1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Schemat rozrządu audi a4 b5 1.6 ADP

Dyskusja w 'Pliki, pomoce naukowe poszukuję' rozpoczęta przez użytkownika arni_poznań, 31-07 14.

  1. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 368
    Docenione treści:
    1 838
    Miasto:
    PZ
    Jak w temacie poszukuje ale po polsku bo englisz mam dzieki
     
  2. WMserwis

    WMserwis Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-12 11
    Postów:
    2 037
    Docenione treści:
    316
    Miasto:
    Wołomin
    Adres strony:
    [​IMG]

    opis kolega sobie rzyczy:D

    Zdejmowanie
    1. Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
    2. Wymontować następujące elementy:
        • Dolna osłona silnika.
        • Przedni zderzak.
        • Króciec ssący filtra powietrza.
        • Śruby przedniego pasa rys.18278.1 i rys.18278.2.


    3. Założyć tuleje pomocnicze nr 3369 na przedni pas rys.18278.3.
    4. Zdjąć przedni pas nadwozia do przodu.
    5. Górne, tylne śruby umieścić w otworach z przodu, aby przytrzymać przednią blachę.
    6. Wymontować następujące elementy:
        • Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
        • Rolka napinająca paska napędu dodatkowych podzespołów.


    7. Zablokować sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy śrubą (M5 x 60 mm) rys.18278.11.
    8. Odkręcić sprzęgło wiskotyczne kluczem z wewnętrznym sześciokątem rys.18278.12.
    9. Zdjąć górną osłonę paska zębatego rys.18278.4.
    10. Obracać wałem korbowym w GMP pierwszego cylindra.
    11. Znaki odniesienia muszą się pokrywać rys.18278.5 i rys.18278.6.
    12. Wymontować następujące elementy:
        • Śruby koła pasowego wału korbowego rys.18278.7.
        • Koło pasowe wału korbowego rys.18278.8.
        • Dolna osłona paska zębatego rys.18278.9.


    13. Poluzować śrubę rolki napinającej rys.18278.10.
    14. Odsunąć rolkę napinającą od paska. Lekko dokręcić śrubę rys.18278.10.
    15. Zdjąć pasek zębaty.


      WSKAZÓWKA: Jeżeli pasek ma zostać ponownie użyty, zaznaczyć kredą kierunek jego ruchu.
     
    arni_poznań lubi to.
  3. autozibi

    autozibi Gość

    Online
    Jakiś starodawny ten schemacik kolega ma .
    Aktualnie od ponad 3 - 4 lat takiego napinacza już nie kupimy w żadnym sklepie . Napinacz paska został zmieniony .
    Po za tym jeżeli się nie mylę , to pasek też jest chyba o jeden ząb dłuższy .
     
    arni_poznań lubi to.
  4. WMserwis

    WMserwis Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-12 11
    Postów:
    2 037
    Docenione treści:
    316
    Miasto:
    Wołomin
    Adres strony:
    Zródło ad online.
     
  5. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 368
    Docenione treści:
    1 838
    Miasto:
    PZ
    Itutaj chyba masz rację wodzu bo coś mi nie pasuje ten mój rozrząd, mam stary napinacz taki jak na rysunku a pasek chyba mi sprzedali dłuższy:mad: za cholere nie mogę go ustawić tak jak na rysunku, napięty jest ale jest ustawiony inaczej niż na rysunku i mi wydaje dziwne dźwięki :mad: chyba mnie czeka ponowny demontaż przodu i kupić prawidłowy pasek ale najpierw muszę policzyć zęby na starym i nowym
     
  6. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 368
    Docenione treści:
    1 838
    Miasto:
    PZ
    A masz może opis montażu ?
     
