• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Seicento 1.1 2003r ciężko odpala i nie reaguje na gaz

przemol1987

SuperMechanior
Dołączył
2.02.2014
Postów
107
Punktów
8
Wiek
34
Witam wszystkich.Otóż mam taki problem z tym autem walczyłem z nim wczoraj cały dzień i nic nie zdziałałem.
Jak pierwszy raz przyjechał ten samochód do mnie to zaczynał pracować jakby na 3cylindry ale co jakiś czas.komputer wykrył sonde lambda i została wymieniona ale problem pozostał z tym że klient auto zabrał bo było potrzebne.Po 3tyg znów wrócił ale tym razem już na zimnym silniku cieżko jest go odpalić ale jak już po 20próbach załapie to pracuje nie równo i w momencie gdy wcisnę gaz do oporu dławi się i gaśnie,jak tylko minimalnie dodaje mu gazu to załapie i można kręcić do odciny.
Komputer żadnych błedów nie widzi.Jak patrzyłem w parametry sonda przed i za kat.pracowała w normie.

Świece,cewki,kable WN klient zmieniał wcześniej u nas więc to odpada a pozatym iskra jest wszędzie.
Sprawdziłem rozrząd i nie jest przestawiony,luzy zaworowe w normie,Podmieniony czujnik w kolektorze dolotowym bez efektu,Sprężanie 14bar na każdym garze,Powietrza nigdzie lewego nie zasysa,Filtr powietrza zmieniany,Ciśnienie na pompie w normie o ile dobrze pamiętam to 1.1bar.Czujnik położenia wału i wałka podmieniany bez żadnego efektu.Przepustnica umyta.

Szczerze mówiąc to brak mi już pomysłów gdzie jeszcze zajrzeć.Przyszło mi do głowy że może katalizator jest zapchany i tu może leży problem ale czy jest to w ogole możliwe przy przebiegu 120tys?

Byłbym bardzo wdzięczny za każdą waszą podpowiedź.Pozdr
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15143
Punktów
1859
Miasto
Sląsk
Ktory program ? Wystarczy ELM jak jest wtyczka OBD albo K line jak mała .
 

przemol1987

SuperMechanior
Dołączył
2.02.2014
Postów
107
Punktów
8
Wiek
34
Korzystam z cdifa.ale nie ma mowy aby szef kupił inny interfejs :mad: dziś odkręciłem sonde przed kat i ogolnie chętniej wkręca się na obroty ale to jeszcze nie to. Najgorsze jest to że tam nie ma możliwości odpięcia kat-a od kolektora,szystko jest na sztywno.Szczerze mówiąc to nie wiem gdzie szukać już.Prosty silnik ale problem duży:DJest jeszcze jakaś możliwość sprawdzenia katalizatora?bo zanim zostanie zmieniony albo wyrzucony to musze być w 100% pewny bo nie lubie tak wszystkiego wymieniać po kolei co przyjdzie do głowy.
 

tytoos

SuperMechanior
Dołączył
14.05.2013
Postów
789
Punktów
56
Wiek
40
Miasto
Poznań
a patrzyłeś na czujnik temperatury?
u mnie tez nie chcial wchodzic na obroty jak mialem walniety czujnik (inne auto coprawda, ale objawy zblizone ;) )
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15143
Punktów
1859
Miasto
Sląsk
zobacz jak wali z wydechu na pelnych obrotach i wiesz czy kat drozny
 

Patrasmoto

Początkujący
Dołączył
20.07.2014
Postów
14
Punktów
0
Wiek
40
Miasto
Poznań
Witam. Jak skończyła się historia tego seja 1.1 ? Mam podobny problem z Punto 1.1 tu nie pali na 2 i 4 cylinder. Cewki, kable swiece Podmieniałem z innego-problem pozostaje. Ma ktoś jakiś pomysl ?
 

przemol1987

SuperMechanior
Dołączył
2.02.2014
Postów
107
Punktów
8
Wiek
34
Skończyło sie nie rozwiązaną sprawą:) szef oddal auto.sprawdz czy masz w ogole iskrę na tych cylindrach.ale też mi tu pachnie sterownikiem.w tym co robiłem wcale bym sie nie zdziwił gdyby było to przyczyną ale gość który zajmuję sie naprawą tych rzeczy powiedział że one nie psują się akurat.
 

Patrasmoto

Początkujący
Dołączył
20.07.2014
Postów
14
Punktów
0
Wiek
40
Miasto
Poznań
Iskra jest jak powiesze swiece na kablu 2 i 4 może jakby ciut słabsza ale sprawdzałem na starych zajechanych swiecach. Kiedys miałem podobny temat w 1.1 iskry były na wszystkich ale chodzil na 2. Po zmierzeniu kompresji okazało się ze na 2 i 3 nie ma wartości. Poszla uszczelka pod głowica miedzy 2 a 3. Wypaliła się. Tu odpada taki problem. Szukac jutro jeszcze czegos czy postawić na wymiane sterownika ?

Aha. Kompresja jest na 2 cyl ok.8 może 9 reszta po 12...
 

Mikrobi

SuperMechanior
Dołączył
19.12.2013
Postów
485
Punktów
70
Wiek
45
Kolega w pierwszym poście pisze że ciśnienie paliwa w normie 1,1 bara ale takie jest dobre dla monowtrysku a SC z 2003r. będzie już na wielopunkcie i zdałoby się ze 3 bary. Dlatego też wywalał błąd sondy bo mieszanka była za uboga.
 
Do góry Bottom