• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Samochód do 15/20 tyś prosty w obsłudze i tani w ekspolatacji

Gary1

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
9
Punktów
2
Witam, jaki samochód polecacie najlepiej w Dieslu do 15/20tyś bez DPF i z lat +2006. Zastanawiam się nad 1.9 TDI w Skodzie, Seacie oraz VW Golfie ze względu na dość tanie części i przyzwoite spalanie. Ogólnie będzie to samochód jako drugi raczej na niedzielne wypady i dłuższe trasy lub jak główny pojazd domowy D4F 1.2 16v nie odpali znowu przez immobilizer. Ewentualnie co byście polecili w tej kwocie w benzynie wolnossącej podatne na LPG 1.8/3.0 lub dieslu również dostępne fabrycznie bez DPF.
 
Dołączył
22.06.2025
Postów
77
Punktów
13
1.9 TDI bez DPF to bardzo dobry wybór w tej kasie – Golf, Octavia, Leon, Toledo, nawet Audi A3 z tych lat. Prosta mechanika, tanie części i spokojnie zrobisz trasę. Z benzyn LPG np. Astra G 1.6, Civic VII 1.6, Corolla E12 1.4/1.6 – wszystko proste i niezawodne.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2307
Porady
1
Punktów
543
Miasto
Podkarpacie
1.9 tdi już odpada bo pomowtyski teraz kosztują majątek . Tanie diesle skończyły sie wraz z 2005 rokiem . Ewentualnie 1.5 dci Dacia/renault który był klepany bez dpf nawet do 2014 roku .
Tu najlepszy będzie w grupie vag 1.6 MPI produkowany do 2014 roku lub 1.6 mpi lub vvt renault klepany do 2012-2014 (uwaga na silniki nissana na płytkach) . Szukać egzemplarzy bez gazu .
 
Ostatnia edycja:

Gary1

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
9
Punktów
2
Jednak z tej grupy wolałbym 1.9 TDI bardziej niż 1.6, które nie wykluczam w przyszłości, ale jako samochód bardziej na dojazdy do pracy gdy aktualny odmówi już posłuszeństwa.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4801
Porady
5
Punktów
1505
wolałbym 1.9 TDI bardziej niż 1.6
jeszcze pytanie ile przewidujesz tym kilometrów robić?
krótko mówiąc diesel jest coraz mniej opłacalny. no chyba, że masz dostęp do tańszej ropy ;)
 

Gary1

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
9
Punktów
2
Ogólnie nie dużo km, myślę około 6 tyś rocznie bo będzie to jako drugi samochód. Głównie chce się nim np pojechać na jakieś zakupy do miasta, dłuższą trasę albo weekendowo pojeździć bez celu po okolicy i zwiedzić jakieś atrakcje. Przez to nie chce przepłacać za jakiś bajerancki wóz a chce coś co będzie w miarę przyzwoite do takich rzeczy.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4801
Porady
5
Punktów
1505
około 6 tyś rocznie (...) na jakieś zakupy do miasta, dłuższą trasę albo weekendowo pojeździć bez celu po okolicy i zwiedzić jakieś atrakcje.
to nie rozumiem, czemu upierasz się przy dieslu.
moim zdaniem tylko benzynka. albo rozważ nawet elektryka
 

Muminek

SuperMechanior
Dołączył
20.12.2017
Postów
278
Punktów
63
Ogólnie nie dużo km, myślę około 6 tyś rocznie bo będzie to jako drugi samochód. Głównie chce się nim np pojechać na jakieś zakupy do miasta, dłuższą trasę albo weekendowo pojeździć bez celu po okolicy i zwiedzić jakieś atrakcje. Przez to nie chce przepłacać za jakiś bajerancki wóz a chce coś co będzie w miarę przyzwoite do takich rzeczy.
Hej, można powiedzieć że podobnych rzeczy kupiłem 307 2.0 hdi 90hp. wprawdzie rocznik jest 2003 czy tam 2004 ale dałem 2,5 kpln naprawiłem klimę(500pln nowa chłodnica plus napełnienie) klocki hamulcowe tuleje w zawieszeniu( ze 200 pln może w sumie) i śmiga sobie aż miło . klima chłodzi (nawet schowek z przodu)5 osób może na spokojnie przewieźć , radio fabryczne gra w miarę , drewniane wstawki na desce dodają prestiżu ;-) szyby w prądzie... no i najważniejsze chyba SPALANIE ... 5L/100 km nie udało mi się osiągnąć .... regularnie 4.7-4.8 , miasto / dojazdy od miasta tzn drogi o speed limit 90km/h. myślę że jazdą typowo na ''emeryta'' to do 4,5 bez problemu można by zejść.
no i nie ma dpf-u nie ma dwumasy i turbo nie ma zmiennej geometrii( tzn tańsze przy ewentualnej naprawie)
ps. przebieg 280kkm polski salon
ps 2 130km/h też leci sobie na w miarę akceptowalnym poziomie akustycznym
ps 3 jak już poprzednicy napisali na krótkie dojazdy do pracy lepszym wyborem może być 1.6 mpi VW, SKODA albo 1.6 z dacii renault( nie mylić Z 1.6 z nissana który nie za bardzo lubi się z LPG bo tylko wtedy to ma sens)
 