  7. WMserwis

    WMserwis Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-12 11
    Postów:
    2 037
    Docenione treści:
    316
    Miasto:
    Wołomin
    Adres strony:
    Tak wrzucę ci

    Zakładanie
    1. Znaki odniesienia na kole rozrządu muszą się pokrywać rys.18278.5.
    2. Nałożyć pasek zębaty na koło wału korbowego i koło wałka pośredniego.
    3. Zamontować prowizorycznie koło pasowe wału korbowego (ze śrubą).
    4. Znak odniesienia na kole pasowym wału korbowego musi się pokrywać ze znakiem na kole wałka pośredniego rys.18278.13.WSKAZÓWKA: NIE stosować znaku odniesienia GMP na kole wałka pośredniego rys.18278.14.
    5. Nałożyć pasek zębaty wokół rolki napinającej i koła rozrządu.WSKAZÓWKA: Zwrócić uwagę, aby podczas zakładania pasek był naprężony.
    6. Poluzować śrubę rolki napinającej rys.18278.10.
    7. Założyć klucz widełkowy rys.18278.16. Przyrząd nr 2587.WSKAZÓWKA: Klucz widełkowy musi wejść w otwór rys.18278.19 i przylegać do zaczepu rys.18278.20. Podczas obracania kluczem widełkowym w prawo, rolka napinająca obraca się w lewo i napina pasek.
    8. Obrócić kluczem widełkowym w prawo rys.18278.17, aż tłok rys.18278.15.A całkowicie się wysunie, a tłok rys.18278.15.B przesunie się o ok. 1 mm w górę.
    9. Lekko dokręcić śrubę rolki napinającej rys.18278.10.
    10. Wymontować następujące elementy:
        • Śruba koła pasowego wału korbowego rys.18278.7.
        • Koło pasowe wału korbowego rys.18278.8.
    11. Zamontować następujące elementy:
        • Dolna osłona paska zębatego rys.18278.9.
        • Koło pasowe wału korbowego rys.18278.8.
        • Śruby koła pasowego wału korbowego rys.18278.7.
    12. Lekko dokręcić śruby koła pasowego wału korbowego rys.18278.7.
    13. Znak odniesienia na kole pasowym wału korbowego musi się pokrywać rys.18278.6.
    14. Obrócić wałem korbowym dwa obroty w prawo. Znaki odniesienia muszą się pokrywać rys.18278.5 i rys.18278.6.
    15. Zdjąć obudowę rozdzielacza zapłonu.
    16. Rozdzielacz zapłonu musi być ustawiony na znaku cylindra nr 1 na obudowie rozdzielacza rys.18278.18.
    17. Położenie dźwigni napinacza rys.18278.15.C w odniesieniu do górnej krawędzi tłoka rys.18278.15.B sprawdzić w poniższy sposób:
        • rys.18278.15.D - położenie prawidłowe.
        • rys.18278.15.E - zakres zużycia, ustawić ponownie.
        • rys.18278.15.F - sprawdzić rolkę napinającą i ponownie ustawić.
    18. Jeżeli położenie jest prawidłowe, wymiar rys.18278.15.Gwynosi 25-29 mm.
    19. Jeżeli położenie nie jest prawidłowe albo wymiar rys.18278.15.Gnie odpowiada wartości wymaganej: Powtórzyć napinanie.WSKAZÓWKA: Po zamontowaniu prawidłowe ustawienie nie zmieni się pod warunkiem, że górna krawędź tłoka rys.18278.15.B znajduje się między zakresem rys.18278.15.D i rys.18278.15.E.
    20. Śrubę rolki napinającej dokręcić momentem 25 Nm rys.18278.10.
    21. Śruby koła pasowego wału korbowego dokręcić momentem 25 Nm rys.18278.7.
    22. Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
    23. Zasunąć przedni pas. Wyjąć tuleje nr 3369 rys.18278.3. Wkręcić śruby.
    24. Dokręcić śruby M8 momentem 45 Nm rys.18278.2. Dokręcić śruby M6 momentem 10 Nm rys.18278.1.
     
    arni_poznań lubi to.
  8. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 680
    Docenione treści:
    634
    Miasto:
    NS
    Tam jak padnie napinacz to jest zestaw z innym napinaczem i paskiem (info z elsy)
     
