1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Silnik astra f 1.4 8v ustawienie zapłonu na lampę

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Noidemm, 18-11 17.

  1. Noidemm

    Noidemm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 14
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Witam.
    Mam problem z wolnymi obrotami oraz kulturą pracy silnika w astrze f 1.4 8v 60 km.
    Obroty są dość wysokie, a sam motor pracuje jak chce, zapłony wypadają, wieszają się obroty itp.
    Wymieniłem TPSa ustawiłem napięcie przy zamkniętej przepustnicy na 0,56v, sprawdziłem napięcie przy otwieraniu przepustnicy działa płynnie.
    Silniczek krokowy nowy firmy GETZ więc może być różnie. Uszczelki od przepustnicy wymienione, nieszczelności w dolocie raczej nie ma.
    Moje pytanie jak ustawić zapłon na lampę. Ja żadnych znaków na kole nie widzę. Może ktoś nakierować gdzie puścić światło lampy stroboskopowej i względem czego ;-)
    Pozdrawiam
     
  2. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 323
    Miasto:
    Wysoka
    Ma być nacięcie na kole pasowym i znacznik-sztyfcik obok osłony rozrządu. Trzeba zmostkować dwa piny w gnieździe diagnostycznym aby zablokować dynamiczną korektę zapłonu.
    Dobrze jest skręcić koła na maksa w prawo i błyskać spod nadkola.
     
  3. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 247
    Docenione treści:
    614
    Miasto:
    Szczecin
    Aparat zapłonowy jest z siłownikiem ? Sprawdź czy jest szczelny, sprawdź ciśnienie sprężania.
    Jeżeli te dwa warunki są spełnione te ustawiamy bez lampy, poluzuj aparat i lekko w prawo lub w lewo
    tak żeby były obroty biegu jałowego ca 950 obr/min. Przy sprawnym silniku do się to zrobić,
    mimo swoich 20-stu lat użytkowania. Jeżeli nie da się , musisz odwiedzić warsztat.
     
  4. Noidemm

    Noidemm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 14
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Doszła kolejna usterka. Auto potrafi zgasnąć podczas jazdy i nie da się zapalić. Chyba brak iskry, benzyna oraz gaz to samo. Zacznę od przewodów i świec potem cewka. Czy cewka w sprzedaży jest kompletna czy moduł jest osobno?? Czytałem coś jeszcze o czujniku halla do czego on służy??
     
  5. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 247
    Docenione treści:
    614
    Miasto:
    Szczecin
    Hall sprawdza czy silnik się kręci.
     
  6. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 323
    Miasto:
    Wysoka
    Daj zdjęcie komory silnika, takie Astry miały wiele różnych systemów, nie wiadomo o czym mowa...
     
  7. Noidemm

    Noidemm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 14
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Nie mam teraz możliwości zrobienia zdjęcia ale silnik ma symbol C14NZ.
     
  8. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 323
    Miasto:
    Wysoka
    To moduł jest pod cewką, osobno.
     
  9. Noidemm

    Noidemm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 14
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Jest możliwość sprawdzenia tego modułu miernikiem ?? Nie chce kupować w ciemno cewki, przewodów, świec modułu itd. Auto nie równo pracuje i jest to wina ewidentnie leżąca po stronie zapłonu.
     
  10. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 323
    Miasto:
    Wysoka
    W warunkach amatorskich nie za bardzo, skup się na rozdzielaczu zapłonu...
     
  11. Noidemm

    Noidemm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 14
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Dziś wymienie przewody, świece, kopułkę i palec. Czy coś jeszcze wymieniać w rozdzielaczu zapłonu??
     
  12. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 323
    Miasto:
    Wysoka
    Na razie nic więcej.
     
  13. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 247
    Docenione treści:
    614
    Miasto:
    Szczecin
    :)Wyżej dostałeś porady co masz zrobić, brak odzewu. Dlatego taniej będzie kupić nowe auto.:(
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 077
    Docenione treści:
    540
    Miasto:
    europolonia
    Właśnie w ciemno możesz sprawdzić rozpylając wodę pod maską .
     
    Piotr_skc i komar200 lubią to.
  15. jurek1313

    jurek1313 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    wólka
    W aparacie masz taki cóś na 2 i obok na 3 albo 4 druty ? duża kopułka ?
     
  16. Noidemm

    Noidemm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 14
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Przepustnica wyczyszczona, wymieniony silniczek krokowy firmy GATZ, nowy czujnik położenia przepustnicy, nowa uszczelka pod przepustnicą, nowe przewody wysokiego napięcia BERU, nowe świece BOSCH, nowa kopułka i palec. Problem to brak niskich obrotów oraz falowanie na biegu jałowym.
    Silnik po resecie ustawień łapie wolne obroty ale falują i auto się zaczyna dusić. Potem automatycznie sobie podwyższa, aż do około 2500 i już tak zostaje. Co można jeszcze pomierzyć bądź wymienić?? Układ szczelny na oko.
    Kopułka pomarańczowa jeżeli oto chodzi
    Pozdrawiam.
     
  17. jurek1313

    jurek1313 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    wólka
    Z tyłu kol. Ss masz rurke , która idzie do przegrody tam masz problem
     
  18. mintaka

    mintaka Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-10 17
    Postów:
    353
    Docenione treści:
    37
    Miasto:
    Wejherowo
    Czy rozwiązałeś problem?
     
  19. RafalJakub

    RafalJakub Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-09 18
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Płock
    Hej Jurek1313. O której rurce mowisz? Tej do mapsensora?
    Mam takie same objawy jak Noidemm w ostatnim poście...

    Pozdrawiam.
     
    Ostatnio edytowano: 26-09 18
  20. Noidemm

    Noidemm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 14
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Powiem szczerze, że problem został rozwiązany, ale co było przyczyną to nie wiem. Pojechałem na szrot kupiłem całą przepustnice razem z silniczkiem krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy i jak ręką odjął. Ja podejrzewam uszkodzony czujnik położenia przepustnicy bo od początku ten nowy zamiennik dziwnie chodził. Ostatni raz kupiłem nowy zamiennik made in China ;-)
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. opel astra 1.4 ustawienie zaplonu

    ,
  2. astra f ustawienie zapłonu