1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Sieć partnerska , czy warto?

Dyskusja w 'Pogaduszki warsztatowe' rozpoczęta przez użytkownika afrikanerhart, 26-05 20.

  1. afrikanerhart

    afrikanerhart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 16
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Kilka razy w roku atakują mnie telefonami różne sieci żeby dołączyć do ich organizacji. Łatwiej będzie o klientów i tak dalej.

    Wiem, że niektórym warsztatom dobrze się to sprawdza.
    Wiem też, że jest spora grupa rozczarowanych takimi sieciami, które w teorii umawiają i podsyłają klientów. Na początku jest prawie jak w bajce a potem zaczynają być problemy. Za to faktura z sieci do zapłaty przychodzi regularnie.

    Jakie macie doświadczenia , z tego typu sieciami? Długofalowo faktycznie generuje to znaczące, w realnej gotówce dochody dla warsztatu?
     
  2. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    309
    Docenione treści:
    13
    Napewno musisz wyrobić normę zakupów danej sieci np bosch, moim zdaniem traktują to bardziej jako stały zbyt na rozrzady akumulatory wycieraczki żarówki i wszytko co od nich
     
    Lepper lubi to.
  3. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 524
    Docenione treści:
    228
    Miasto:
    Sląsk
    Należę do sieci .....specjalnych minusów nie widzę
    Ze łatwiej o klientów? , wątpię
     
  4. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    309
    Docenione treści:
    13
    Napisz do jakiej sieci jak mozesz
     
  5. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 524
    Docenione treści:
    228
    Miasto:
    Sląsk
    Profi
     
  6. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    1 054
    Docenione treści:
    435
    Miasto:
    Pomorskie
    Zależy jak duży masz warsztat. Jak mały do 3 stanowisk to odpuść, bo korzyści żadnych poza wymaganiami.

    Jak masz wiekszy to możesz wyjść na "zero". Pytanie tylko jaka sieć?

    Profi? Dają każdemu, więc prestiż żadny. Ważne, że zadeklarujesz chęć rozwoju, czyli jak mniemam podpiszesz umowę na zakup sprzętu który rozliczysz w zakupach...

    Bosch? Prestiż ok, wymagania duże. Nie licząc opłat za przynależność, to należy doliczyć zakup KTS i subskrupcji, do tego wszystko co kupisz nowe (stacja do klimy, geometria itd.) musi być z Boscha, pomimo, że to nie są najlepsze sprzęty na rynku, a przynajmniej nie jedyne.

    Sieci hurtowni? Spoko, ale też poza szyldem nie widzę żadnych zalet. Chyba, że zaletą jest przymus lania csstrola przez rok, do takiej sieci w życiu nie wejdę :D

    Mnie najbardziej przekonywał eurowarsztat swojego czasu, jakoś tak z listy za/przeciw najlepiej wypadli i wymagania też mają przyzwoite, podobne do boscha, z tym, że nie narzucają swojego sprzętu jako jedynie słusznego. No ale jakieś tam wymagania jednak są i możesz być pewien, że Pan Mieciu za rogiem za pół roku nie będzie miał tablicy na warsztacie, że on teraz to jest w sieci, a tak naprawdę to nic poza tablicą się nie zmieniło (tak profi, do was piję)

    Trzeba pamiętać, że to nie ASO, że "tylko nasz sprzęt jest słuszny i ma sertyfikat, więc musisz go mieć, do tego możesz tylko sprzedawać nasze części". To jednak jest warsztat niezależny i to ja decyduję czy wleję klientowi csdtrola czy inny rzepak z biedronki, czy jednak wleję porządny olej i klient będzie zadowolony :)
     
    Megaszrot lubi to.
  7. afrikanerhart

    afrikanerhart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 16
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    A jakie opinie o serwisach internetowych do naganiania klientów typu dobrymechanik.pl?

    Wydzwaniaja do mnie ale znam opinię paru ludzi i z perspektywy czasu większość jest zawiedziona.
     
  8. Mati90

    Mati90 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-05 20
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Warszawa
    Mój kumpel też się właśnie nad tym zastanawia
     
  9. Dbanan992

    Dbanan992 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-07 18
    Postów:
    242
    Docenione treści:
    42
    Miasto:
    Czw
    Strona jak strona, tak samo ocena z google itp. Jak ktoś do Ciebie trafi i będzie wszystko tak jak klient potrzebuje to będzie do Ciebie wracał. To tak samo jak Ty masz np. swojego fryzjera, dentystę. Chyba że co chwile zmieniasz :p
     
  10. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    741
    Docenione treści:
    170
    Z dobrego mechanika dzwoni ktoś raz dziennie. Czasem odddzwania baba ze klient x chce się umówić na naprawe a jak pytam jaki model skrzyni albo moc silnika to ona musi oddzwonić do klienta a później do mnie żeby ustali bo kontakt jest przez ich biuro

    Raczej zrezygnuje
     
  11. Megaszrot

    Megaszrot Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    135
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Warszawa
    Podoba mi się to co napisał Mikidz. Konkretnie i na temat bez zbędnego lania wody. Takich ludzi i takie wypowiedzi szanuję.

    Skoro jesteś w sieci z szyldem Bosch .... to chyba nie jesteś już warsztatem niezależnym. Tak zrozumiałem to co zostało wyżej napisane. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

    A Profi to nie jest przypadkiem sieć stworzona przez hurtownika dla wzmocnienia marki własnej i stworzenia rynku zbytu na oferowany asortyment? Pewnie dlatego nie ma jakiś wyśrubowanych wymagań wstępu do ich sieci?

    Odnośnie serwisów internetowych pośredniczących w umawianiu wizyty i naganiających klientów typu dobrymechanik, znanylekarz, opinie ceneo itp. .... to moje zdanie jako klienta a nie jako właściciela tego punktu usługowego/sklepu/sklepu internetowego jest że ..... to gnój. Szkoda czasu i pieniędzy. Ale pewnie się w tym przekonaniu mylę .... bo wyłamuję się z promowanego schematu postępowania i nie gonię za nowinkami. Mam swoje zdanie, które głownie opiera się na własnych doświadczeniach empirycznych ;-)