1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Seicento 900 problem z obrotami.

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Lewy1621, 29-03 20.

  1. Lewy1621

    Lewy1621 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-03 20
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Witam serdecznie!
    Szukałem rozwiązania mojego problemu na wielu forach. Radziłem się kilku mechaników jednak ci wymienialiby wszystko po kolei licząc że problem ustąpi.
    Problem dotyczy sędziwego i muzealnego Seicento z 98 roku.

    Seicento trzyma dość wysokie obroty na biegu jałowym i często podczas zmiany biegów.
    Seicento podłączyłem pod złącze 3 pinowe przy ECU. Silnik monitorowany był na biegu jałowym (bez dodawania gazu) od zimnego silnika do 95C.
    Dodaje podgląd logów z programu uwzględniając rozgrzewanie się silnika, mam nadzieję że będzie to pomocne.
    Auto czasem potrafi dłuższy czas pracować na wolnych obrotach (1000-1100) i nagle potrafi zwiększyć i trzymać do prawie 2000 obr./min.

    Dodam że podmieniałem dwa sterowniki silnika od tego żeby sprawdzić czy to nie jest właśnie z nim problem, jednak występuje taka sama przypadłość.

    LOGI.jpg
     
  2. miras forumowicz

    miras forumowicz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-03 19
    Postów:
    262
    Docenione treści:
    18
    Sprawdź szczelnosc dolotu. Podaj dokladne dane silnika.
     
  3. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    500
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Kępno
    Sprawdź szczelność dolotu a potem TPS.
    Czy tak trudno zdiagnozować seja. Jeżeli tego nie potrafisz to co z pozostałymi samochodami. We wstawionych tabelkach nie widać pracy lambdy, ciągłości sygnału TPS.
    To, że podłączyłeś komputer do samochodu to jeszcze nie wszystka teraz trzeba zinterpretować odczyty. I tu potrzebna jest wiedza za którą trzeba zapłacić w warsztacie. Sama naprawa to już śmieszna robota.
     
    Ostatnio edytowano: 29-03 20
  4. Lewy1621

    Lewy1621 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-03 20
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Dziękuję za zainteresowanie. Dolot był sprawdzany jakiś czas temu i było w porządku jednak dla pewności jutro sprawdzę wszystko jeszcze raz.

    Dziwi mnie fakt dlaczego zmienia się kąt położenia przepustnicy skoro nie wciskam na pedał gazu.

    Jutro dam znać czy z dolotem wszystko ok.

    pozdrawiam Mateusz

    dane silnika:
    Wersja silnika: 1170a1.04
    Kod wersji: 187AXA
    Typ silnika: 899 SPI
    Poniżej dane z systemu Eper. B761CAF9-2AD2-4DB6-8E74-6E4E9A16572B.jpeg

    właśnie byłem w dwóch warsztatach samochodowych. Nie będę wymieniał ich nazwy. Ale po pierwsze nie mieli możliwości podłączenia i diagnostyki pod złączem 3 pinowym. W jednym i w drugim zaproponowali wymianę silniczka krokowego i ewentualnie czujnika TPS. A jeśli to nie pomoże to będą szukać dalej. Silnik krokowy sprawdzałem multimetrem. Parametry w porządku, po podłączeniu do komputera też jego praca nie budziła zastrzeżeń więc po co proponują wymianę? Bardzo chętnie bym zapłacił żeby mi to jakiś warsztat zdiagnozował. Problem w tym że wymyślają rzeczy wyssane z palca, a w żadnym warsztacie nie usłyszałem nawet o sprawdzaniu szczelności w dolocie.

    wiem że temat i auto śmieszne ale jest 22 lata w jednych rękach i sporo serca w nie włożone, a taka możliwe „pierdoła” wyklucza je z jakiegokolwiek użytkowania.
     
    Ostatnio edytowano: 29-03 20
  5. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    500
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Kępno
    Myślę, że te obroty tak same z siebie się nie zwiększyły. Nie czyściłeś ostatnio przepustnicy? Co ostatnio było robione, może linka gazu gdzieś się przycina. Pamiętam jak miałem punto to często problemem była gumka przy wyjściu linki z pancerza która blokowała powrót przepustnicy do jej pierwotnego położenia. Każdy zaczyna szukać usterki bardzo głęboko a czasem widać ją gołym okiem. Rozumiem że 900 na wtrysku a nie gaźniku.
     
