1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ruszające sie tuleje cylindrów Renault Clio II 1.4 8v

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Skrzekuu, 6-09 18.

  1. Skrzekuu

    Skrzekuu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-01 18
    Postów:
    177
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Sosnowiec
    Witam po ściągnięciu głowicy bo wywaliło uszczelkę kompresja uciekała w układ chłodzenia
    Podczas weryfikacji bloku zauważyłem że ruszają się 3 z 4 tulei cylindra
    Czy tak ma być czy coś jest nie tak ?
    Tulejami można ruszać przud tył (kierunek samochodu ) i lewo prawo tak około 2-3 mm
     

    Załączone pliki:

  2. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    909
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    Generalnie to nie powinny , ale jak głowica osiadzie to docisnie tuleje. Spr gdzie była nieszczelnośc?
     
  3. tomeklibig

    tomeklibig Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Słupsk
    Ten silnik ma ruchome (wyciągane) tuleje cylindrów, jak masz rozebrane to wymień oringi pod tulejami na nowe, tylko, że do tego trzeba tłoki wyciągać.
     
    Skrzekuu lubi to.
  4. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 153
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    Szczecin
    Jak je sobie poruszałeś teraz będzie leciało dołem. To t.zw. pływające tuleje cylindrowe.
     
    Auto.Klinika lubi to.
  5. Skrzekuu

    Skrzekuu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-01 18
    Postów:
    177
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Sosnowiec
    Nieszczelność była na uszczelce cylinder 1 i 4

    Z tego co się dowiedziałem. Są tam podkładki którymi reguluje się wysokość tych tuleji ona(ta wysokość) też ma znaczenie

    Co masz na myśli będzie leciało dołem ? Płyn do oleju czy coś innego?
     
  6. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    909
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    Tam są oringi które uszczelniają tuleje. Płyn chłodzący do oleju będzie się dostawca
     
  7. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 429
    Docenione treści:
    828
    Miasto:
    turek
    Rozwiązanie podobne jak w ciapku :) wszystko jest dobrze a płyn do oleju kapu kap z pod tulei.
     
    komar200 lubi to.
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 153
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    Szczecin
    To będzie długa kosztowna naprawa.
     
  9. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 387
    Docenione treści:
    260
    Miasto:
    Gdańsk
    Jaka długa, jaka kosztowna. Miska w dół, tłoki odkręcone, wymont wraz z cylindrami, czyszczenie powierzchni wspólnej, nowe o-ringi i wielkie składanie. Rano zaczynasz popołudniu złożony. Regulacja jest w silniku skody. W tym silniku jedynie zapadają się tuleje jeśli jeżdżone było na wodzie i wykorodował "parapet" na którym stoi tuleja. Silnik prosty i trwały. Lubi się jeszcze lać olej z pod uszczelki przy nierządzie.
     
    Skrzekuu, komar200, gtszudi oraz 1 osoba lubią to.
  10. Skrzekuu

    Skrzekuu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-01 18
    Postów:
    177
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Sosnowiec
    Koszt oringów na tuleje to 50 zł
    W hurtowni połowa :)
    Jedynie dodatkowy koszt to cena uszczelki pod miskę ewentualnie masa uszczelniająca
    Zrobię tak jak napisał tomeklibig od razu uszczelki pod tulejami i będzie pewniak
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)