1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Renault Trafic 2012 2.0 dci 115 Sterownik silnika nie łączy się z ECU

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika maydayxxxx, 31-10 18.

  1. maydayxxxx

    maydayxxxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Witam kolegów. Borykam się z problem komunikacji sterownika ECU z komputerem diagnostyczny. Pozostałe systemy typu ABS, poduszki, wskaźniki wszystko się łączy. Na pierwszej kostce PIN D1 zielony ma napięcie po włączonym zapłonie. Natomiast na drugiej kostce PIN Q4 czerwony na schemacie nie ma stałego 12 V czy zapłon jest włączony czy też nie. Pytanie moje czy bez podłączenia kostek do sterownika musi być tam stałe 12V na tym Pinie Q4 ?
     

    Załączone pliki:

    • trafic.jpg
      trafic.jpg
      Rozmiar pliku:
      174 KB
      Wyświetleń:
      19
  2. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 044
    Docenione treści:
    410
    Miasto:
    Radom
    Napisz numer sterownika

    zacisk 30 po przekaźniku systemowym
    wtyczka szara 48
    piny M3, M4

    zacisk 15 czyli stacyjka
    wtyczka czarna 32
    pin D1

    masa
    wtyczka czarna 32
    G3, G4, H1, H4
     
    Ostatnio edytowano: 31-10 18
  3. maydayxxxx

    maydayxxxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    0 281 018 497

    Czyli na pinach M3 i M4 musi być stały prąd? Jak sprawdzałem wczoraj próbówką czy dochodzi właśnie na pięcie na całej szarej kostce to pykał mi tyło różowy przekaźnik pierwszy od świateł ale prądu nie było kontrolka się nie zapalała. A co z tym pinem Q4 ?

    Dodam jeszcze, że przy próbie połączenia na odpalonym silniku auto gaśnie samo. Podejrzewam że może jest coś ze sterownikiem bo miałem jeden kabel plusowy od sterowania pompki płynu chłodniczki EGR przetarty i może on coś uwalił na sterowniku
     
  4. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 044
    Docenione treści:
    410
    Miasto:
    Radom
    zacisk 30 po przekaźniku systemowym
    wtyczka czarna 64
    piny Q3, Q4

    wtyczka czarna 32

    pinG1

    zacisk 15 czyli stacyjka
    wtyczka czarna 32
    pin D1

    masa
    wtyczka czarna 32
    G3, G4, H1, H4
     
  5. maydayxxxx

    maydayxxxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    masy się zgadzają są okej. Na wtyczce szarej na M3 jest napięcie ale na M4 już nie ma na czarnej pod D1 jest prąd. wtyczka czarna 64 piny Q3, Q4- brak prądu
     
    Ostatnio edytowano: 5-11 18