1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Rozrząd 2.0 TDI

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika motocykle_123, 1-02 14.

  1. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    406
    Docenione treści:
    7
  2. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Jak tego nie robiles i nie masz sprzetu to sie nie zabieraj bo ten silnik juz nie bedzie ci chodzil jak przed wymiana.
     
  3. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    406
    Docenione treści:
    7
    A jaki muszę mieć narzędzia? Czy te blokady co wstawiłem to wystarczą?

    Na co muszę zwrócić uwagę?

    Robiłem już rozrząd ale w innych samochodach. Jest to silnik 2.0 TDI BMM czyli na jednym wałku rozrządu. Tylko nie wiem czy to jest CR czy PD bo w tym kodzie silnika była i te i te. Jedną blokada blokuje wałek a drugą wał. Jak CR to muszę jeszcze pompę. Czy muszę luzować koło wałka rozrządu? I czy trzeba ściągnąć koło pasowe wału?

    Proszę o pomoc
     
  4. ludo44

    ludo44 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-11 11
    Postów:
    2 385
    Docenione treści:
    313
    Nie trzeba ściągać i luzować żadnych kół, a te blokady w zupełności wystarczą:)
     
    motocykle_123 lubi to.
  5. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    406
    Docenione treści:
    7
    Czyli normalnie zakładam pasek i po odpaleniu silnika sprawdzam synchronizacje? Czy nie muszę ? Z tego co niektórzy koło wałka rozrządu luzują.
    Jak coś źle pisze to mnie poprawcie
     
  6. ludo44

    ludo44 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-11 11
    Postów:
    2 385
    Docenione treści:
    313
    Zakładasz pasek i przed naciągiem luzujesz trzy śruby na kole wałka rozrządu, po napięciu paska dokręcasz śruby wyciągasz blokady i kręcisz wałem dwa obroty, powinno się zgadzać, sprawdzasz wkładając blokady. Ja robię dodatkowo jeszcze swoje znaki markerem .Jeśli nie będzie synchronizacji to raczej nie odpali. Innych kół nie luzuj oprócz tych śrub na wałku a szczególnie tej głównej na wale. No i oczywiście musisz sprawdzić napinacz czy znaki się pokrywają przed odpaleniem.
     
  7. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    406
    Docenione treści:
    7
    Bo czytałem że kąt synchronizacji się zmieni. I zawsze po wymianie należy go sprawdzić np. niektórym wzrasta spalanie Mam VCDS wiec powinienem umieć go sprawdzić. Kąt powinien wynosić 0? lub bliski zeru.
    Wiec jedynie luzuje trzy śruby na kole wałka rozrządu.

    I czy jest jakaś różnica przy wymianie rozrządu czy PD czy CR?
     
  8. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Nie kont nie powinien byc 0 i sprawdenie nic ci nie da jak go nie ustawisz.
    Jesli to CR to wartosci sa inne na 0 to go nawet nie odpalisz.
     
  9. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    406
    Docenione treści:
    7
    A mogę wiedzieć jaki powinny być wartości?
    Czy potrzebuje jeszcze jakiś specjalne klucze?
    I na co mam zwrócić jeszcze uwagę?
     
  10. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    zwroc uwage czy nie masz paska kierunkowego, wartosc dla PD to od -05 do +1.6 wtedy pracuje ladnie i odpala ok.
    Dal CR 1.6 to minimum zeby go wogole odpalic. I musisz miec VCDS ktory ci obsluzy CR bez klamania bo bedzie myslal ze mierzy PD.
     
    motocykle_123 lubi to.
  11. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    406
    Docenione treści:
    7
    I chciałem się zapytać co się blokuje przyrządem t10008 bo w zestawie co dałem go niema czy jest on potrzebny? i Od której strony zaczyna się zakładać pasek? Jeżeli będę miał poluzowane koło wałka rozrządu to zakładając pasek nie przesunie mi się o ząb?
     
  12. exeob7

    exeob7 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-04 14
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Panowie ... a w szczególności kolegoPogotowieSamochodoweUK w CR przecież nie ma zwykłych bloków jak to ma miejsce w PD. Sa tylko zaawansowane bloki pomiarowe i w nich juz nie ma możliwości sprawdzenia poprawności zamontowania rozrządu jak to było w PD w 004. No chyba ze się myle ale ostatnio szukałem kilka godzin i nic. Możecie mnie oświecić czy ja otempiałem czy jak :) Bede wdzięczny !
     
  13. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Otempiales ;)
    Jak bede mial jakies 2.0TDI na rozrzad to porobie fotki, bo nie pamietam w ktorym bloku w nich jest syncro.
    Raz ze sie nie nazywa syncro a 2 ze jest zupelnie gdzie indziej. Wpadlem na to kiedys przez przypadek bo tez mnie zszokowalo ze w 004 nic nie ma.
     
    gtszudi lubi to.
  14. edek85

    edek85 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    350
    Docenione treści:
    28
    koło i pasek zaznacz sobie mazakiem
     
  15. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    No tylko ze jak tak zrobi bez luzowania kola walka rozrzadu to nic nie ustawi bo nowy pasek bedzie o 1/2 zemba krotszy ;)
    W tych silnikach taka robota na mazak to nie robota.
     
  16. edek85

    edek85 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    350
    Docenione treści:
    28
    masz racje
     
  17. exeob7

    exeob7 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-04 14
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Przeleciałem wszystkie bloki w zaawansowanych. I jedynie co by mi pasowało to :Main injection start of activation. W nowym CR jak zimny wartośc 2.00` im cieplejszy to wartość maleje. Czy to to ?
     
  18. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Nie wiem, nie pamietam. Tam cos jest podobnego. Injection start albo cos takiego. w kazdym razie sie w stopniach pokazuje.
     
  19. exeob7

    exeob7 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-04 14
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    No to to : Main injection start of activation. Jako jedynie pokazuje się w stopniach. W moim nowym CR przebiej 10 tyś na zimnym mam 2.00 stopnie i wraz z zagrzaniem nieco maleje. Załączam plik. Zerknij prosze :)
     

    Załączone pliki:

  20. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    No i przy temp roboczej maleje do okolo 1.2-1.6 prawda?
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. 2.0 tdi wymiana rozrzadu

    ,
  2. passat b6 2.0 rozrzad synchronizacja

    ,
  3. ustawianie rorzadu skoda octavia 2.0 tdi 16

    ,
  4. 2.0 tdi bkd interwał wymiany rozrządu,
  5. vw passat 2 0 tdi cr synchronizacja faz rozrządu,
  6. 2.0tdi blb wymiana rozrzadu,
  7. ustawienie rozrządu blb 2.0 tdi 16v,
  8. tiguan 2.0 cr synchronizacja rozrzadu,
  9. ustawienie rozrządu vw touran 8v bmm