• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Rosnacy poziom oleju silnikowego w dislu MK4

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Mam od roku problem z rosnącym poziomem oleju na bagnecie i komunikaty: wymiana oleju, usterka silnika.Problem pojawił się po opilkujacej pompie paliwa.Pompa zregenerowana, wtryski nowe simensa, uszkodzony DPF-wymieniony na zamiennik.Po tej robocie, pojawił się ciągle rosnacy poziom oleju.Auto normalnie odpala, nie kopci, przyspiesza też normalnie.W grano mi też aktualizacje oryginalna forda, wyczyszczono EGR.Nic to nie dało, jest coraz gorzej.Na początku, rok temu, komunikat o wymianie oleju, pojawiał się przy około 2000 tys. km, po aktualizacji softu-po 700 km.Obecnie, przejadę 100 km i jest znacznie podniesiony poziom na bagnecie, oraz komunikat: usterka silnika.Po wymianie oleju i filtra paliwa, przejechałam 100 km i znów to samo, poziom podniesiony na maxa i komunikat.Ktos z Państwa spotkał się z takim problemem ? Proszę o jakieś sugestie co robić.Zamowilam użytkownik DPF, jest już zregenerowany, beda montować.Pomoze ?
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1280
Porady
1
Punktów
287
Wiek
30
Wtryski do sprawdzenia . Sprawdzić częstotliwość próby wypalania DPF , płynu chłodzącego nie ubywa?
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Wtryski do sprawdzenia . Sprawdzić częstotliwość próby wypalania DPF , płynu chłodzącego nie ubywa?
Płynu chłodzącego nie ubywa.U jednego mechanika, zero błędów z DPF-u, wypalanie co 1000 km.U drugiego, elektronika: byly próby wypalenia i się nie powiodły.Mowiono mi, że to jazda miejska, ale od maja do sierpnia, jeżdżę dalekie trasy, dwu pasmowkami, codziennie i problem ten sam .Na diagnostyce, brak błędów z silnika.To tyle, co pamiętam.
Automatyczne połączenie postów:

Jolu a jakie trasy pokonujesz ? Do pracy np ?
Teraz, to wogole boję się jeździć.W czwartek, przed świętami, wymieniłam olej i filtr, pojechałam do Chełma, z Lublina, w tym 30 min.dwupasmowka, 120/ h , 2× do sklepu na zakupy, spojrzałam w sobotę na bagnet, i już na maxa.Przy wymianie oleju, prosiłam o zalanie na 60% bagnetu olejem.Tak źle nie było rok temu, kiedy jeździłam codziennie trasy, owszem rusl poziom, ale komunikat o wymianie byl po 2 tygodniach i około 2000 tys. km.Prawde mowiac, juz tracę nadzieję i mam dola.
 
Ostatnia edycja:

toxi14

SuperMechanior
Dołączył
10.03.2024
Postów
132
Porady
2
Punktów
36
Miasto
Kassel/DE
Jest też opcja że pompa puszcza diesla uszczelniaczem do oleju. Skoro zaczęło się tak dziać po naprawie to reklamuj. Na odległość możemy sobie gdybać
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Olej przybywa po wymianie wtrysków czy dpf ?
Przez 3 miesiące, gdy nieświadomie jeździłam na opilkujacej pompie, nie miałam żadnych komunikatów o wymianie oleju.Gdy przy wymianie eksploatacyjnej oleju i wszystkich filtrów, wyszły opilki w filtrze paliwa, oddałam do naprawy pompę, wtryski, płukankę.2 dni wcześniej, auto stanęło, laweta i w warsztacie wyszło, że rozsypał się oryginalny DPF.Zalozyli zamiennik i auto poszło do naprawy dalszej, wtryski, regeneracja pompy.Gdy po miesiącu, auto bylo do odebrania, pojechałam na Śląsk, w połowie trasy, komunikat o podniesionym i rozrzedzonym oleju i tak jest do dzisiaj, tylko znacznie szybciej to się dzieje.
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1280
Porady
1
Punktów
287
Wiek
30
Przez 3 miesiące, gdy nieświadomie jeździłam na opilkujacej pompie, nie miałam żadnych komunikatów o wymianie oleju.Gdy przy wymianie eksploatacyjnej oleju i wszystkich filtrów, wyszły opilki w filtrze paliwa, oddałam do naprawy pompę, wtryski, płukankę.2 dni wcześniej, auto stanęło, laweta i w warsztacie wyszło, że rozsypał się oryginalny DPF.Zalozyli zamiennik i auto poszło do naprawy dalszej, wtryski, regeneracja pompy.Gdy po miesiącu, auto bylo do odebrania, pojechałam na Śląsk, w połowie trasy, komunikat o podniesionym i rozrzedzonym oleju i tak jest do dzisiaj, tylko znacznie szybciej to się dzieje.
Dostaje się diesel do oleju . Puszcza pompa paliwa /wtryski lub zaczyna procedurę wypalania DPF i jej nie kończy .

