od współpracownika niemca z którym pracowałem , a On też dmuchał i chuchał na to auto ,dobrej nocy pozdrawiam
 

Pafos

Początkujący
Dołączył
12.03.2021
Postów
10
Punktów
0
Sprawdziłbym układ wydechowy.
Proszę powiedz ,co znaczy sprawdzić układ wydechowy, miłej soboty przy okazji
Automatyczne połączenie postów:

Miałem kiedyś podobny przypadek GAŚNIĘCIA NA WSTECZNYM w swoim Megane Coupe 1.6 16V. Problem był w przepustnicy.
Witam , a możesz podpowiedzić coś innego co to może być, miłej soboty przy okazji
 
Do góry Bottom