• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Samoregulator

NorbertK

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2015
Postów
937
Punktów
151
Wiek
33
Dobrze to złożyłem? To jest koło lewe. Samoregulator ma gwint lewy. Czy jednak powinno być odwrotnie?
 

Załączniki

  • 20210306_171557.jpg
    20210306_171557.jpg
    2,3 MB · Wyświetleń: 60

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5091
Punktów
2485
Niby takie proste urządzenie - raptem kilka elementów - a jak widać wciąż czarna magia...:)
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11324
Punktów
2075
Wiek
38
Miasto
PZ
Niby takie proste urządzenie - raptem kilka elementów - a jak widać wciąż czarna magia...:)
Bo większość mechaników to są kozaki i żaden się nie przyzna przed samym sobą że może się wyłożyć na czymś takim i nie robi sobie zdjęć przed demontażem a potem jest rozpacz :D mój kolega kiedyś rozebrał rozrząd w VW passat B3, złożenie zajęło mu cały dzień bo okazało się że ktoś kiedyś założył obudowę górną rozrządu z innego typu silnika :D
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5091
Punktów
2485
Arni, ale po co zdjęcia, przecież to jest tak proste urządzenie, zawierające zaledwie kilka elementów, a jego zasada działania opiera się na kilku podstawowych prawach fizycznych które są omówione na lekcjach fizyki w szkole podstawowej...:)
Oczywiście jak toś uczęszczał na lekcje, a nie na wagary...:)
Skomplikowanie budowy i zasada pracy samoregulatora jest równa skomplikowaniu budowy i zasady pracy cepa...:)
Nie pojmuję co tu można nie rozumieć...:)
Może autor wyjaśni...:)
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11324
Punktów
2075
Wiek
38
Miasto
PZ
Arni, ale po co zdjęcia, przecież to jest tak proste urządzenie, zawierające zaledwie kilka elementów, a jego zasada działania opiera się na kilku podstawowych prawach fizycznych które są omówione na lekcjach fizyki w szkole podstawowej...:)
Oczywiście jak toś uczęszczał na lekcje, a nie na wagary...:)
Skomplikowanie budowy i zasada pracy samoregulatora jest równa skomplikowaniu budowy i zasady pracy cepa...:)
Nie pojmuję co tu można nie rozumieć...:)
Może autor wyjaśni...:)
Wszystko jest łatwe jeśli się to rozumie i jeśli się wie jak to zrobić, wszystko jest proste w naprawie jeśli się wie co jest popsute :) każdy umie co innego, każdy jest mocny w czymś innym
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5091
Punktów
2485
Wszystko jest łatwe jeśli się to rozumie i jeśli się wie jak to zrobić, wszystko jest proste w naprawie jeśli się wie co jest popsute :) każdy umie co innego, każdy jest mocny w czymś innym
Uuu... arni ale żeś filozoficznie pojechał...:) to cytat z jakiegoś Sokratesa ?:)
A tak na serio to jeżeli ktoś się bierze za mechanikę to chyba powinien się trochę znać na tym...:)
A jest tak, że oddajesz auto do warsztatu na prostą robotę jaką jest wymiana kompletu hebli z tyłu i mechanik przyjmując auto do naprawy nie informuje klienta, że się nie zna na tym, tylko grzebie na pałę, a potem jeszcze żąda za takie eksperymenty często nie małej kasy...:)
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
644
Porady
1
Punktów
93
Wiek
28
Miasto
Xxx
Pracuje przy autach10 lat a uważam że dalej gówno co na tym się znam... A raczej nie wiem na tyle żebym mógł powiedzieć że jestem mechanikiem... Narazie może taki wymieniacz z plusem... :) więc dobrze prawicie Pany
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11324
Punktów
2075
Wiek
38
Miasto
PZ
A jest tak, że oddajesz auto do warsztatu na prostą robotę jaką jest wymiana kompletu hebli z tyłu i mechanik przyjmując auto do naprawy nie informuje klienta, że się nie zna na tym, tylko grzebie na pałę, a potem jeszcze żąda za takie eksperymenty często nie małej kasy...:)
Właśnie zdefiniowałeś słowo "garażowiec" :D
Mnie osobiście szczęki hamulcowe każdorazowo wku....ą bo mają za dużo dziurek na sprężynki i na dodatek niektóre są zrobione ot tak bez powodu... Ja lubię sobie porobić zdjęcia nie tylko szczęk bo jestem leniwy i nie lubię obciążać sobie pamięci bzdurami, po za tym tak jest bardziej efektywnie bo mam pewność że byle bzdura nie zajmie mi niepotrzebnie czasu :)
Automatyczne połączenie postów:

Pracuje przy autach10 lat a uważam że dalej gówno co na tym się znam... A raczej nie wiem na tyle żebym mógł powiedzieć że jestem mechanikiem... Narazie może taki wymieniacz z plusem... :) więc dobrze prawicie Pany
W dzisiejszych czasach po prostu opłaca się być wymieniaczem, nie warto naprawiać, kombinować, no chyba dla siebie przy swoim aucie
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5091
Punktów
2485
Ja lubię sobie porobić zdjęcia nie tylko szczęk bo jestem leniwy i nie lubię obciążać sobie pamięci bzdurami, po za tym tak jest bardziej efektywnie bo mam pewność że byle bzdura nie zajmie mi niepotrzebnie czasu :)
Jak najbardziej popieram takie działanie, zważywszy, że teraz jest to proste, bo każdy ma aparat pod ręka w telefonie...:)
Pracuje przy autach10 lat a uważam że dalej gówno co na tym się znam... A raczej nie wiem na tyle żebym mógł powiedzieć że jestem mechanikiem... Narazie może taki wymieniacz z plusem... :) więc dobrze prawicie Pany
Ja tam uważam, że jestem dość dobrym mechanikiem...:) słabym natomiast elektronikiem, a to niestety przy obsłudze dzisiejszych aut jest bardzo potrzebne...:) ale staram się systematycznie pogłębiać swoja wiedzę w tym temacie...:)

Natomiast ostatnio miałem okazję pogadać z starszym panem, emerytowanym wykładowcą na polibudzie i strasznie mnie ruszyło do poszerzenia wiedzy na temat inżynierii silnikowej...bo stwierdziłem, że mam poważne braki na tym polu...:(:)
Pewnie mi się taka wiedza nigdy w życiu do niczego nie przyda...no chyba, że do cwaniakowania na forum...:pale zawsze fajnie wiedzieć niż nie wiedzieć...:)

Może kogoś zainteresuje, to podaje link : https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/redo/resources/26556/file/suwFiles/SochanA_DoborParametrow.pdf

Jak również jestem w trakcie czytania- co prawda dość starej książki- ale treść nadal aktualna...:)
obliczanie-tlokowego-silnika-spalinowego-5.jpeg Fajny temat...:)
 