Tak w tajemnicy Ci powiem , że jak kupię koszule która okazuje się dziurawa lub zły rozmiar ,to zwracam / wymieniam ją, w tym samym sklepie ,w którym ją kupiłem .
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Pompa
Jest też opcja że pompa puszcza diesla uszczelniaczem do oleju. Skoro zaczęło się tak dziać po naprawie to reklamuj. Na odległość możemy sobie gdybać
Pompa była ponownie, w połowie listopada, 2023 r wyciągana w specjalistycznym warsztacie od regeneracji pomp, wtrysków itp.Krecila sie jakieś dwie godziny na jakimś sprzęcie, wyszło tylko lekkie pocenie, więc uszczelnili.Przy okazji, sprawdzili, że pompa nie opilkuje ponownie.Wymienili też jakiś zawor przy pompie, bo był wadliwy.Sprawdzilam to w innym warsztacie regeneracyjnym, bo chciałam mieć pewność, że tamci czegoś nie spieprzyli.
Dostaje się diesel do oleju . Puszcza pompa paliwa /wtryski lub zaczyna procedurę wypalania DPF i jej nie kończy .

Tak w tajemnicy Ci powiem , że jak kupię koszule która okazuje się dziurawa lub zły rozmiar ,to zwracam / wymieniam ją, w tym samym sklepie ,w którym ją kupiłem .
Z reklamacją bylam kilka razy, u tego, który oddawał do regeneracji i montował wtryski, nie przyjmuje do wiadomości, że w jego zakresie wykonanej pracy sa błędy.Ten drugi, co wymieniał DPF-zamiennik, twierdzi to samo, nikt się nie przyznaje do błędu.Obecnie auto będzie w warsztacie mechanika, który jednocześnie wykłada w samochodówce, jak również ma swój warsztat, może coś poradzi.W poniedziałek zawiozę mu uzywke zregenerowana DPF-u, która u nas, wublinie mi zregenerowany.Przekaze tez mechanikowi, żeby jeszcze sprawdził te nowe wtryski, może coś tam się dzieje, chociaż założyli nowe simensa.Sama pompa była sprawdzana w listopadzie.Nie wiem, zastanawiałam się, czy w silniku w tłokach silnika jest nieszczelnosc, ale to chyba by korciło i problemy z odpalaniem, a nic takiego nie dzieje się.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
561
Punktów
86
Wiek
27
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale z tego co kojarzę w MK4 w 2.0d jest wtryskiwacz do dpfa który podlewa paliwem przed dpfem żeby rozgrzać bardziej spaliny .
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1280
Porady
1
Punktów
287
Wiek
30
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale z tego co kojarzę w MK4 w 2.0d jest wtryskiwacz do dpfa który podlewa paliwem przed dpfem żeby rozgrzać bardziej spaliny .
Zależy w jakim silniku , jak to taki jak mój 2.0 to nie ma , też pomyślałem, że może wtrysk do DPF walnięty i ciągle próbuje wypalić , ale w MK5 tego bym się spodziewał bardziej.
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
843
Porady
2
Punktów
157
Wiek
29
Miasto
Rzeszów
Na pewno Euro4? Od stycznia 2011 można było rejestrować już tylko Euro5, a jak produkcja jest z grudnia 2010, to producent niekoniecznie zmieścił się z terminami.
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Na pewno Euro4? Od stycznia 2011 można było rejestrować już tylko Euro5, a jak produkcja jest z grudnia 2010, to producent niekoniecznie zmieścił się z terminami.
Na szybie mam jeszcze nalepkę zielona, niemiecka: euro 4.Ma natomiast ledy juz zamontowane jak w roczniku 2011.DPF ten wymontowany, zniszczony, tez jest przed liftowy, ten krótszy i szerszy.Chociasz dowiedziałam się, że w 2010 r byly juz montowane te poliftowe euro 5.Wiec z 2010 r sa dwie wersje.
Automatyczne połączenie postów:

