• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Słabo wydajna klima w Rover 75 - wszystko posprawdzane

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
208
Punktów
5
Miasto
Radomsko
Witam
Pacjent Rover 75 CDT 2002r
Od pewnego czasu grzebię w klimie w Roverze 75 bo w upały 30, czy 40 st jakie nas ostatnio nawiedziły szału w aucie nie ma.
Co zrobiłem: I tak czynnika mam ok(450gr - wczoraj nabiłem), filtr kabinowy nowy, wentylator chłodnicy ok - działają wszystkie biegi, skraplacz nowy, osuszacz nowy, wczoraj jeszcze wymieniłem zawór rozprężny bo stary piszczał (co jakiś czas) jak kiepskie klocki hamulcowe. Co prawda zawór używany z jakiegoś jaguara jak dobrze pamiętam i o innym nr ale obudowa idenytko.
Ciśnienia na starym zaworze miałem 1.8 LP i 15.5 HP, na nowym zaworze 2.1 LP, 15,5-16 HP - czyli wygląda na ok. Ciśnienia nie skaczą, trzymają się raczej równo.
Sprężarkę wymieniałem rok temu bo wydawała jakieś hałasy, jak się okazało niepotrzebnie bo winne było cos innego - ale wydajność kilimy na jednej i drugiej sprężarce była taka sama - dlatego sprężarki nie podejrzewam
Temperatura z nawiewu lecie ok 7 st na starym zaworze i ok 8-9 na nowym przy nawiewie na 70% auto w garażu i temp otoczenia ok 23 stopnie nawiew z ZEWNATRZ. Niby wszystko ok a w aucie w upal jest za ciepło

Zastanawiam się nad regulacja śruba na zaworze rozprężnym, niby powinno być to skalibrowane ale może nie jest. (ewentualnie jak to zrobić, mierząc ciśnienie czy jeszcze temperaturę czynnika na rurkach)
Poradźcie coś - zona otwiera okna w upal bo klima słabo chłodzi, a ja juz prawie wszystko w niej wymieniłem. Auto jest kombi srebrne z przyciemnionymi szybami - powinno być zimno a nie jest
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16291
Punktów
3341
Wiek
43
Miasto
PZ
Witam
Pacjent Rover 75 CDT 2002r
Od pewnego czasu grzebię w klimie w Roverze 75 bo w upały 30, czy 40 st jakie nas ostatnio nawiedziły szału w aucie nie ma.
Co zrobiłem: I tak czynnika mam ok(450gr - wczoraj nabiłem), filtr kabinowy nowy, wentylator chłodnicy ok - działają wszystkie biegi, skraplacz nowy, osuszacz nowy, wczoraj jeszcze wymieniłem zawór rozprężny bo stary piszczał (co jakiś czas) jak kiepskie klocki hamulcowe. Co prawda zawór używany z jakiegoś jaguara jak dobrze pamiętam i o innym nr ale obudowa idenytko.
Ciśnienia na starym zaworze miałem 1.8 LP i 15.5 HP, na nowym zaworze 2.1 LP, 15,5-16 HP - czyli wygląda na ok. Ciśnienia nie skaczą, trzymają się raczej równo.
Sprężarkę wymieniałem rok temu bo wydawała jakieś hałasy, jak się okazało niepotrzebnie bo winne było cos innego - ale wydajność kilimy na jednej i drugiej sprężarce była taka sama - dlatego sprężarki nie podejrzewam
Temperatura z nawiewu lecie ok 7 st na starym zaworze i ok 8-9 na nowym przy nawiewie na 70% auto w garażu i temp otoczenia ok 23 stopnie nawiew z ZEWNATRZ. Niby wszystko ok a w aucie w upal jest za ciepło

Zastanawiam się nad regulacja śruba na zaworze rozprężnym, niby powinno być to skalibrowane ale może nie jest. (ewentualnie jak to zrobić, mierząc ciśnienie czy jeszcze temperaturę czynnika na rurkach)
Poradźcie coś - zona otwiera okna w upal bo klima słabo chłodzi, a ja juz prawie wszystko w niej wymieniłem. Auto jest kombi srebrne z przyciemnionymi szybami - powinno być zimno a nie jest
Może na początek zrób obejście węży nagrzewnicy, wyeliminujesz ogrzewanie
 

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
208
Punktów
5
Miasto
Radomsko
dobra pomysł, o tym nie pomyślałem. Niby klapki od klimatronika chodzą płynnie ale może cos tam jednak jest nie tak
 

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
208
Punktów
5
Miasto
Radomsko
Chyba trafiłeś z tym ciepłym powietrzem, dziś sobie przypomniałem ze jakiś czas temu kratka nawiewu wydmuchało mi gąbkę uszczelniająca od klapek. Generalnie temat ciężki do ogarnięcia przez wakacyjnym wyjazdem.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16291
Punktów
3341
Wiek
43
Miasto
PZ
Chyba trafiłeś z tym ciepłym powietrzem, dziś sobie przypomniałem ze jakiś czas temu kratka nawiewu wydmuchało mi gąbkę uszczelniająca od klapek. Generalnie temat ciężki do ogarnięcia przez wakacyjnym wyjazdem.
Witam w klubie
Automatyczne połączenie postów:

Odłącz węże od nagrzewnicy i tyle
 

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
208
Punktów
5
Miasto
Radomsko
Nie jestem przekonany do szczypiec i ich nie używam - jednak na rogach przełamują węże i później może pojawić się tam dziura
 
Do góry Bottom