1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Sharan mk1 1,9 tdi 90kM ciśnienie oleju

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Sly1975, 12-02 19.

  1. Sly1975

    Sly1975 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Zgorzelec
    Witam, mam sharana mk1 1,9 tdi 90kM, przy 2200 obr zapala się kontr ciśnienia oleju i sygnał dzwiękowy, mierzyłem czujnikiem na zimnym silniku na wolnych obr jest 6 bar, po ok 15 min pracy silnika na wolnych obr. jest 1,8 bar, przy 2000 obr jest 2,8 bar. a teoretycznie powinno być 2, przy około 3500 obr zaczyna dymić na niebiesko. Po przekroczeniu 2200 obr kontr zapala się i nie gaśnie jak spadną obroty, muszę zgasić silnik, a po odpaleniu może pracować na wolnych obr i się nie zapali. Wymieniłem czujnik wkręcany w podst filtra ( 0,15-0,35 bar) taki był jeszcze org, wymieniłem też pompę oleju (używana), poziom oleju ok, olej 10W40 i dalej to samo. Co Wy na to?
     
  2. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 644
    Docenione treści:
    695
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Podlacz pod zegary vcds i popatrz co tam sie dzieje
     
  3. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    161
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Ustka
    tam są z tego co kojarze 2 czujniki ciśnienia oleju. Jeden właśnie na wolne obroty o ciśnieniu minimalnym tak jak piszesz a drugi dla obrotów podwyższonych zapewne wspomniane 2200 i ciśnieniu pewnie powyżej 2 bar. Sprawdź sobie w katalogu części czy występują 2 czujniki i o jakich ciśnieniach załączenia. Podejrzewam ,że albo nie masz zadawalającego ciśnienia przy tych 2200 albo walnięty czujnik lub wiązka.
     
  4. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    33
    Miasto:
    Wasilków
    A to nie ma tak, że jest jeden czujnik i błąd wyskakuje dopiero powyżej 2 tys obrotów? Kiedyś urwałem kabelek z czujnika przy filtrze w 1.4 TDI i komunikat był powyżej 2 tys obrotów, w 2.0 TDI zamiast czujnika wkręciłem manometr, zapomniałem o tym i wysłałem ojca na jazdę próbną. Po chwili przybiegł przerażony ;)
     
  5. Sly1975

    Sly1975 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Zgorzelec
    Podpinałem kompa i jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika, co też mnie ciekawi to to że jest podpięty jeden czujnik w podstawie filtra ten z zakresem 0,15-0,35 i jak do tej pory było ok, w głowicy w miejscu czujnika jest rurka smarowania turbo. Przy podpiętym zegarze z czego czyta ciśnienie i zapala kontrolkę przy 2200 obr?
     
  6. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 644
    Docenione treści:
    695
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Na odpalonym też nie łączy? Czym łączysz?
     
  7. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    33
    Miasto:
    Wasilków
    TDI łapie błąd dopiero powyżej 2000 obrotów, na wolnych błędu nie wywali nawet jak czujnika nie ma
     
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 177
    Docenione treści:
    3 677
    Miasto:
    turek
    na taką usterkę jeden kolega już chciał silnik remontować a się okazało, że nie taki czujnik był założony. nie mówię, że tu tak jest ale sprawdzić można.
     
  9. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    161
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Ustka
    kolega Toomii76 może mieć rację , sprawdź sobie na katalogu części . Widzę czujniki od 0.25 do 2 bar . W schemacie elektrycznym widzę ,że do zegarów podłączone są 2 włączniki nazwane ... low oil presure switch i high oil presure switch.
     
  10. Sly1975

    Sly1975 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Zgorzelec
    Zakres o którym pisałem zczytałem z czujnika na którym do tej pory było ok jego nr to028919081D koloru niebieskiego. Podpiełem czujnik (szary) zakres 0.75-1.05 i kontr zapaliła się odrazu nr czujnika 068919081A. Przyłożyłem przewód ten od czujnika do masy na odpalonym silniku i kontr zapaliła się więc można sądzć że przewód jest ok.
     
  11. Bartekmk3

    Bartekmk3 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 19
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miałem to samo w moim mk3. Polecam przejrzeć wiązke silnika ktora idzie po skrzyni zwracajac szczególna uwage na uchwyt ten plastkowy który znajduje sie na rozruszniku. w tym miejscu wiązki lubia się przecierać