Oraz byl wyprodu
Na szybie mam jeszcze nalepkę zielona, niemiecka: euro 4.Ma natomiast ledy juz zamontowane jak w roczniku 2011.DPF ten wymontowany, zniszczony, tez jest przed liftowy, ten krótszy i szerszy.Chociasz dowiedziałam się, że w 2010 r byly juz montowane te poliftowe euro 5.Wiec z 2010 r sa dwie wersje
Automatyczne połączenie postów:

Na szybie mam jeszcze nalepkę zielona, niemiecka: euro 4.Ma natomiast ledy juz zamontowane jak w roczniku 2011.DPF ten wymontowany, zniszczony, tez jest przed liftowy, ten krótszy i szerszy.Chociasz dowiedziałam się, że w 2010 r byly juz montowane te poliftowe euro 5.Wiec z 2010 r sa dwie wersje.
Automatyczne połączenie postów:

Oraz byl wyprodu
B
Na szybie mam jeszcze nalepkę zielona, niemiecka: euro 4.Ma natomiast ledy juz zamontowane jak w roczniku 2011.DPF ten wymontowany, zniszczony, tez jest przed liftowy, ten krótszy i szerszy.Chociasz dowiedziałam się, że w 2010 r byly juz montowane te poliftowe euro 5.Wiec z 2010 r sa dwie wersje.
Automatyczne połączenie postów:

Oraz byl wyprodu
Byl wyprodukowany w grudniu i kupiony i zarejestrowany przez Niemca w grudniu.Tak mam w dowodzie rejestracyjnym.
Automatyczne połączenie postów:

Kochani, bardzo
Na szybie mam jeszcze nalepkę zielona, niemiecka: euro 4.Ma natomiast ledy juz zamontowane jak w roczniku 2011.DPF ten wymontowany, zniszczony, tez jest przed liftowy, ten krótszy i szerszy.Chociasz dowiedziałam się, że w 2010 r byly juz montowane te poliftowe euro 5.Wiec z 2010 r sa dwie wersje.
Automatyczne połączenie postów:

Oraz byl wyprodu

Automatyczne połączenie postów:


B

Byl wyprodukowany w grudniu i kupiony i zarejestrowany przez Niemca w grudniu.Tak mam w dowodzie rejestracyjnym.
D
Automatyczne połączenie postów:

Bardzo dziękuję wszystkim za pochylenie się nad moim problemem, dam znać w przyszłym tygodniu, po nowej wizycie w warsztacie, wykorzystam wszystkie dane mi tutaj sugestie, oby skonczyl się już ten koszmar, bo kasy worek włożyłam a auto nadal nie sprawne.Jeszcze raz dziękuję.
 
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Olej przybywa po wymianie wtrysków czy dpf ?
Tam było tylu paproków że prawdy już nie dojdziesz...

Wtryski, dpfy i softy. Rączki czyste, młotem nie trzeba napierd. i kasa w szufladzie się zgadza...tak to można pracować :cigar:
Do tego cały czas klient jest krojony bo robota nie skończona...żyć nie umierać... ;)

Jolka aż zmuszona tu wejść..biedna..tak jej śrubę dokręcili :D
 
Do góry Bottom