NorbertK

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2015
Postów
937
Punktów
151
Wiek
33
Mnie osobiście szczęki hamulcowe każdorazowo wku....ą bo mają za dużo dziurek na sprężynki i na dodatek niektóre są zrobione ot tak bez powodu... Ja lubię sobie porobić zdjęcia nie tylko szczęk bo jestem leniwy i nie lubię obciążać sobie pamięci bzdurami, po za tym tak jest bardziej efektywnie bo mam pewność że byle bzdura nie zajmie mi niepotrzebnie czasu :)
Zdjecie? Gdyby to było takie proste...
Ktoś tu przede mną był i się nie popisał. Z jednej strony samoregulatora nie było w ogóle a z drugiej było tak pomieszanie że zacząłem wątpić czy tak powinno być. Uważam że lepiej zapytać niż dać komuś auto z niesprawnymi hamulcami.
Też nie lubię szczęk. Dobrze że już tego coraz mniej. Ktoś kiedyś powiedział: "Porządne auto ma z tyłu tarcze". Coś w tym jest...
Dziś robiłem tez tarcze klocki w Octavii. Piękna sprawa. Godzina z hakiem i było po robocie.
A bębny...heh.. dochodzenie jak to powinno być złożone.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5091
Punktów
2485
Moim zdaniem zintegrowany zacisk z tyłu ( czyli z ręcznym) wcale nie jest konstrukcyjnie prostszym rozwiązaniem niż tradycyjne szczęki...a na pewno działa na podobnym schemacie co samoregulator w szczękach...i też jest pewnie czarną magią co dla niektórych...:)
Tylko, że nikt go raczej nie regeneruje, tylko wymienia...i na tym polega jego prostota...:)
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
644
Porady
1
Punktów
93
Wiek
28
Miasto
Xxx
Kurcze... To ja jestem nadgorliwy bo jak regeneruje zacisk z tyłu (tloczek, gumki, malowanie na czerwono ;) ) robię też ręczny.... Może i łatwiej kupić ale cena nowego często zabija do regenerowanych przez kogoś zaufania nie mam a to ja nadstawiam karku za bezpieczeństwo innych i wolał bym nie mieć nikogo na sumieniu więc to akurat grzebie sam z wieloma urwami wyplywajacymi z ust...
 

NorbertK

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2015
Postów
937
Punktów
151
Wiek
33
Do Poloneza zregenerowałem na bogato. Ale to jest porządne auto, ma z tyłu tarcze więc trzeba się przełożyć do roboty. ;-)
Automatyczne połączenie postów:

Do Poloneza zregenerowałem na bogato. Ale to jest porządne auto, ma z tyłu tarcze więc trzeba się przełożyć do roboty. ;-)
 
Ostatnia edycja:

botek

Gaduła
Dołączył
25.02.2020
Postów
73
Punktów
23
Wiek
17
Jak tak założyłem na praktykach i dostałem pałę. Musiałem poprawiać po zajęciach.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11324
Punktów
2075
Wiek
38
Miasto
PZ
Hamulec bębnowy jest bardzo mocny i tańszy w obsłudze niż tarczowy pod warunkiem że szczęki dolegają idealnie do bębnów :) no i bębnowy jest niezastąpiony w terenówkach bo błoto nie dostanie się do środka, jedyny raz wymieniałem reparaturkę tylnego zacisku w VW Passat B5 kombi znajomemu, nieopłacalna robota bo mi to zajęło kilka godzin, wyciekał płyn z tyłu zacisku jak zaciągał ręczny hamulec, obecnie w moim audi mam ten sam problem w obydwu tylnych zaciskach ale tylko jeśli się zaciągnie bardzo mocno ręczny, dlatego też nie zaciągam mocno tylko tyle aby się nie stoczyło auto :) raz na kilka miesięcy dolewam płyn i tyle, dodatkowy profit jest taki że nie muszę wymieniać płynu, cały czas jest świeży ;)
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5091
Punktów
2485
obecnie w moim audi mam ten sam problem w obydwu tylnych zaciskach ale tylko jeśli się zaciągnie bardzo mocno ręczny, dlatego też nie zaciągam mocno tylko tyle aby się nie stoczyło auto :) raz na kilka miesięcy dolewam płyn i tyle, dodatkowy profit jest taki że nie muszę wymieniać płynu, cały czas jest świeży ;)
I napisał to diagnosta z SKP, co uwala przeglądy innym...:p Oj arni, arni...:)
Jak tak założyłem na praktykach i dostałem pałę. Musiałem poprawiać po zajęciach.
Młody rozwiń temat, bom ciekaw...:)
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
644
Porady
1
Punktów
93
Wiek
28
Miasto
Xxx
Przynajmniej sam nie ma problemu z pieczątką
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5091
Punktów
2485
Może powinien podnieść stawkę wkładki w dowód rejestracyjny podczas przeglądu:) to by miał na mechanika coby mu te zaciski zregenerował...:)
 
Do góry Bottom