Ostatnia edycja:

Gary1

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
9
Punktów
2
Co do tego czemu myślę nad dieslem to przez to że jeździłem trochę 1.9tdi 110/130/150km oraz 2.0 HDI 90km I bardzo mi się podobało, ale to auta były z 2002 roku a chciałbym coś nowszego aby jednak wyglądało bardziej świeżo.

2.0 HDI to myślałem nad C5 bo mam busa z silnikiem 2.0 HDI i w sumie oprócz turbiny to nic nie padło a sporo już km zrobiłem.
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1391
Porady
1
Punktów
464
Miasto
Józefów
Co do tego czemu myślę nad dieslem to przez to że jeździłem trochę 1.9tdi 110/130/150km oraz 2.0 HDI 90km I bardzo mi się podobało, ale to auta były z 2002 roku a chciałbym coś nowszego aby jednak wyglądało bardziej świeżo.

2.0 HDI to myślałem nad C5 bo mam busa z silnikiem 2.0 HDI i w sumie oprócz turbiny to nic nie padło a sporo już km zrobiłem.
Kupuj, jakiś mechanik będzie się cieszył :)
Znaleźć "uczciwego" diesla w tych pieniądzach i wymaganym roczniku to jak trafić 6 w lotto
 

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
1347
Porady
1
Punktów
373
Wiek
34
Miasto
Wasilków
Ogólnie kupić coś w tym budżecie to jak wejść na pole minowe, albo bierzesz coś względnie zadbanego ale z kosmicznym przebiegiem( 400+), trafiasz najczęściej na sprzęt zajechany do granic możliwości albo płacisz chore pieniądze za coś 15+ lat ale w miarę w sensownym stanie( ale najczęściej zaczynają się problemy z blacharka)
Masz Francuza kup kolejnego, 1.9 dCi 130 albo 1.5 dCi. Problemów z rudą praktycznie nie ma, względnie tani w zakupie( za 20 można poszukać scenica iii po lifcie). Mój grand scenic III 2009 1.9 ma 482500 przebiegu( i to ręki nie dam) i szczerze nawet nie wiem czy ma DPF. Mam go od 30 tysięcy i żadnych problemów. Żona tankuje i jeździ.
 

Gary1

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
9
Punktów
2
Właśnie 1.9 dCi w Megane III bez DPF bym chętnie rozpatrzył bo jeździłem kiedyś Megane II 1.0 dCi i w sumie złego słowa na to nie mogę powiedzieć auto oprócz trochę słabej jakościowo tapicerki.
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1391
Porady
1
Punktów
464
Miasto
Józefów
Właśnie 1.9 dCi w Megane III bez DPF bym chętnie rozpatrzył bo jeździłem kiedyś Megane II 1.0 dCi i w sumie złego słowa na to nie mogę powiedzieć auto oprócz trochę słabej jakościowo tapicerki.
Ale coś Ci się pokręciło, nie było 1.0 dci był 1.5 dci
 

Zimoon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2015
Postów
2930
Punktów
821
Wiek
45
Miasto
Gdańsk
WsróD moich propozycji 1.4 hdi/1.4 tdci. 68km, prócz malenkiej turbiny i egru podciśnieniowego w rocznikach do 8 rewelacyjny samochód czy to fiesta czy peugeot czy zjedzona tojka. U mnie na warsztacie fiesta robi robotę.
 

Gary1

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
9
Punktów
2
Chodziło mi o 1.9 dci a co do 1.4hdi lub 1.4 tdci to myślałem nad nim gdy szukałem samochodu na dojazdy do pracy, ale wybór padł na 1.2 w LPG.
 
Do góry Bottom