  6. Lewy1621

    Lewy1621 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-03 20
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Silnik jest na mono-wtrysku. Przepustnica była demontowana jakieś pół roku temu podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów. Nie była zanieczyszczona dlatego nie było powodu aby ją czyścić. Złożyłem tylko nowe uszczelki przy podstawie przepustnicy. Problem występuje od dwóch miesięcy i odnoszę wrażenie że stopniowo się nasila. Linka gazu porusza się i odbija prawidłowo.
    Mam jeszcze pytanie w związku z pierwszym zdjęciem które wrzuciłem w pierwszym poście.
    Sejka podłączyłem dziś do komputera pod program IAW Scan 2 [v0.85]
    nie chciałem zaśmiecać forum całymi logami które program zapisał dlatego podałem to w czytelnej tabelce.
    Auto odpaliłem i porównywałem wyniki wraz ze wzrostem temperatury silnika. Dodam że ani razu przez ten czas nie wcisnąłem pedału gazu. Dlaczego więc gdy silnik się rozgrzewał przepustnica była w pozycji 9,74 stopnia, a gdy silnik rozgrzał się do 60 C program pokazywał że przepustnica jest otwarta 15,24 itp. Przecież przepustnicą porusza się tylko za pomocą linki gazu prawda? Zaznaczyłem to na zdjęciu. LOGI.jpg
     
    Ostatnio edytowano: 29-03 20
  7. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    500
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Kępno
    Jakim programem diagnozujesz seja?
    Proponuję startrek 409.1kkl lub MES-a.

    A jak sądzisz skąd komputer bierze sygnał o położeniu przepustnicy? Podpowiem Ci z TPS-a.
    Dodam jeszcze, że wadliwe działanie tego czujnika potrafi podbić obroty silnika nawet do maksymalnych lub gasić go po zdjęciu nogi z pedału gazu. Dlatego działania mechaników miały właściwy kierunek niestety w warsztatach samochodowych nie ma czasu na wnikliwe diagnozy trzeba kroić klienta i dalej do przodu. Przecież właściciel warsztatu nie zapłaci mechanikowi z 2 godziny poszukiwania usterki i wymianę elementu za 20PLN bo on też musi zarobić więc element wymienia się za 200PLN i do tego odpowiednia marża za 10min pracy mechanika. Jak za poszukiwanie usterki miałbyś zapłacić 250PLN a część kosztowałaby 5PLN to powiedziałbyś ale ze mnie zdarł. Taka jest mentalność w warsztatach usługowych.
     
    Ostatnio edytowano: 29-03 20
  8. Lewy1621

    Lewy1621 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-03 20
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Głównie sprawdzam IAW Scan 2
    ale sprawdzałem również tymi programami które Pan wymienił.
    Wszystkie programy pokazują podobne wartości podczas pracy.
    mogę nagrać film z pracy programu Startrek, wrzucić na YT i podesłać link do filmu.
    ciśnienie w kolektorze dolotowym jest cały czas podobne z nieznacznymi wachaniami.
    czas wtrysku po rozgrzaniu też utrzymuje się na stałym poziomie.
    jedyne parametry które się mocno zmieniają to położenie silnika krokowego i kąt otwarcia przepustnicy.

    Pozdrawiam
     
  9. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    500
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Kępno
    I zwróć uwagę, że mechanicy proponując wymianę TPS-a i silnika krokowego rozwiązali by problem. Silnik krokowy to nie sama elelktronika ale i elementy mechaniczne które mogą ulec zabrudzeniu lub uszkodzeniu i wyczyścili by kanały obejściowe.. Więc płacąc za wymianę TPS-a i silniczka krokowego oba te układy zapewne zostały by dokładnie sprawdzone a problem rozwiązany. Jak sam napisałeś samochód ma 22 lata i jego wartość jest sentymentalna więc nie licz na to że mechanik będzie się nad nim rozczulał gdy na warsztat ma wjechać BMW, Merc za naprawę którego skasują 20razy tyle wymieniając część o podobnej wartości. Poczytaj posty na forum a przekonasz się, że mam rację bo w WS rządzi tylko kasa. Z sejem to jedzie się do warsztatu pasjonata marki i tam go skutecznie i w miarę tanio naprawią.
     
    Ostatnio edytowano: 29-03 20
    Gerwaz garage i Vicia lubią to.
  10. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 879
    Docenione treści:
    2 025
    Masz rację...ale i jej nie masz...
    Zgodnie z twoją logiką, to jak byś policzył klienta u którego w aucie siedziałeś 3 h poszukując przerwy w ,,pycie,, kablowej i przy okazji rozebrałeś pół samochodu...a już po znalezieniu polutowałeś ją, a koszt takiego lutu to 50 groszy, a czas to 1 minuta...???
    Policzył byś te 50 groszy ???:eek: a może za te 3 h spędzone na poszukiwaniu ???
    A taki mundry klient będzie ci pyszczył, że co tak drogo...:banghead:
    To lepiej takiego klienta wygnać na wstępie, a zająć się tym co przyniesie zysk...bo opłaty się same nie zrobią...:bored:
     
    Vicia lubi to.
  11. Lewy1621

    Lewy1621 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-03 20
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Problem w tym, że idąc za radą mechaników chętnie wymieniłbym ten silnik krokowy i ten TPS gdyby zaszła taka potrzeba. problem w tym że w warsztatach za ten TPS na zamówienie do tego modelu krzyczą sobie takie kwoty że taniej by naprawdę było kupić to do nowego mercedesa.. dlatego chciałbym mieć pewność że dobrze robię wymieniając to. mogę zapłacić ponad te 1000 zł ale chciałbym żeby to pomogło. A oni zwyczajnie wróżą z fusów. bo mówią że "wymienimy to i to a jak nie pomoże to będziemy szukać"
     
