1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Saab 9-3, 1.9ttid Niska moc

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika macfis, 9-11 19.

  1. macfis

    macfis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Witam
    Mam problem z Saabem 9-3 2008r. z silnikiem 1.9ttid (z19dtr) o mocy 180KM. Samochód słabo przyspiesza i ma dużo niższą prędkość maksymalną niż powinien (~190km/h). Z autem walczę od dłuższego czasu, lista rzeczy które zostałe zrobione:
    - silnik po remoncie (regenerowana głowica i wymienione zawory wydechowe)
    - skrzynia automatyczna po remoncie (był problem z szarpaniem przy redukcji z 4 na 5)
    - wymieniony kolektor dolotowy na nowy
    - wymienione turbiny na nowe
    - wymienione węże podciśnienia i zawory sterowania gruszkami (gruszki sterują cięgnami)
    - pompa podciśnienia działa poprawnie, osiąga podciśnienie -0,9Bar (max wakuometru)
    - wymieniony czujnik doładowania MAP
    - wymieniona przepływka MAF
    - wymieniony filtr powietrza
    - dolot sprawdzony i szczelny
    - EGR wyczyszczony, sprawdzałem działanie zaworu, rusza się bez zacięć, chwilowe zaślepienie EGR nie przyniosło żadnych zmian
    - sprawdzałem ciśnienie przed katalizatorem/dpf, niedrożność wydechu wykluczona
    DPF wypala się co około 600-800km. Zrobiłem logi OPCOMEM przyspieszając na czwartym biegu od 1,500obr - logi w załączniku. Auto zostało zhamowane, wykresy w załączniku. W logach najbardziej niepokoi mnie zbyt niskie wskazanie MAF - dokładnie połowa wartości żądanej. Ciśnienie dołądowania też jest za niskie. Już nie mam pomysłu na ten samochód - komputer nie pokazuje żadnych błędów. Co jeszcze może być przyczyną niskiej mocy?
    Dzięki i pozdrawiam.
     

    Załączone pliki:

  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 874
    Docenione treści:
    759
    Miasto:
    Szczecin
    Co mi się rzuciło w oczy to zmiana biegu na czwartym przy 1500 obr/min to muszę powiedzieć ze
    jeździsz gorzej jak "baba" nie ubliżąjc kobietom. Powinieneś wrócić na naukę jazdy.
    Chyba że masz prawo jazdy na np Stargard.
     
  3. macfis

    macfis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Proszę przeczytać dokładnie co napisałem i ewentualnie doedukować się w temacie - w celu wykonia logu dynamicznego samochód rozpędza się na 4 (lub 3) biegu od około 1500obr/min - tak też zrobiłem. Prosiłbym o rzeczowe odpowiedzi.
     
  4. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 874
    Docenione treści:
    759
    Miasto:
    Szczecin
    Moje auto rozpędza się do 200 km/h.
     
  5. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 904
    Docenione treści:
    200
    Miasto:
    wólka
    Maf nowy ? Hebanowy? Hamerykański?
     
  6. macfis

    macfis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Tak, Nowy Boscha. Sprawdziłem oscyloskopem jego charakterystykę, zgadza się z dokumentacją więc zakładam, że jest sprawny.
     
    Ostatnio edytowano: 9-11 19
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 804
    Docenione treści:
    4 711
    Miasto:
    turek
    Może reszta wydechu za filtrem jest niedrożna.
     
  8. elektryk1234

    elektryk1234 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    1
    Ten tylko od tylka zagląda ten turek.
     
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 804
    Docenione treści:
    4 711
    Miasto:
    turek
    wiem że już rok czekasz na wizytę u proktologa, ale ja ci w tym nie pomogę.



    wytarty wałek jeszcze i nieszczelność filtr-maf.
     
  10. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    750
    Docenione treści:
    215
    ..np. słaba wydajność pompy paliwa ..lub słabe nie wydajne wtryskiwacze ..niedrożność filtra paliwa itd.
    ....????? rozumiem iż stricte NOWE !!!
     
  11. macfis

    macfis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Z tego co widze w logach zamierzone ciśnienie paliwa pokrywa się z zadanym. Pozostaje jeszcze kwestia wtryskiwaczy - oddam do sprawdzenia w najbliższym czasie. Turbiny nowe, oryginalne, nieregenerowane. Ciśnienie wydechu mierzone było przed katalizatorem więc odpada niedrożność całego układu wydechowego. Najbardziej niepokoi mnie wartość obliczona i zmierzona przez MAF. Z tego co się oreintowalem od innych właścicieli 1.9ttid wartości te powinny się pokrywać - u mnie zmierzona jest dokładnie dwa razy mniejsza w całym zakresie obrotów (nie wygląda to na rzeczywisty pomiar, dziwne, że ma ciągle dwukrotnie mniejszą wartość).
     
  12. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    750
    Docenione treści:
    215
    być może coś się wyjaśni ! A jak auto zachowywało się przed remontem ??!
     
  13. macfis

    macfis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Przed remontem było prawdopodobnie tak samo - ciężko mi określić. Jedyna różnica była taka, że przy dynamicznym przyspieszaniu samochód wchodził w tryb awaryjny. Podobno urwane klapy wirowe uszkodziły turbiny i zawory, tyle dowiedziałem się od mechanika, który remontował silnik. Samochód niby "naprawiony" , ale dalej niesprawny.
     
  14. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    750
    Docenione treści:
    215
    czy po dłuższym np. nocnym postoju .silnik daje się uruchomić bez problemu ?
     
  15. macfis

    macfis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Nie ma problemu z uruchamianiem, samochód odpala od razu, bez dłuższego kręcenia, obroty nie falują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.
     
  16. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    750
    Docenione treści:
    215
    czy obie gruszki też są sprawdzone na 100% ??
     
  17. macfis

    macfis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Gruszki są nowe, były w komplecie z turbinami i zintegrowanym kolektorem wydechowym. Sprawdzone, poruszają cięgnami.
     
  18. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 904
    Docenione treści:
    200
    Miasto:
    wólka
    Odmy ?
     
  19. macfis

    macfis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    W jaki sposób mogę sprawdzić odmę? Jak miałaby wpływać na spadek mocy? Nie jestem mechanikiem więc każda informacja będzie dla mnie bardzo przydatna.
     
  20. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 101
    Docenione treści:
    1 665
    Miasto:
    Olsztyn
    Duże przedmuchy z odmy zanizają przepływ powietrza, podobnie jak niedomknięty EGR.