1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Scania R440 xpi problem

Dyskusja w 'Strefa ciężarowa' rozpoczęta przez użytkownika Darek535, 11-11 20.

  1. Darek535

    Darek535 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Witam, mam mały problem z egr,zaslepiłem egra i turbina trzyma duże ciśnienie jak się jedzie, robił ktoś coś z egr w tej wersji ? Prędzej wyskakiwała usterka silnika i chwilowo turbo pompowało duże ciśnienie i spadało do zera i dalej normalnie chodziła ale często się to dzieje jak zaslepiłem tak się już nie dzieje ale za duże trzyma doradzi ktoś coś bo brak sił z nikt nie chce się podjąć 440 niestety
     
  2. elektryk1234

    elektryk1234 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    369
    Docenione treści:
    28
    A po co zaslepiłeś ten egr?
     
  3. Darek535

    Darek535 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Błąd EGR ,myślałem że jak zaslepie i wyłończe odcinanie mocy bedzi chodzić tylko ta turbina pompuje duże ciśnienie i się obawiam dalszej jazdy jak lecę 90 była na 1. 2 kreski a teraz 2 kreski do max skali. Skania 2009r
     
  4. Darek535

    Darek535 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Wyjąłem zaslepke teraz często wyskakuje usterka silnika i że alternator nie ładuje lecz on ładuje turbina pompuje do końca ciśnienie i spadnie i tak za każdym razem jak usterka silnika nie wiem już czego się łapać ,po wymianie na nowy alternator nie ładuje a stary ładuje ,mozliwe że zwarcie gdzieś miał ktoś podobnie ?
     
  5. elektryk1234

    elektryk1234 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    369
    Docenione treści:
    28
    Pisz gramatycznie bo nie kojarze do końca faktów. Robiłeś jakis skan i jakieś błędy?
     
    Edytowano przez moderatora: 13-11 20
  6. Darek535

    Darek535 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    ACC 6
    Coo 555
    EMS 1594
    Vis 79
    Bms 30919
     
  7. elektryk1234

    elektryk1234 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    369
    Docenione treści:
    28
  8. Darek535

    Darek535 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Możliwe bo ogrzewanie raz działa raz nie
    EMS 1594 - Generator pokazuje: że się nie ładuje, chociaż jest włączony tj. gdy prędkość obrotowa silnika jest równa lub wyższa od prędkości biegu jałowego, na którym ładuje, chociaż nie jest włączony, tj. przy prędkości obrotowej silnika równej lub niższej na biegu jałowym .czy chodzi tu o alternator ?
     
  9. elektryk1234

    elektryk1234 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    369
    Docenione treści:
    28
    Niezadowalający stan układu zasilania. Funkcje, które pobierają dużą ilość prądu i dlatego wymagają do działania systemu ładowania, zostaną wyłączone. Przykładami takich funkcji są światła mijania, podgrzewane siedzenia i podgrzewane lusterka wsteczne. Sterownik silnika wyłącza układ recyrkulacji spalin. Zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi w pojazdach wyposażonych w funkcję kontroli emisji NOx zmniejszono moc silnika. Kodu usterki nie można usunąć, gdy usterka występuje
    Weź pod uwagę ten tekst. Sprawdź cegami pobor prądu z alternatora. Ewentualnie zmien na próbę drugie baterie. Cos ssie duzo pradu i zwala ci sterownik silnika egr a. I robi obnizenie mocy. Pewnie masz tam jakiegoś inteligenta co pilnuje mocy z alternatora.
     
  10. Darek535

    Darek535 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Prędzej była wymieniany 1 akumulator i alternator pewnie wiązka od alternatora robi zwarcie
     
  11. elektryk1234

    elektryk1234 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 19
    Postów:
    369
    Docenione treści:
    28
    Posprawdzaj miernikiem przejścia i cegami pobór prądu. Moze coś trafisz.
     
  12. Darek535

    Darek535 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Słaba masa na kasecie była,ale usterka silnika i alternator tez się pojawił w promieniu 200 km i turbo zaczęło pracować na dużym ciśnieniu po odpaleniu do momentu usterki silnika wszystko pracuje prawidłowo widocznie EGR ma dużo do turbo
     
  13. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 738
    Docenione treści:
    1 026
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Tzn zrobiles czy nie?
     
  14. Darek535

    Darek535 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Prawdopodobnie to wina EGR bo podlegają pod niego inne czujniki i dlatego tak damsie dzieje bo jest błąd EGR dam znać w poniedzialek czy pomogło
     
  15. Darek535

    Darek535 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Po usunięciu egra i wymiany na orginalny alternator wszystko wróciło do normy ,dziękuję