  12. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    500
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Kępno
    Każdy kij ma dwa końcei Zarówno mechanicy nie są święci jak i klienci nie całują ich w tyłek za naprawy. Jeżeli uważasz, że nigdy nie skroiłeś klienta bo miałeś zły humor lub nie potrafiłeś znależć usterki w 5 minut bo tyle przewidywałeś na obsługę zlecenia a wyszło trochę dłużej to szacun. Ja często widzę jakie jest podejście do klienta w wielu dziedzinach życia i nie dziwię się wcale ich podejrzliwości co do uczciwości usługodawców. Nie twierdzę też, że każy klient to anioł ale nie można z góry zakładać, że to ku..s. Bo to w końcu on daje nam kasę na życie.

    Spróbuj poszukać używki TPS i silnika krokowego z gwarancją rozruchową ich wymiana nie jest skomplikowana. A już ostatecznie nowa kompletna przepustnica z gwarancją kosztuje ok.650PLN więc będzie to poniżej 1000PLN.
    Pamiętaj, aby przy wymianie silnika krokowego oczyścić gniazdo stożka w korpusie i kanał obejściowy.
    Najprościej jest pomierzyć miernikiem ciągłość ścieżek TPS-a i jeżeli elektronika silnika krokowego nie budzi zastrzeżeń to spróbować oczyścić układ obejściowy przepustnicy i stożek silniczka krokowego. Jednak to zajmuje czas i nie daje 100% pewności skuteczności naprawy w tak wiekowym samochodzie.
     
    Ostatnio edytowano: 29-03 20
    Radmor lubi to.
  13. Radmor

    Radmor Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    999
    Docenione treści:
    296
    ...zawsze lub prawie zawsze istnieje możliwość podstawienia <na próbę> takiej części bez konieczności dokonywania zakupu jeżeli nie ma 100 % pewności .
     
  14. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 879
    Docenione treści:
    2 025
    Dlatego napisałem, że
    , ale jednocześnie podałem ci przykład, że jednocześnie
    :D
    Bo zamiast się pier...lić 3 h w kablach, to wolę opierdzielić w tym czasie 5 kpl. klocków i lepiej na tym wyjdę i nie będę musiał słuchać jęków delikwenta...:Di wszyscy będą zadowoleni...:D
     
  15. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    500
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Kępno
    Bo przepustnice do seja ma każdy mechanik na podmianę. To trzeba jeszcze chcieć i mieć skąd pozyskać sprawną część do podstawienia.
     
  16. Lewy1621

    Lewy1621 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-03 20
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    no tak właśnie zrobię. i bardzo dziękuję za pomoc.
    dziwi mnie tylko że we wszystkich instrukcjach, poradnikach, a nawet sklepach internetowych występuje jeden czujnik TPS do tego modelu wygląda tak:
    czujnik jeden.jpg


    natomiast w w tym sejku siedzi czujnik BOSCH 0 280 122 005
    czujnik dwa.jpg
    który różni się kompletnie budową do którego dochodzi więcej kabli i który jest kilkanaście razy droższy. Załamać się można. Dlatego nie chciałem wymieniać tej części bez uprzedniego upewnienia się że to będzie to. Nie chce chodzić potem i się prosić że naprawa nie pomogła bo to irytuje mnie i serwis.

    Pozdrawiam
     
  17. wjtek89

    wjtek89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-03 18
    Postów:
    200
    Docenione treści:
    84
    Miasto:
    Rdm
    Kurczaczki szybko te klocki klepiesz hehe. To chyba jakie ASO hehe
     
    Gerwaz garage lubi to.
  18. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    500
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Kępno
    Ceny w ASO to dopiero powalają na kolana, bo na pewno nie jakość prac i ich tempo.

    Na temat części we fiatach to można doktoraty pisać. A o ich zamienności to lepiej pytać pasjonatów marki bo oni najlepiej wiedzą co z czym się je a o czym ASO nie ma zielonego pojęcia.
     
    Ostatnio edytowano: 29-03 20
  19. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 879
    Docenione treści:
    2 025
    Dlaczego szybko ? w ciągu 3h podziel to na 40 minut na komplet...to nie jest jakoś szybko... w ASO miałem 25 minut tylko na to... to się człowiek wyrobił..:D
    Oczywiście jak nie ma komplikacji...:Di oczywiście w skład takiej wymiany wchodzi : czyszczenie jarzem, smarowanie prowadnic, smarowanie tłoczka...:D

    No ceny mają takie jakie mają...a co do jakości i tempa, to w ASO nie ma zazwyczaj zardzewiałych trupów, więc i można sprawnie wykonać pracę i szybko, bo nie ma pierdol...enia się z korozją...:D oczywiście są i partacze...:meh:
     
  20. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    500
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Kępno
    W Twoim przypadku można sprawdzić w Eperze zamienność tych czujników. Budowę zewnętrzną mogą mieć inną ważny jest sygnał jaki podają.