  9. Mazi 1309

    Mazi 1309 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Częstochowa
    Witam.Potrzebuje schemat rozrządu do B5 1.6 AHL dzięki z góry
     
  10. Auto-Tech

    Auto-Tech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-11 13
    Postów:
    1 874
    Docenione treści:
    384
    arni po co ci instr do takiego banalnego rozrzadu??:)
     
  11. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 368
    Docenione treści:
    1 838
    Miasto:
    PZ
    Kiedyś za
    pierwszym razem poskladalem wszystko do kupy i był git a drugi raz po złożeniu miałem takie dziwne "swiergotanie" z rozrządu i w sumie do dziś mam :/ ale tylko na wolnych obrotach, dodasz troszkę gazu i ucichnie, już rok czasu tak jeżdżę, sam nie wiem może hydronapinacz nie działa prawidłowo :( nie wiem
     
  12. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 368
    Docenione treści:
    1 838
    Miasto:
    PZ
    Wiesz o tym że ten hydronapinacz ma w sobie termostat ?
     
  13. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 368
    Docenione treści:
    1 838
    Miasto:
    PZ
    Tak więc panowie i panie rozrząd faktycznie okazał się być prosty jak cep poza jednym szczegółem, przy wymianie należy sprawdzić napinacz, w środku jest termostat, w moim wypadku był niesprawny a z zewnątrz tego nie widać, trzeba go od dołu podgrzać np. opalarką i ma wypchnąć tłoczek w górę pokonując opór sprężyny. Piszę o tym bo tylko jeden kolega mechanik mnie o tym uświadomił a poza tym nigdzie nie ma o tym info, można oczywiście każdorazowo wymienić hydronapinacz ale z tego co kojarzę to instrukcja przewiduje jego wymianę tylko w razie awarii
    WP_20170721_16_55_23_Pro.jpg
    WP_20170726_15_43_28_Pro.jpg
     
    samspec13, voodo oraz florek51 lubią to.
  14. florek51

    florek51 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-03 14
    Postów:
    171
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Krotoszyn
    nie robilem tego silnika nigdy ale uwaga godna dobrego Piwka !
     
  15. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 368
    Docenione treści:
    1 838
    Miasto:
    PZ
    To już prawie prehistoria :D a dlaczego? Dlatego że ten silnik był za bardzo udany ...
     
  16. florek51

    florek51 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-03 14
    Postów:
    171
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Krotoszyn
    wiesz moze i prehistoria... ale czasem i takie rzeczy potrafią narobić problemu. tak jak dzisiejsze 124 2.3e
    ..
     
  17. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 848
    Miasto:
    Sląsk
    To fakt to były udane silniki nie do zabicia
     
  18. szyszunia

    szyszunia Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-01 15
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Sulęcin
    Witam można zdjęcia do tego opisu? Z góry dziękuję i pozdrawiam
     
  19. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 368
    Docenione treści:
    1 838
    Miasto:
    PZ
    https://forum-mechanika.pl/threads/rozrzad-1-6-adp.50824/
    Tu masz :) oprócz tego zanim zdejmiesz pasek to lepiej sobie porób swoje znaki bo na dolnym kółku może nie być znaku tak jak to podają w autodacie i sprawdź czy napinacz działa bo on ma w sobie coś w rodzaju termostatu, wraz ze wzrostem temperatury powinien lekko zluzować pasek, trzeba podgrzać napinacz i ma z niego wyjść lekko tłoczek ale tak ogólnie to nowy rozrząd montuje się na zimnym silniku :)
     
    toomii76 lubi to.
  20. szyszunia

    szyszunia Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-01 15
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Sulęcin
    Dzięki
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. audi a4 b5 1.6 rozrząd

    ,
  2. a4 B5 1.6 rozrzad instrukcja

    ,
  3. audi a4 b5 1.6 rozrzad wymiana